مهاجرت کاری ژاپن

کار در ژاپن

کار در ژاپن

کار در ژاپن به دلیل پیشرفت های روزافزون این کشور در مبحث اقتصاد و تکنولوژی، همواره مورد استقبال افراد مستعدی از سراسر جهان قرار گرفته است. بازار کار ژاپن به اندازه هر کشوری گسترده است، به این معنی که همیشه چیزی برای همه وجود دارد. نکته قابل توجه این است که، دولت ژاپن در حال بررسی کاهش محدودیت های استخدامی برای افراد غیر شهروندی است.

به این معنی که ممکن است به زودی مشاغل بیشتری در ژاپن برای اتباع خارجی باز شوند. به طور کلی صنعت فناوری ژاپن یکی از زمینه هایی است که بسیاری از اتباع خارجی به دنبال فرصت های شغلی در این حوزه هستند. به ویژه از آنجایی که این کشور به تولید برخی از پیشرفته ترین فناوری های جهان مشهور است. ما در این مقاله مفتخریم که با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات دقیقی را در خصوص شرایط کار در ژاپن به شما عزیزان ارائه دهیم.

اخذ ویزای کاری جهت کار در ژاپن

تمامی اتباع خارجی که با هدف کار در ژاپن وارد این کشور می شوند، باید برای ویزای کاری این کشور درخواست دهند. به طور کلی هر تبعه که قصد زندگی و کار در ژاپن را برای هر مدت زمانی دارد، نیاز به دریافت ویزای کاری ژاپن دارد.

در جدول زیر مشاغلی که واجد شرایط دریافت ویزای کاری ژاپن هستند ارائه شده است:

مشاغل واجد شرایط ویزای کاری ژاپنتوضیحات
هنرمندانشامل عکاسان، آهنگسازان، ترانه سراها و مجسمه سازان می شود.
سرگرم کنندهبازیگر، نوازنده خواننده رقصنه، ورزشکار و سایر
مربیمربی می تواند به عنوان معلم در مدارش ابتدایی، متوسطه یا دبیرستان مشغول به کار شوند.
روزنامه نگارمانند روزنامه نگاران یا مجلات
مدیران تجاریمانند رئیس شرکت، مدیر و سایر
خدمات پزشکیپزشک،دندانپزشک و سایر
کارمندان حقوقیمانند وکلا، کارمندان قضایی و سایر مشاغل مرتبط
پژوهشگرانموسسات تحقیقاتی

اخذ ویزای کاری جهت کار در ژاپن

البته لازم به ذکر است که بدانید، زمان پردازش ویزای کاری جهت کار در ژاپن بین 5 تا 15 روز کاری است. اگرچه زمان واقعی پردازش بستگی به دفتر خاصی دارد که در آن درخواست می کنید. از سوی دیگر هزینه ویزای کاری ژاپن نیز برای یکبار ورود 3500¥ (ین ژاپن) و برای چند بار ورود 6500¥ (ین ژاپن) می باشد. متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای کاری جهت کار در ژاپن هستند باید مدارکی را نیز به سفارت ژاپن در کشور محل اقامت خود ارائه دهند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری در ژاپن بدین شرح می باشد:

  • ارائه گواهی صلاحیت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری ژاپن
  • ارائه پاسپورت معتبر ملی به همراه کپی آن
  • 2 قطعه عکس رنگی (سایز پاسپورت)
  • ارائه اسنادی مبنی بر نشان دادن موقعیت شما در شرکت با مکانی که قصد کار در ژاپن را دارید.

بررسی ساعت کاری در کشور ژاپن

یکی از اصلی ترین چالش های موجود در خصوص شرایط کار در ژاپن، ساعات کاری رایج در این کشور می باشد. به طور کلی ساعات کاری قانونی در در ژاپن 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته، همانند اغلب کشورهای اروپایی می باشد. اما تعطیلات قانونی در ژاپن باید 1 باز در هفته یا چهار بار در هر چهار بار در هفته به کارمندان اعطا شود. البته لازم به ذکر است که، ساعات کاری تعیین شده ممکن است در ساعات کاری قانونی بیشتر تصمیم گیری شود. البته ترتیبات ساعات کاری انعطاف پذیر در ژاپن، مشروط به الزامات خاصی تحت قانون استانداردهای کار مجاز است. همچنین سیستم کاری متغیر با پیش بینی در قوانین کار با موافقت نامه های مدیریت کار در ژاپن امکان پذیر است.

افرادی که به دنبال کار و نوآفرینی در ژاپن هستند، به این نکته نیز در خصوص ساعات کار در این کشور توجه فرمایند. که یک دوره خاص در این کشور از 8 ساعت در روز یا 40 ساعت در هفته تجاوز نمی کند. علاوه بر این در قانون کار ژاپن قید شده است که کارکنان این اختیار را دارند که زمان شروع و پایان کار خود را تحت شرایط خاصی تعیین کنند. بنابراین سیستم کار اختیاری در ژاپن را می توان برای کارمندان خبره ای که دارای مهارت های خاص هستند اعمال کرد. همجنین کارمندانی در موقعیت خاص که شامل برنامه ریزی، پیشنهاد تحقیق و تجزیه و تحلیل امور عملیات تجاری می شوند نیز مشمول سیستم کار اختیاری در ژاپن می شوند. همانطور که می دانید کار در ژاپن همواره مورد استقبال افراد مختلف از سراسر جهان قرار گرفته است. به همین جهت برای تسهیل در امر مهاجرت به ژاپن از طریق کار با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :