مهاجرت به کشور ترکیه

بزرگترین صنایع ترکیه

بزرگترین صنایع ترکیه

در این مقاله سعی شده تا شما را با بزرگترین صنایع ترکیه آشنا نموده تا شما عزیزان اطلاعاتی به صورت کلی در مورد شرایط کشور ترکیه کسب کنید. اطلاعاتی که میتواند برای کسانی که قصد مهاجرت یا کسب و کار در این کشور را دارند مفید واقع گردد. لازم به ذکر است که صنایع مختلفی در کشور ترکیه در حال رونق و درآمد زایی می باشد. به خاطر تعدد این مشاغل در این مقاله در مورد صنایع برتر کشور ترکیه توضیحات کلی تر می باشد و اشاراتی هم به دیگر صنایع خواهیم داشت.

در ادامه می توانید با این صنایع آشنایی بیشتری هم داشته باشید. اما سوالاتی که در این نگارش گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره شرایط کاری ترکیه و صنایع بزرگ این کشور پاسخ می دهند عبارتند از:

  • صنایع پر درآمد ترکیه چه هزینه هایی را در بر می گیرد؟
  • آیا سرمایه گذاری در صنایع ترکیه راه خوبی برای سرمایه گذاری است؟
  • میزان در آمد در صنایع مختلف ترکیه چه میزان می باشد؟
  • آیا کار در ترکیه منجر به گرفتن اقامت این کشور می شود؟
  • آیا در مورد صنایع بزرگ ترکیه اطلاعاتی دارید؟

شرایط کار در بزرگترین صنایع ترکیه

ترکیه در منطقه خاورمیانه و حتی شرق اروپا از وضعیت بازار کار خوبی برخوردار است. دلیل عمده این پیشرفت سریع نیز وجود بزرگترین صنایع ترکیه می باشد. صنایعی که با بزرگتر شدن دایره رشد و توسعه خود نیاز مبرمی به نیروی کار خارجی پیدا می کنند. بخش عمده این نیروهای کاری در ترکیه را متخصصان و کارگران ایرانی تشکیل می دهند. اما قبل از هر اقدامی باید بدانید که مهاجرت کاری به ترکیه با پیدا کردن پیشنهاد شغلی استارت می خورد. متقاضیان از این طریق می توانند برای اخذ ویزای ورود (ویزای کار ترکیه) و کارفرمای ترک نیز برای درخواست مجوز کار (همان مجوز اقامت ترکیه) از وزارت کار MLSS اقدام کنند. معمولا این مجوز یک ساله بوده ولی قابلیت تمدید چندباره را نیز دارد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا برای اقامت ترکیه از طریق کار از این قرار است:

  • فرم درخواست کامل شده
  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • تاییدیه عدم سوء سابقه
  • قرارداد کار با شرکت ترک
  • مدارک تحصیلی یا حرفه ای معتبر
  • دفترچه بیمه درمانی
  • اجاره نامه در ترکیه
  • تاییدیه تمکن مالی روزانه در حدود حداقل 50€ (یورو)
  • بلیط رفت و برگشت رزرو شده
  • هزینه درخواست ویزای کار در ترکیه

معرفی بزرگترین صنایع ترکیه

همانطور که در مقدمه گفته شد تعدد در صنایع کشور موفق ترکیه این امر را ممکن می کند که در ادامه بزرگترین صنایع کشور ترکیه را توضیح دهیم. صنایعی از قبیل شرکت های هواپیمایی ترکیه، شرکت نفت، شرکت کوچ هولدینگ، صنعت نساجی کشور ترکیه، صنعت کشاورزی و همینطور صنعت های کوچک تری با نام شرکت آکبانک، شرکت آرچلیک، شرکت خدمات مالی، بانکداری هولدینگ اجزاجی باشی، هولدینگ آلارکو، شرکت اتو کار، شرکت اولکر، شرکت پترول اوفیسی، شرکت ترک تلکام، شرکت ترکسل، شرکت تاپراش، شرکت توفاش و غیره.

شاید نیاز بر این باشد که برای کسی که قصد کار در مجموعه صنایع این کشور یا قصد تجارت با کشور ترکیه را دارد در تمام صنایع این کشور اطلاعات لازم را کسب کند. مهاجرت به ترکیه دارای شرایط به خصوصی می باشد که در مقاله لینک شده به صورت کامل شرح داده شده است. در ادامه به برترین آنها اشاره خواهیم کرد.

صنعت نساجی به عنوان یکی از بزرگترین صنایع ترکیه

صنعت نساجی ترکیه جزء اولین و بزرگترین صنایع این کشور به حساب می آید. همانطور که می دانید برندهای خوبی روی این صنعت سرمایه گذاری کرده اند به صورتی که در سال های اخیر نیز در کشور خودمان افراد برای خرید لباس به این کشور سفر می کنند تا اجناس و پوشاک مورد نظر خود را تهیه کنند. گفتنی است این صنعت از پر درآمدترین صنایع کشور ترکیه به حساب می آید.

جالب است بدانید در نظر سنجی سال 2014 کشور ترکیه در رتبه 8 جهانی به عنوان صادرات پوشاک جهان با سهم 3.4 % قرار گرفت. این کشور در سال 2017 مبلغی بالغ بر 12.5 میلیارد $ (دلار) از صادرات لباس به کشورهای دیگر برای کشور ترکیه درآمد زایی شده است. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اقامت ترکیه از طریق خرید ملک مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

صنعت نساجی به عنوان یکی از بزرگترین صنایع ترکیه

هواپیمایی ترکیه و تاثیر آن بر چرخه صنعت کشور ترکیه

همانطور که میدانید ترکیه کشوری توریستی و گردشگر پذیر در سطح جهان به حساب می آید. ازاین رو شرکت هواپیمایی ترکیه وظیفه و فعالیت بالایی در جابه جایی توریست از کشور های دیگر خواهد داشت. شرکت هواپمایی ترکیه در استانبول می باشد که طرح لوگوی پرچم ترکیه روی آن قرار گرفته است. این فرودگاه با اسم فرودگاه بین المللی آتاتورک توسط مصطفی آتاتورک در سال 1933 میلادی فعالیت خود را آغار کرد. لازم به ذکر است که بیشتر فعالیت این کشور به مقصدهای کشورهای آسیایی، اروپا وآفریقا می باشد.

شرکت نفت ترکیه و تاثیر آن بر روی صنایع کشور

برای توضیح دقیق تر در مورد صنعت نفت و گاز ترکیه لازم به ذکر است بدانید که کشور ترکیه هیچ چاه نفتی در اختیار ندارد. تامین این کمبود نفت را در سال 2010 با قراردادی که با کشور ونزوئلا بسته به دست می آورد. توافق 2 جانبه ای که با ساخت شهرک از طرف پیمان کارهای کشور ترکیه برای ونزوئلا انجام می شود. گفتنی است درآمد بالای این شرکت منبع مناسبی برای درآمدزایی کشور ترکیه محسوب می شود. این شرکت در سال 1954 تاسیس شد. فعالیت هایی نظیر اکتشاف، حفاری و تولید مشتقات نفتی مانند بنزین را بر عهده دارد.

شرکت نفت ترکیه، ذخیره 590 میلیون بشکه نفت خام را در سال 2005 به ثبت رساند، تا در ادامه با 1.5 میلیارد بشکه نفت خام در سال 2010 فعالیت خود را به صورت چشمگیر بهبود بخشد. افزایش نسبی تولید 4 برابر بیشتر بشکه نقت خام در این 5 سال نشان دهنده توسعه این صنعت در کشور ترکیه می باشد. در حال حاضر با کشف و حفاری اولین منبع گازی که کشور ترکیه در تاریخ 23 آگوست سال 2020 را به دست آورد. مردم کشور ترکیه این کشف بزرگ را در کشور خود جشن گرفته اند زیرا با مدیریت های به جا این میدان گازی می تواند برای مردم و اقتصاد ترکیه سود آور باشد. گقتنی است مقدار این منبع گاز 11 تریلیون فوت مربع می باشد. این مقدار منبع گاز کمتر یک صدم مقدار منبع گاز کشور ایران می باشد.

کوچ هولدینگ از بزرگترین صنایع ترکیه

این مجموعه بزرگ دارای بخش های فعالیتی مختلفی می باشد که این شرکت را به 10 شرکت برتر کشور ترکیه سوق داده است. حوزه فعالیت این شرکت در زمینه های ساخت ساز، گردشگری، صنایع دفاع، مواد غذایی، سرمایه گذاری، انرژی، خودروسازی، علوم مالی و خرده فروشی می باشد. همانطور که متوجه شدید این شرکت می تواند علاوه بر درآمدزایی بالا برای مردم ترکیه، فرصت های شغلی بسیاری را برای آنها به وجود آورد. تاسیس این شرکت در سال 1926 صورت گرفت. در حال حاضر با تاسیس 115 کمپانی فعالیت گسترده خود را در زمینه های کاری مختلف که به آنها اشاره شد ادامه می دهد.

شاید برای شما جالب باشد که 90000 هزار کارمند در 14 هزار شرکت تاسیس شده این مجموعه قدرتمند مشغول به کار هستند. همچنین می توان از زیر مجموعه های این هلدینگ به شرکت توفاش، گروندیک، اتوکار و کارسان اشاره نمود. بهتر است بدانید بیشتر سهام این شرکت متعلق به خانواده کوچ می باشد که آنها را جزء ثروتمند ترین خانواده جهان قرار داده است. همچنین در بین 500 شرکت برتر دنیا کوچ هولدینگ رتبه 247 را به خود اختصاص داده است.

در این مقاله سعی بر این شد تا شما را با بزرگترین صنایع کشور ترکیه آشنا کنیم. اگر اطلاعات خوانده شده برای شما مکفی نبوده شما می توانید برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه مهاجرت به ترکیه با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و صحبت با مشاوران با تجربه از اطلاعات بیشتری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :