مهاجرت به کشور چین

آب و هوای چین

آب و هوای چین

آب و هوای چین به دلیل گستردگی و وسعت این کشور بسیار متنوع است و در مناطق مختلف خود همزمان دارای آب و هوای متفاوتی می باشد. زمستان در شمال چین در کوه ها و فلات ها برفی و یخبندان، در حالی که در جنوب میزان سرما خفیف تر بوده و تابستان در همه جای چین به جزء در ارتفاعات و کوه های مرتفع گرم است. اگر مناطق بیابانی غربی را که مکانی با باران کمیاب و نامنظم است حذف کنیم تابستان بارانی ترین فصل در چین می باشد.

جنوب شرقی چین بیشترین مقدار بارش باران را دارد در حالی که کمترین میزان بارندگی در شمال غربی کشور است. در کشور چین منطقه گرمسیری، منطقه نیمه گرمسیری، منطقه معتدل گرم، منطقه معتدل میانه، منطقه معتدل سرد و منطقه فلات وجود دارد. در ادامه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا آب و هوای چین را بیشتر بررسی کنید.

درباره آب و هوای چین

کشور چین در شرق آسیا قرار دارد. این کشور در شرق و جنوب با اقیانوس آرام هم مرز است. به دلیل موقعیت جغرافیایی، مناطق شرقی و جنوبی چین تحت تاثیر آب و هوای موسمی قرار گرفته و دارای اقلیمی مانند آب و هوا موسمی گرمسیری، آب و هوا موسمی نیمه گرمسیری و آب و هوای موسمی معتدل هستند. در غرب چین 2 نوع آب و هوا شامل آب و هوای معتدل قاره ای و آب و هوای فلات و اقلیم مرتفع وجود دارد.

بیشتر مناطق چین در زمستان سرد و خشک بوده است. در تابستان دارای آب و هوای گرم و بارانی هستند. به دلیل تنوع توپوگرافی و شرایط زمینی، آب و هوای چین پیچیده و متنوع از منطقه ای به منطقه دیگر است. به عنوان مثال، در بخش شمالی استان هیلونگجیانگ (Heilongjiang) زمستان طولانی است. آنچنان تابستانی ندارد، در حالی که در استان هاینان (Hainan) آنچنان زمستانی وجود ندارد.

آب و هوای شمال شرقی چین

بخش شمال شرقی چین با نام مانچوریا دارای آب و هوای قاره ای بوده است. از این رو زمستان های سرد و خشک و تابستان های گرم و بارانی دارد. در حقیقت در تابستان، از ماه های ژوئن تا آگوست، تنها فصلی است که باران های قابل توجهی در این منطقه می بارد. همچنین بارندگی ها در ماه می و سپتامبر نیز بسیار زیاد است اگرچه فراوان نیست. با توجه به دمای هوا، بارش باران یا بارش برف در فصل سرما کم تر است. زمستان در این منطقه بسیار سرد می باشد،

زیرا میانگین دمای ژانویه 10- درجه سانتیگراد و حتی در قسمت شمالی به 20- درجه سانتیگراد نیز می رسد. در حالی که رکورد سرمای این منطقه حدود 40- درجه سانتیگراد است. هاربین (Harbin)، کلانشهر ده میلیون نفری این منطقه در ژانویه 19- درجه سانتی گراد و از نوامبر تا مارس، دمای هوا در طول روز زیر نقطه انجماد باقی می ماند. در خصوص مهاجرت به چین ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

آب و هوای فلات چین

تقریبا نیمی از چین خشک یا کویری است، از جمله تبت که به هر حال از آب و هوای عجیب و غریب برخوردار است. کمربند کویری از شمال غربی پکن آغاز می شود و به سمت غرب امتداد می یابد. همچنین قسمت چینی صحرای گبی و سپس به سمت غرب، در مناطقی که در ارتفاعات پایین سین کیانگ و گانسو قرار دارند یک کویر شنی عظیم وجود دارد. آب و هوا در این منطقه به شدت قاره ای بوده و با زمستان های منجمد و تابستان های گرم به ویژه در ارتفاعات پایین می باشد. نور آفتاب در طول سال مکرر است.

گرمترین منطقه این ناحیه تورپان (Turpan) با ارتفاع کم تر از سطح دریا، همچنین گرمترین مکان در چین با دمای حدود 45 درجه سانتی گراد است. اورومگی (Urumgi) شهری با 3 میلیون نفر جمعیت در این منطقه ،در فاصله 850 متری از سطح دریا واقع شده است. در اینجا درجه حرارت متوسط از 13- درجه سانتیگراد در ژانویه و 25 درجه سانتیگراد در ماه جولای تغییر می کند. فرهنگ مردم چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

آب و هوای فلات چین

آب و هوای کوهستانی چین

در چین چندین رشته کوه وجود دارد، در امتداد مرزهای غربی و جنوبی چین، چندین رشته کوه به نام های تیان شان، پامیر، کاراکورام و هیمالیا می باشد. در حالی که در شمال تبت کونلون شان قرار دارد. واضح است که دمای هوا بسته به طول و عرض جغرافیایی تغییر می کند. در آکی (Akqi) که در 2،000 متری از سطح دریا واقع شده در شمال غربی و در نزدیکی مرز با قرقیزستان میانگین دما از 8- درجه سانتیگراد در ژانویه تا 19 درجه سانتیگراد در ماه جولای متغیر است.

2 کوه مرتفع جهان به نام های کوه اورست (از برترین جاذبه های گردشگری چین) در مرز با نپال و K2 در مرز با پاکستان در چین واقع شده اند. در بالای کوه اورست، درجه حرارت متوسط ​​از 36- درجه سانتیگراد در ژانویه تا -19 درجه سانتیگراد در ماه جولای می رسد. رکورد سردترین دما در این منطقه حدود 60- درجه سانتیگراد است. در منطقه یوننان (Yunnan) به نام “کوه های گرم” از آب و هوای قطعا مطبوع تری برخوردار هستند.

آب و هوای قاره ای چین

منطقه مرکزی شرقی چین شامل شهرهایی چون پکن (Beijing)، تیانجین (Tianjin)، باوتو (Baotou) و هوهوت (Hohhot) ژانویه از 10- تا 0 درجه سانتی گراد متغیر است. باد گرد و غبار را از بیابان مغولستان به چین می آورد در حالی که بارش برف نسبتا نادر است. تابستان گرم و تنها فصل بارانی است. در حالی که در فصول دیگر معمولا آفتابی است. میزان بارندگی سالانه بین 300 تا 700 میلی متر و در نزدیکی دریا بسیار بیشتر است. در پایتخت چین یعنی پکن زمستان سرد و میانگین دما در ژانویه 3.5- درجه سانتی گراد می باشد.

در نزدیکی پکن، در بیدایا (Beidaihe) زمستان بسیار سرد می باشد. شمال غربی پکن، در امتداد رودخانه زرد، 2 شهر که هر 2 در لبه شمالی این منطقه که فراتر از آن کویر یافت می شود به نام های باوتو و هوهوت وجود دارد. هر 2 در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا واقع شده اند. از این رو در زمستان نیز بسیار سرد هستند. در خصوص مزایا و معایب تحصیل در چین ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

آب و هوای معتدل چین

در منطقه مرکزی چین، آب و هوا در زمستان ملایم تر است. زیرا میانگین دما در ژانویه بین 0 تا 10 درجه سانتیگراد تغییر می کند. در حالی که تابستان گرمتر و طولانی تر می باشد. علاوه بر درجه حرارت بالاتر هم میزان ابر و هم بارندگی در طول سال افزایش می یابد. میزان بارندگی بین 1000 تا 1600 میلی متر در سال است. در امتداد رودخانه یانگ تسه چندین شهر بزرگ با آب و هوای مشابهی پیدا مانند ووهان، نانچانگ، نانجینگ، هانگزو و شانگهای وجود دارد.

بر خلاف پکن، آسمان شانگهای در زمستان غالبا ابریست و باران ها بسیار مکرر هستند. تابستان، از ژوئن تا سپتامبر، گرم و خنک بوده و بارندگی های فراوان دارد. جولای و آگوست گرم ترین ماه ها با میانگین 28.5 درجه سانتیگراد هستند. در جنوب چین نیز در شهر گوانگژو آب و هوا گرم تر است. دمای میانگین در زمستان بالاتر از 10 درجه و در تابستان 33 درجه می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره روش های مهاجرت به چین و ویژگی های این کشور می توانید مقالات ارائه شده توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید و در صورت نیاز با وکیلان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :