مهاجرت تحصیلی صربستان

بیمه دانشجویی در صربستان

بیمه دانشجویی در صربستان

بیمه دانشجویی در صربستان از جمله مواردی است که در سال های اخیر در ارتباط با دانشجویان خارجی بسیار توجه قرار گرفته است. این کشور با نام رسمی جمهوری صربستان، محصور در خشکی در تقاطع اروپای جنوب شرقی و مرکزی است. کشور صربستان از شمال با مجارستان، از شمال شرقی با رومانی، از جنوب شرقی با بلغارستان، از جنوب با مقدونیه شمالی، از غرب با کرواسی و بوسنی و هرزگوین و از جنوب غربی با مونته نگرو مرز مشترک دارد. حدود 6.6 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن بلگراد نیز بزرگترین شهر است. کشور صربستان یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​به بالا است که در حوزه شاخص توسعه انسانی، رتبه بسیار بالایی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تاریخچه بیمه دانشجویی در صربستان

در چند دهه گذشته، کشور صربستان تغییرات زیادی در سیستم مراقبت های بهداشتی ایجاد شده است. در آن سال‌ ها، مراقبت‌ های بهداشتی رایگان بود اما عملا برای همه مردم در دسترس نبود. قیمت‌ های ثابتی در خصوص بیمه دانشجویی و خدمات درمانی در صربستان وجود نداشت و اغلب از خدمات سوء استفاده می‌ شد. به طور کلی خدماتی که تحت پوشش نیستند ممکن است توسط بیمه خصوصی در صربستان تکمیل شوند. نگرانی‌ های فعلی در زمینه مراقبت‌ های بهداشتی صربستان، همانطور که توسط کادر پزشکی ارائه‌ دهنده مراقبت گزارش شده است. به طور کلی بودجه ضعیف برای مراقبت‌ های اولیه، تجهیزات ناکافی، حقوق ناکافی و آموزش مداوم پزشکی ناکافی بوده است. به طور کلی، اصلاحات اخیر مراقبت های بهداشتی تلاش کرده تا تاکید را از مراقبت های درمانی به مراقبت های پیشگیرانه تغییر دهد.

تاریخچه بیمه دانشجویی در صربستان

قوانین بیمه دانشجویی در صربستان

شهروندان خارجی از حق خود برای مراقبت های پزشکی فوری بر اساس فرم های خاص، کارت بیمه سلامت اروپا یا بر اساس سندی که پوشش بیمه ای آنها را در کشورشان ثابت می کند، استفاده می کنند. در صورتی که اتباع خارجی گواهی لازم را جهت تحصیل در صربستان به همراه نداشته باشند، امکان ارائه خدمات فوری پزشکی به آنها وجود دارد و متعاقبا باید گواهی را از سازمان بیمه کشور متبوع خود درخواست کرد. هزینه های مراقبت های فوری پزشکی و بیمه دانشجویی در صربستان ارائه شده در کشوری که قرارداد بین المللی بیمه اجتماعی یا تامین اجتماعی با آن منعقد شده است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، هنگام تحصیل در خارج از کشور، آرامش خاطر در اولویت است. ماجراجویی آموزشی یا برنامه تبادل فرهنگی فرد باید یک تجربه لذت بخش باشد. این طرح ها به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان بین المللی، دانش پژوهان و افرادی که در برنامه های بلندمدت تبادل آموزشی و فرهنگی شرکت دارند، طراحی بیمه درمانی بین المللی دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور 4 سطح پوشش را ارائه می‌ دهد. بنابراین متقاضی می‌ تواند برنامه‌ای را انتخاب کند که به بهترین وجه متناسب با نیازها و بودجه خود باشد.

در اینجا به یک نمای کلی در ارتباط با اعزام دانشجو به صربستان پرداخته شده است:

قوانین بیمه دانشجویی در صربستان

سوالات متداول در ارتباط با بیمه دانشجویی درصربستان

  • آیا مراقبت های پزشکی و بیمه دانشجویی در صربستان رایگان است؟ انتظار می رود افراد هزینه های پزشکی را در صربستان بپردازند مگر اینکه بیمه آنها تحت قرارداد دوجانبه بیمه درمانی بین کشورمبدا و مقصد لحاظ شود. مراقبت های اورژانسی برای شهروندان، دانشجویان و حتی بازدیدکنندگان رایگان است.
  • بیمه درمانی دانشجویی در صربستان چقدر است؟ از طرح های بیمه سلامت دانشجویان در ده دانشگاه، متوسط ​​هزینه یک طرح بیمه درمانی دانشجویی حدود 2915$ (دلار) برای سال تحصیلی جدید بوده است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط مهاجرت به صربستان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :