مهاجرت سرمایه گذاری در اوکراین

استارت آپ اوکراین

استارت آپ اوکراین

استارت آپ اوکراین قبل از ورود روسیه به این کشور به طور مداوم در حال رشد بوده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت استعداد در زمینه فناوری است. از سوی دیگر با بیش از 17000 فارغ التحصیل فناوری اطلاعات که سالانه قبل از رویدادهای جاری اوکراین، به نیروی کار می پیوندند. خوشبختانه به نظر می رسد که پشتیبانی از استارت آپ اوکراین به صورت افزایشی در حال انجام است.

علاوه بر این استخر استعداد های تحصیل کرده کشور، همراه با هزینه زندگی مقرون به صرفه، این کشور را بستر مناسبی برای پرورش استارت آپ ها تبدیل کرده است. در سال های اخیر، شرکت ها و سرمایه گذاران جدید صحنه فناوری پر جنب و جوشی را در کیف، پایتخت اوکراین ایجاد کرده اند. که منجر به رشد 35% بخش فناوری در سال گذشته شده است. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، آشنایی بیشتر شما عزیزان با فرآیند استارت آپ در اوکراین بوده است.

شهرهای استارت آپی اوکراین

برای آشنایی با شهرهای استارت آپی اوکراین باید به این نکته توجه داشته باشید که کیف، پایتخت اوکراین بزرگترین مرکز فناوری اطلاعات در این کشور است. از سوی دیگر خانه بیش از 2000 استارت آپ موفق و شرکت تولید کننده است. علاوه بر این همزمان خارکف، اودسا، لویو، دنیپرو و وینیتسا نیز به عنوان مراکز اصلی فعالیت فناوری اطلاعات و خوشه های راه اندازی در حال توسعه است.

بنابراین تمامی شهرهای اوکراین در اروپای مرکزی و شرقی همواره با امکانات مورد نیاز برای ارائه محصولات مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران استارت آپی است. همچنین در شهرهای اوکراین می توانید استارت آپ ها، دانشجویان فناوری اطلاعات، کارآفرینان با استعداد و صنایع خلاق را زیر یک سقف بیابید. سرمایه گذاری در بخش استارت آپ ها در شهرهای اوکراین در طول 5 سال گذشته 10 برابر شده است.

در نمودار زیر می توانید فعالیت شهرهای مختلف اوکراین را در زمینه استارت آپ را با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه فعالیت شهرهای مختلف اوکراین را در زمینه استارت آپ را با یکدیگر

دلایل سرمایه گذاری در بخش استارت آپ اوکراین

دلایل بسیاری وجود دارد که سالانه سرمایه گذاران بسیاری از سراسر جهان، اوکراین را برای تاسیس استارت آپ خود انتخاب می کنند. از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل سرمایه گذاریتوضیحات
اکثر استارت آپ های اوکراین همچنان در حال استخدام هستند.بخش فناوری اطلاعات اوکراین همچنان به استخدام استعداد ها برای حمایت از تجارت خود و کمک به اقتصاد ادامه می دهند.
اوکراین دارای استعدادهای عظیم است.این کشور مکانی است که در آن غول های برون سپاری، تعداد قابل توجهی از مهندسان نرم افزار، تحلیلگران تجاری و سایر متخصصان فنی را جمع آوری کرده اند.
اوکراین برای ساخت شرکت های فناوری بسیار مقرون به صرفه است.اوکراین به دلیل رژیم مالیاتی مقرون به صرفه، برای شرکت های فناوری اطلاعات و هزینه زندگی، یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی یک تجارت فناوری است.
تمام جهان از اوکراین حمایت می کنند.شرکای بین المللی اوکراین منابع لازم را برای رونق اقتصادی این کشور فراهم می کنند. بنابراین شرکت ها پتانسیل بیشتری برای رشد جهانی خواهند داشت.

دلایل سرمایه گذاری در بخش استارت آپ اوکراین

برترین استارت آپ های اوکراین 2023

طی سالیان گذشته استارت آپ اوکراین رشد قابل توجهی را داشته است. به همین سبب استارت آپ های بومی اوکراین هر ساله جزء بهترین استارت آپ های جهانی شناخته می شوند.

برای آشنایی بیشتر با برترین استارت آپ های این کشور به جدول زیر توجه فرمایید:

برترین استارت آپ هاسال تاسیسخصوصیات
Kivi2018این یک شرکت تولیدی و الکترونیکی است که تلویزیون های با کیفیت بالا و سبک را تولید می کند. دفتر مرکزی این شرکت در کیف واقع شده است و تعداد کارکنان آن بین 200 تا 350 نفر است.
Fodex2019این نرم افزار استارت آپی یک سوپر مارکت دیجیتال برای مشتریان اوکراینی و لهستانی است. همچنین این شرکت کمتر از 350 کارمند دارد.
Aurora2021این شرکت بین 11 تا 60 نفر کارمند دارد و دفتر مرکزی آن در خارکف واقع شده است.
The app solutions2020یکی دیگر از استارت آپ های موفق اوکراینی است که در طول جنگ رونق گرفت و در صنایع، برنامه ها و فناوری اطلاعات فعالیت می کرد.

اخذ اقامت اوکراین از طریق برنامه استارت آپ

اوکراین مدتی است که یک برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری در بخش استارت آپ این کشور را ارائه می دهد. که به سرمایه گذاران بخش استارت آپ این اجازه را می دهد که اقامت موقت اوکراین را به دست آورند. با اینکه این کشور همچنان در مرز روسیه درگیر است اما کیف، پایتخت اوکراین امن است.

از سوی دیگر برای دریافت اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • کپی سند تشکیل دهنده یک شخص حقوقی تایید شده توسط مقام مجاز یک شخص حقوقی
  • تعهد کپی شخص حقوقی با تعهد به اطلاع پیامک در مورد خاتمه وضعیت شخص خارجی به عنوان موسس استارت آپ در اوکراین

سایر اسناد بستگی به نوع سرمایه گذاری در بخش استارت آپ دارد. باید اطلاعات مربوط به اندازه سهم یک فرد خارجی، موسس یا یک شخص حقوقی به مبلغ حداقل 2000000UAH (هریونا اوکراین) تایید شده توسط بانک مرکزی اوکراین باشد. برنامه های استارت آپ اوکراین دارای پیچیدگی های بسیاری است که شما عزیزان نیاز به راهنمایی های جامع در این خصوص دارید. به همین جهت ما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را با سال ها تجربه در این زمینه به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم.

سوالات متداول در خصوص استارت آپ اوکراین

در بخش پایانی این مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص استارت آپ اوکراین پاسخ دقیق و جامعی ارائه دهیم. که این سوالات عبارت اند از:

  • چند استارت آپ در اوکراین وجود دارد؟ قبل از شروع جنگ اوکراین این کشور بیش از 3000 استارت آپ فعال داشت. به همین جهت برخی از آنها به دلیل خطرات ناشی از اقدام نظلمی روسیه کشور را ترک کردند.
  • قوی ترین بخش های اقتصادی اوکراین جهت سرمایه گذاری کدام اند؟ قوی ترین بخش های اوکراین برای سرمایه گذاری بخش انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید، آموزش، مراقبت های بهداشتی و هوافضا می باشند.
  • میانگین سرمایه گذاری در بخش استارت آپ اوکراین چقدر است؟ این کشور در حال توسعه اکوسیستم استارت آپ خود می باشد، به طور مثال استارت آپ ها توانسته بودند در سال 2023 مبلغ 5 میلیارد UAH (هریونا اوکراین) جمع آوری کنند.
  • ارزش کل جوایز نقدی و اعتبارات هر استارت آپ منتخب چقدر است؟ هیچ یک از استارت آپ ها شبیه هم نیستند. به همین دلیل است که ارزش سرمایه گذاری به مرحله هر استارت آپ و نیازهای فعلی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :