مهاجرت سرمایه گذاری در آذربایجان

استارت آپ آذربایجان

استارت آپ آذربایجان

کشور آذربایجان که دارای توسعه یافته ترین اقتصاد در منطقه خود است و این موضوع راه اندازی استارت آپ آذربایجان را بسیار جذاب می کند. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی این کشور، آذربایجان را برای سرمایه ‌گذاران اروپایی و آسیایی ایده ‌آل می‌ کند تا آن را برای فرصت‌ های تجاری آینده در نظر بگیرند. کسانی که با فضای کسب و کار در آذربایجان آشنایی ندارند و می خواهند شرکت های کوچک راه اندازی کنند، می توانند از استارت آپ ها استفاده کنند. راه اندازی یک استارت آپ در آذربایجان پیچیده نیست، زیرا اکثر اشخاص حقوقی مشمول قانون شرکت می توانند استخدام شوند. علاقه مندان به آغاز فعالیت استارت آپی در آذربایجان، از امکان مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار هستند تا با جزئیات فعالیت اقتصادی در آذربایجان بیشتر آشنا شوند.

اکوسیستم اقتصادی و استارت آپ در آذربایجان

آذربایجان به عنوان بزرگترین کشور قفقاز جنوبی از نظر قلمرو و جمعیت، پیشرفت های عظیمی را هم در اقتصاد و هم در چارچوب قانونی ملی تجربه کرده است. این تحولات از تغییرات قابل توجه در قوانین، ایجاد مرکز ثبت اسناد و املاک و مستغلات و اموال منقول، استقرار دولت الکترونیک، اتخاذ استانداردهای بین المللی برای گزارشگری مالی و حسابداری، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و همچنین پارک های صنعتی و فناوری و معرفی سیستم تک مرحله ای (یک پنجره ای) برای ثبت کسب و کار، از جمله ارائه رویه های ساده در درخواست مجوز کار. چنانکه در سال 2006، آذربایجان به‌ عنوان سریع‌ ترین اقتصاد در حال رشد جهان شناخته شد. امروزه رتبه آن از 57 به 25 ارتقا یافته است و سهولت انجام کسب و کار به طور متوسط ​​56.64 بوده است.

این تغییرات بزرگ نتیجه این است که آذربایجان در تلاش برای انجام اصلاحات عمیق نهادی و نظارتی با نوسازی و تنوع بخشیدن به اقتصاد به دور از اتکا به درآمدهای نفتی است. به همین منظور از سال 2017، آژانس توسعه مشاغل کوچک و متوسط ​​( SMB) برای حمایت از مشاغل خرد، کوچک و متوسط ​​از طریق ارائه خدمات یکپارچه، هماهنگی خدمات و سیاست های سایر مقامات دولتی در قبال کارآفرینی تأسیس شده است. SMB به ایجاد زیرساخت های جدید، معافیت های مالیاتی و سایر اصلاحات برای کارآفرینی کوچک و متوسط ​​تفویض شد و کابینه وزیران موظف شد قانون توسعه کارآفرینی کوچک و متوسط ​​را تهیه کند.

در جدول زیر سایر تغییرات صورت گرفته در اقتصاد آذربایجان اشاره شده است:

ردیفتغییرات اقتصادی جهت گسترش استارت آپ ها در آذربایجان
1امکان تاسیس شرکت با مسئولیت محدود طی 2 روز
2لغو ضرورت ثبت نام دائمی شرکت
3امتیازات مالیاتی بر حسب میزان سرمایه گذاری
4امتیازات گمرکی در کسب و کارهای دانش بنیان

اکوسیستم اقتصادی و استارت آپ در آذربایجان

نکات کلی پیرامون استارت آپ آذربایجان

از جمله نکات کلیدی که باید هنگام افتتاح یک استارتاپ در آذربایجان در نظر بگیرید، این است که هیچ تفاوتی بین شرکت‌ های نوپا و سایر کسب ‌و کارهایی که در مقیاس بزرگ‌ تر در آذربایجان فعالیت می‌ کنند، وجود ندارد. تأسیس اولیه از نظر قانونی پیچیده نیست. با این حال، جنبه های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که مربوط به جذب سرمایه از سرمایه گذاران خارجی، غیر از سهامداران است. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که در بیشتر موارد، یک استارتاپ در آذربایجان توسط یک یا چند جوان ایجاد می شود. اگر شما از متقاضیات راه اندازی یک استارت آپ هستید، هنگام تصمیم گیری برای ایجاد یک استارتاپ در آذربایجان باید به موارد فوق توجه کرد. برای جذب سرمایه‌گذاران به یک طرح کسب ‌و کار قوی نیاز است و بیشتر وجوه از پلتفرم های مختلف، مانند تامین مالی جمعی، به دست می آید.

از سوی دیگر استارت آپ هایی که توسط کارآفرینان جوان و بی تجربه راه اندازی می شود، معمولا به حرفه ای بودن سرمایه گذاران با تجربه متکی است. در ابتدای عملیات دارای سرمایه سهام پایینی خواهد بود. بنابراین ساختار قانونی باید با دقت انتخاب شود. اما وقتی نوبت به ثبت آن در ثبت تجارت آذربایجان می رسد، نیازی به رعایت شرایط خاصی ندارد. با این حال فرم‌ های تجاری که می ‌توان برای افتتاح یک شرکت استارت ‌آپ آذری به کار گرفت، شرکت انحصاری، مشارکتی و شرکت با مسئولیت محدود است. از همه اینها، شرکت با مسئولیت محدود خصوصی بالاترین درجه حمایت از سهامداران را تضمین می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت دائم آذرباریجان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مراحل راه اندازی استارت آپ در آذربایجان

استارت ‌آپ ‌ها را می ‌توان توسط سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی بدون نیاز به سرمایه‌ گذاری اضافی ایجاد کرد. با این حال، اگر مهاجران قصد دارند برای مدیریت شرکت های خود در این کشور بمانند، می توانند برای مجوز اقامت آذربایجان درخواست دهند. برای راه اندازی استارت آپ در آذربایجان مراحل فوق باید طی شود. تهیه پیش نویس طرح کسب و کار و ارائه پیشنهاد در پلتفرم های مختلف به منظور جمع آوری پول، تهیه اسناد مربوط به تاسیس شرکت، ثبت مدارک در خانه شرکت ها و دریافت گواهی ثبت، ثبت شرکت در سازمان مالیاتی و اخذ مجوزهای مربوطه برای فعالیت. همین امر موجب فعالیت گسترده استارت آپ ها در آذربایجان شود که بهترین استارت آپ ها در آذربایجان عبارتند از آزمایشگاه WASCO راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری را ارائه می دهد.

Botbox استارت آپ دیگری است که یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است. Nextsale از جمله استارت آپ های معروف در آذربایجان است که باعث می شود کاربران تجربه خرید در یک وب سایت پویا را با اثبات اجتماعی احساس کنند. alkredit.azیک پلت فرم مقایسه وام است که با $12000 (دلار) سرمایه راه اندازی شده است، یا فلاپوس Flapus یک برنامه تلفن همراه است که کاربران خود را قادر می‌سازد تا وظایف خود را ایجاد کنند و در صورت پایان زمان، هشدار دریافت کنند و این استارت آپ تنها با 30000$ (دلار) سرمایه کار خود را آغاز کرده است. علاقه مندان به راه اندازی فعالیت اقتصادی و استارت آپ در آذربایجان با حضور در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و یا تماس تلفنی می توانند سوالات خود را با متخصصان ما در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :