مهاجرت به کشور استونی

ازدواج در استونی

ازدواج در استونی

ازدواج در استونی با یک فرد خارجی که تبعه این کشور نیست، الزامات و تاثیراتی به دنبال دارد. اگر یک فرد خارجی، بخواهد در استونی ازدواج کند، باید گواهی کند که در استونی بر اساس مبنای قانونی مقرر در قانون بیگانگان اقامت دارد. شهروند کشور خارجی برای انعقاد ازدواج، باید گواهی اهلیت قانونی ارائه دهد. این گواهی نشان می ‌دهد، طبق قانون کشور محل اقامت فرد، هیچ مانعی برای انعقاد ازدواج وجود ندارد. این گواهینامه باید در روز عقد نیز معتبر باشد.

اگر فرد بیگانه نتواند با دلایل موجه گواهی اهلیت قانونی را برای انعقاد ازدواج ارائه دهد، می ‌تواند به دادگاه شهرستانی که قرار است ازدواج در حوزه کاری آن منعقد شود، مراجعه کند تا مجوز انعقاد ازدواج را دریافت کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مهاجرت و شرایط ازدواج در استونی مشاور و پاسخگوی سوالات شماست.

انواع ازدواج در استونی

هر ساله بیش از 5000 ازدواج در استونی، ثبت می شود. 2 نوع ازدواج عمده در استونی وجود دارد، ازدواج مدنی و شرعی، که نحوه انجام این 2 نوع ازدواج کاملا متفاوت است. ازدواج‌ های مدنی در استونی معمولا شامل کارهای اداری زیاد، فرآیند انتظار طولانی و پرداخت هزینه ‌ها است. در حالی که ازدواج ‌های مذهبی معمولا شامل هیچ یک از این موارد نمی‌ شوند. زوجین در صورتی می توانند عقد شرعی را انجام دهند که افراد متدینی باشند و کلیه شرایط ازدواج مذهبی محل برگزاری مراسم را داشته باشند. در استونی ازدواج تنها زمانی قانونی است که به صورت مدنی و با ارائه تمام مدارک لازم انجام شود.

در جدول زیر شاهد میانگین سنی ازدواج در استونی هستید:

زنمردسال
25282022
27302023
30322024

اخذ تابعیت استونی از طریق ازدواج

سن قانونی ازدواج در استونی 18 سال است و برخلاف اکثر کشورهای اروپایی که استثنائات را تا حداقل 16 سال مجاز می ‌کنند، استونی این سن را یک ‌بار کاهش می ‌دهد. همسران در استونی بین 15 تا 18 سال ممکن است، در صورت رضایت والدین یا قیم، مجاز به ازدواج در کشور باشند. قوانین ازدواج ذکر شده در قانون اساسی استونی باید رعایت شود و در حالی که همسران در انجام دین خود آزاد هستند و به آداب ازدواج ذکر شده در قانون اساسی پایبند هستند، باید اطمینان حاصل کنند که هیچ یک از این اقدامات یا قوانین ازدواج را نقض نمی کنند.

اخذ تابعیت استونی از طریق ازدواج شرایط زیر را دارد:

  • برای اخذ تابعیت استونی از طریق ازدواج، باید با یک شهروند استونی ازدواج کنید.
  • برای اخذ تابعیت استونی، باید حداقل 3 سال با همسر استونی خود ازدواج کرده باشید.
  • برای اخذ تابعیت استونی، باید در طول مدت ازدواج، شما و همسرتان در یک محل زندگی مشترک داشته باشید.
  • برای اخذ تابعیت استونی، باید مهارت خوبی در زبان استونی داشته باشید. برای این منظور، باید در آزمون زبان استونی موفقیت آمیز باشید.
  • عدم داشتن سابقه جنایی
  • برای اخذ تابعیت استونی، باید مالیات خود را پرداخت کرده باشید و همچنین باید به دولت استونی نشان داده شود که شما قادر به پرداخت هزینه های زندگی در استونی هستید.

اخذ تابعیت استونی از طریق ازدواج

الزامات ازدواج در استونی

پس از عقد ازدواج، هر یک از زوجین می تواند نام خانوادگی همسر خود را انتخاب کند یا فامیلی خود را که از ابتدا داشته است، نگه دارد. همچنین نام خانوادگی جدید ممکن است شامل بیش از 2 نام باشد که با خط فاصله به هم پیوند خورده اند و فقط یکی از زوجین می تواند از چنین نام خانوادگی استفاده کند. هنگام ثبت تولد فرزند، نام خانوادگی متشکل از دو نام خانوادگی را نمی توان به کودک داد. برای ثبت ازدواج باید 30€ (یورو) هزینه دولتی پرداخت شود. هزینه ایالتی باید قبل از ارائه درخواست به اداره آمار پرداخت شود که عقد ازدواج را تأیید می کند. در صورت ثبت ازدواج توسط دفتر اسناد رسمی، هزینه دولتی الزامی نیست، اما پس از آن باید هزینه دفتر اسناد رسمی پرداخت شود.

در صورت درخواست، گواهی ازدواج ممکن است برای تأیید ازدواج صادر شود. ازدواج بین دو فرد از یک جنس نمی تواند منعقد شود. ازدواج فقط بین افراد بالغ (یعنی افراد حداقل 18 سال) قابل انجام است. ازدواج بین اقوام در صف صعود و نزول، بین برادر یا خواهر یا برادر ناتنی یا خواهر ناتنی نمی تواند منعقد شود. بین افرادی که رابطه خانوادگی آنها مبتنی بر فرزندخواندگی است نمی توان ازدواج کرد. این بدان معناست که فرزند خوانده نمی تواند با خویشاوند قانونی خود در خط صعودی و نزولی و با برادر یا خواهر یا برادر ناتنی یا خواهر ناتنی خود ازدواج کند. ازدواج بین افرادی که حداقل یکی از آنها قبلاً ازدواج کرده باشد منعقد نمی شود.

مدارک لازم برای ازدواج در استونی

در کشور استونی، ازدواج توسط یک دولت محلی مرکز شهرستان (در تالین، دفتر آمار حیاتی)،زیر نظر روحانی دینی یا یک دفتر اسناد رسمی انجام می شود. برای عقد ازدواج باید یک درخواست کتبی مشترک برای ازدواج ارائه شود. اگر داده ‌های آماری هر دو نفر در فهرست جمعیت ثبت شده باشد و آنها حداقل 6 ماه قبل از ارائه درخواست در استونی زندگی کرده باشند، می ‌توانند درخواست را به دولت محلی مرکز شهرستان در ثبت نام الکترونیکی جمعیت ارسال کنند.

برخی از مدارک لازم برای ازدواج در استونی عبارت است از:

  • مدارک هویتی هر 2 همسر
  • گواهی تولد هر 2 همسر
  • در مورد افرادی که قبلا ازدواج کرده اند، سندی که ثابت کند ازدواج قبلی خاتمه یافته یا فسخ شده است.
  • گواهی توانایی قانونی برای انعقاد ازدواج در صورتی که محل سکونت همسر احتمالی در یک کشور خارجی باشد یا اگر کمتر از 6 ماه در استونی زندگی کرده باشد.
  • سندی که اقامت قانونی یک خارجی در استونی را در صورتی که او یا یکی از اعضای خانواده‌ اش شهروند اتحادیه اروپا نباشد، تأیید می‌ کند.

مدارک باید به زبان های استونیایی، روسی یا انگلیسی باشد. در صورت ترجمه مدارک، ترجمه باید توسط مترجم معتبر تهیه شود. سند خارجی به عنوان مبنای ثبت ازدواج باید قانونی یا ابطال شود، مگر اینکه در یک معاهده بین المللی طور دیگری تصریح شده باشد. برای مشاوره با کارشناس متخصص در حوزه مهاجرت به استونی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :