مهاجرت به کشور چین

اجاره خانه در چین

اجاره خانه در چین

یکی از مهم ترین مواردی که مهاجرین به کشور چین با آن روبرو هستند بحث اقامت و اجاره خانه در چین در شهرهای مختلف می باشد. این کشور پر جمعیت اخیرا با افزایش مهاجرین همراه بوده و بسیاری از مهاجرین به شهرهای بزرگ و شلوغ چین به اهداف مختلف از جمله تحصیل و سرمایه گذاری نقل مکان می کنند. هزینه اجاره خانه در چین حدود 30% تا 40% حقوق ماهیانه هر فرد را شامل می شود و این هزینه در شهرهای پکن و شانگهای بسیار گران تر هستند.

برای اجاره خانه در چین چیزی به نام رهن وجود ندارد. متقاضیان بایستی مبلغ اجاره را به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و یا یک ساله پرداخت کنند. معمولا در قراردادها مدت اجاره خانه در چین یک سال می باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله اجاره خانه در چین را بیشتر مورد بررسی قرا داده اند.

درباره اجاره خانه در چین

پیدا کردن یک مکان خوب برای زندگی در چین می تواند دشوار باشد. از این رو گرفتن اقامت خوب با قیمت مناسب خصوصا در شهرهای بزرگ می تواند حتی سخت تر باشد. برای سال های بسیاری، سیاست دولت چین این بود که بیگانگان را از زندگی محلی با دیگر چینی ها جدا سازد. آنها را با زندگی در املاک خاص و جدا شده مورد تمایز قرار دهد. اما امروز، مهاجران می توانند با همان شرایط چینی ها در این کشور زندگی کنند اجاره دهند و یا حتی مسکن بخرند.

با توجه به هدف فرد و همچین مدت زمان اقامت و هزینه انواع مختلف از اقامت در چین برای مهاجرین وجود دارد که در اینجا آنها را توضیح داده ایم:

  • خانه های معمولی در چین

این نوع خانه ها شایع ترین و بیشترین میزان استفاده برای مهاجرین است. بسیاری از این خانه ها معمولا مبله و با وسایل در اختیار مهاجرین قرار می گیرد.

  • خوابگاه ها

این نوع اقامت مخصوص دانشجویان است. دانشجویان خارجی با پذیرش از دانشگاه های چین می توانند از گزینه خوابگاه های دانشجویی در چین استفاده کنند. هزینه این اقامتگاه ها به طور قطع بسیار ارزان تر می باشد.

  • ویلاها

این نوع گزینه اقامت دارای هزینه بیشتری است. معمولا در حومه های شهرها و مناطق با فضای سبز بیشتر یافت می شوند و مناسب برای خانواده های پرجمعیت می باشد.

  • خانه های سرویس دار

مناسب برای افراد شاغل و اقامت کوتاه مدت. این نوع خانه ها مانند هتل ها خدمات ویژه ای را ارائه می دهند اما فضای بیشتری دارند که معمولا نیز گران تر هستند.

اجاره خانه استاندارد در چین

آپارتمان های استاندارد رایج ترین گزینه مسکن هم برای چینی ها و هم برای خارجی ها می باشند، آنها از نظر کیفیت، اندازه، هزینه و نوع دکوراسیون بسیار متفاوت هستند. از آنجا که آپارتمان های چینی اغلب پس از ساخت به صورت جداگانه خریداری می شوند. اغلب آپارتمان را از شخصی که صاحب آن است اجاره می کنید. قیمت اجاره در چین بین شهرهای مختلف متفاوت است، هنگ کنگ، ماکائو، شانگهای و پکن دارای بالاترین اجاره بها در چین هستند.

در بدترین حالت، به معنای یک آپارتمان بسیار قدیمی با اتاق های کوچک، بدون وان، بدون سیستم گرمایشی یا تهویه مطبوع، لوله های قدیمی و غیره می باشد. از طرف دیگر آپارتمان های مدرن لوکس با گرمایش مرکزی و تهویه مطبوع، وان های بزرگ و دیگر موارد را شامل می شود. این آپارتمان ها اغلب برای مستاجران خارجی ساخته شده اند. بنابراین شامل طیف کاملی از تجهیزات از قبیل ماشین لباسشویی، خشک کن، ماشین ظرفشویی و کمد انباری را دارا است.

قیمت اجاره خانه در چین

به طور کلی میزان قیمت اجاره خانه و هزینه زندگی در چین با توجه به شهر و همچنین موقعیت خانه در خود شهر متفاوت است. طبق آمار منتشر شده در سایت numbeo قیمت اجاره خانه در چین و هزینه کرایه یک آپارتمان یک تخته در مرکز شهری در چین بین 1800¥ الی 25000¥ (یوان) و متوسط و میانگین این قیمت 3705¥ (یوان) می باشد. همچنین، هزینه متوسط کرایه آپارتمان یک تخته در خارج از شهری در چین 2043¥ (یوان) است. توجه داشته باشید که اکثر خانه های اجاره ای در چین مبله هستند و میزان هزینه متناسب با وسایل داخل آن گران تر می شود.

جهت درک بهتر قیمت اجاره خانه در چین در سال 2022 جدول زیر را مشاهده کنید:

آیتمبازهقیمت متوسط به یوان
اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر24806¥ الی 1800¥37055¥
اجاره آپارتمان یک تخته در خارج شهر19842¥ الی 1000¥2043.3¥
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر46612¥ الی 3500¥7525.3¥
اجاره آپارتمان 3 تخته در خارج شهر34631¥ الی 2200¥4318.1¥

قیمت اجاره خانه در چین

نمایندگان املاک جهت خرید ملک در چین

اگر به زبان چینی صحبت نمی کنید، احتمالا استفاده از نمایندگان املاک و مستغلات برای جستجوی مسکن در چین برای شما آسان تر خواهد بود. بیشتر نمایندگان املاک و مستغلات در چین بخش عمده ای از مشاغل خود را صرف کمک به مشتریان در یافتن خانه های اجاره ای می کنند. با این حال ممکن است که استفاده از آژانس های محلی چینی بسیار وقت گیر باشد. در واقع، در حال حاضر آپارتمان های خالی زیادی وجود دارد، اما به نظر می رسد یک شکاف اطلاعاتی وجود دارد.

تازه واردان نمی دانند که مسکن موجود کجاست و شرکت های محلی املاک و مستغلات همیشه نمی توانند نیازهای مهاجران را تشخیص دهند. طبق قانون چین، مستاجر و مالک باید در پرداخت کمیسیون برای نماینده املاک و مستغلات سهیم باشند. معمولا برای اجاره بالاتر از 8000¥ (یوان) احتمالا قابل مذاکره است که اجاره دهنده کل هزینه کمیسیون را پرداخت می کند.

اجاره خانه در شهرهای چین

قیمت اجاره خانه در شهرهای چین متفاوت است. قیمت اجاره خانه در شهرهای پکن و شانگهای نسبت به دیگر شهرهای چین گران تر هستند.

در اینجا قیمت اجاره خانه در شهرهای مختلف و مهم چین در مناطق معمولی شهر آورده شده است:

  • هزینه اجاره ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر پکن 7972¥ (یوان) است.
  • هزینه کرایه ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر شانگهای 8734¥ (یوان) است.
  • قیمت اجاره ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر شنجن 7000¥ (یوان) است.
  • هزینه کرایه ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر گوانژو 5636¥ (یوان) است.
  • قیمت اجاره ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر نانجینگ 3390¥ (یوان) است.

نکاتی درباره اجاره خانه در چین

بیشتر آپارتمان ها و ویلاهای اجاره ای کاملا مبله از جمله لوازم الکترونیکی می باشند. املاکی که به عنوان غیر مجهز یاد می شوند، اغلب حتی وسایل اصلی مانند اجاق گاز یا یخچال را ندارند. اگر یک محل اقامت خالی پیدا کردید ممکن است بتوانید صاحبخانه را متقاعد کنید تا آن را برای شما مبله کند، اما انتظار داشته باشید که قیمت اجاره برای این کار بالا برود. اگر می خواهید از مبلمان در یک مکان خلاص شوید تا وسایل شخصی خود را در آن قرار دهید، همین امر نیز صادق است.

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی در رابطه با اجاره خانه در کشور چین و همچنین قیمت اجاره خانه در مناطق مهم این کشور برای آن دسته که خواهان مهاجرت به چین و اقامت در این کشور هستند ارائه شود. برای دریافت راهنما و مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :