مهاجرت به کشور اتریش

اقامت هنرمندان در اتریش

اقامت هنرمندان در اتریش

این مقاله با موضوع اقامت هنرمندان در اتریش از یک سو به دنبال اشاره به وضعیت هنر در اتریش و از سوی دیگر شرایط مورد نیاز اقامت است. اتریش به دلیل مشارکت خود در موسیقی، به ویژه در دوره های کلاسیک و رمانتیک، شناخته شده است. امپراتوری به عنوان جوزف هایدن، ولفگانگ آمادئوس موتسارت، فرانتس شوبرت، آنتون بروکنر، گوستاو مالر و هوگو ولف. بسیاری از کارهای پیشگام در موسیقی مدرن توسط آرنولد شوئنبرگ، آلبان برگ و آنتون وبرن انجام شد که در مجموع به عنوان مکتب دوم وین شناخته می شوند. وین همچنین با 2 ژانر محبوب موسیقی مرتبط است: والس و اپرت. علاوه بر این امروزه هنرمندان تجسمی اتریشی در مدار نمایشگاه بین المللی و بازار هنر موفق هستند. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات جزئی تری پیرامون شرایط اقامت به هنرمندان علاقه مند مهاجرت ارائه کنند.

شرایط لازم برای کار و اقامت هنرمندان در اتریش

اگر می خواهید به عنوان یک هنرمند شاغل کار کنید، باید یک اظهارنامه کارفرمای کتبی تحت عنوان (Arbeitgebererklärung) علاوه بر درخواست خود برای صدور مجوز تسویه هنرمند، ارائه دهید. کارفرمای شما باید تعهد خود را مبنی بر رعایت شرایط شغلی مندرج در درخواست اعلام کند. درخواست را می توان توسط کارفرمای شما به اداره مهاجرت و اقامت ارسال کرد. در صورت درخواست مجوز اقامت اتریش به عنوان یک هنرمند خوداشتغال، باید قراردادهای مربوطه را با نهادهای قراردادی در اتریش (گالری ها، تئاترها، سالن های کنسرت و سایر) علاوه بر رعایت پیش نیازهای عمومی ارائه دهید. این قراردادها به شما امکان می دهد ثابت کنید که می توانید از درآمد حاصل از کار هنری خود زندگی کنید.

در تصویر زیر شرایط و ویژگی های مختلفی که یک کار هنری باید داشته باشد تا بتواند شرایط اخذ اقامت شما در کشور اتریش را فراهم آورد، ذکر شده است:

شرایط لازم برای کار و اقامت هنرمندان در اتریش

کلیات مبحث اقامت هنرمندان در اتریش

پیش تر به ارزش تاریخی موسیقی در تاریخ اتریش اشاره شد. اما امروزه هنرمندان تجسمی جایگاه ویژه ای در اقتصاد هنر اتریش یافته اند. به عنوان مثال آثار هنری معاصر نقاش و هنرمند رسانه، ماریا لاسنیگ، فرانتس وست مجسمه ساز، والی اکسپورت هنرمند رسانه و پرفورمنس، نقاش آرنولف راینر یا مجسمه‌ ساز یک دقیقه‌ ای، اروین ورم، بسیار قدردانی می ‌شوند. درحالیکه در گذشته و همیشه اینطور نبود و اتریش بیشتر به عنوان یک کشور فرهنگی مورد تجلیل قرار می گرفت که این تجلیل در درجه اول به تئاتر و موسیقی اشاره داشت. برای مدت طولانی، هنرهای تجسمی در اتریش چندان مورد توجه نبود و هنرمندان اتریشی در خارج از کشور کمتر شناخته شده بودند. علاوه بر این شرایط سیاسی طاقت فرسا در دوران رژیم نازی که انگیزه بسیاری از هنرمندان اتریشی را برای ترک کشور و شروع کار خود در خارج از کشور فراهم کرد.

اولین مکان های نمایشگاهی که هنر معاصر را به نمایش گذاشتند (er-Haus) از سال 1962 و کاخ لیختن اشتاین از سال 1979بودند. اما از 1980 بیشتر گالری های اتریشی که در زمینه هنر معاصر تخصص دارند، تاسیس شدند و این موضوع تا به امروز در سال 2022 همواره روبه گسترش بوده است. تنها موضوع نابرابری که در این زمینه به چشم می خورد، نامتعادل بودن تعداد هنرمندان از حیث جنسیت است، چنانکه کمتر از 3% از هنرمندان بخش هنر مدرن و معاصر متروپولیتن زن هستند. در اتریش نیز، تاریخ هنر تا دوران پس از جنگ عمدتا توسط مردان نوشته شده است و هنری هم مرد بودند. هر چند در چند سال اخیر، زنان نیز به طبقات اجرایی موزه ها و گالری ها رسیده اند، ولی در مورد مسائل مالی هنر زنان همچنان با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به همکاران مرد خود در بازار هنر به فروش می‌رسند.

کلیات مبحث اقامت هنرمندان در اتریش

اخذ ویزا و مزایای اقامت هنرمندان در اتریش

ویزایی که کشور اتریش در ارتباط با اقامت هنری به هنرمند می دهد، ابتدا موقت است و بعد از گذشت چند سال و مطابق بودن وضعیت هنرمند با شرایط، شرایط اقامت دائم فراهم می شود که معمولا با گذشت 5 سال از ورود، این شرایط فراهم می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در این زمینه می تواند سرعت بیشتری در فرآیند اقامت ایجاد کند، تسلط هرچه سریع تر به زبان آلمانی و فراهم سازی بستر فروش مناسب برای کار هنری است.

امکان سفر به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن پس از دریافت اقامت دائم به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا فراهم می شود. علاوه بر این امکان افتتاح حساب بانکی و همچنین شرایط تجارت و سرمایه گذاری در کلیه کشورهای اروپایی و عضو شنگن به راحتی برای شما امکان پذیر است. از سوی دیگر اقامت هنری دائم برای شما فرصت کسب اقامت دائم برای خانواده و همراهان هنرمند را نیز فراهم می کند. البته این نکته لازم به ذکر است که در قوانین اقامتی و مهاجرتی اتریش، خانواده همراه به همسر فرد متقاضی و فرزندان مجرد کمتر از 18 سال اطلاق می شود.

در جدول زیر انواع مزایایی که از طریق اقامت هنری در اتریش می توانید از آن بهره مند شوید، خدمت علاقه مندان به مهاجرت هنری در اتریش، ارائه شده است:

مزایای ویزای اقامت هنری در اتریش

امکان تحصیل فرزندان به صورت رایگان در مدارس اتریشامکان سفر به 27 کشور بدون نیاز به دریافت ویزا
عدم وجود سقف برای درآمد حاصل از فروش آثار هنریپروسه زمانی کوتاه تر نسبت به سایر ویزاها
توانایی عرصه آثار هنری و فروش در کشورهای مختلف در دنیاپرداخت بیمه بازنشستگی و سلامت توسط دولت اتریش

حال علی رغم اطلاعات فوق که می تواند در زمینه کسب آگاهی برای مهاجرت به 2 کشور برزیل و اتریش باشد، برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :