مهاجرت کاری لهستان

کار در لهستان

کار در لهستان

طی سال های اخیر افراد مستعدی از سراسر جهان کار در لهستان را برای آینده شغلی خود انتخاب کرده اند. زیرا لهستان اقتصاد پر رونقی دارد و کارگران کشور لهستان از تعادل خوبی بین کار و زندگی برخوردارند. البته لازم به ذکر است که بدانید، این کشور یکی از پایین ترین هزینه های زندگی و پایین ترین نرخ بیکاری را در اروپا دارد. علاوه بر این مشاغل گوناگونی برای اتباع خارجی وجود دارد که لهستان را به عنوان یک مقصد کاری در نظر می گیرند.

همچنین شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در لهستان نیزای به اخذ ویزای کاری این کشور ندارند. اما در مقابل اتباع کشورهای ثالث بدون دریافت ویزای کاری و مجوز کار، اجازه کار در این کشور را ندارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این خصوص می باشد.

شرایط اصلی رزومه جهت کار در لهستان

تمامی اتباع خارجی که با هدف کار در لهستان وارد این کشور می شوند، باید یک رزومه کاری معتبر به کارفرمای خود یا شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شوند ارائه دهند. البته معمولا کارفرمایان با درج آگهی شغلی از داوطلبان درخواست می کنند که رزومه کاری خود را به آنها ارائه دهند. به این نکته نیز توجه فرمایید که، رزومه باید تا حد امکان مخنصر باشد و نباید بیش از یک یا دو صفحه کاغذ سفید باشد. همچنین رزومه کار در لهستان باید با رضایت نامه ای امضا شده برای پردازش داده در اندازه شخصی A4 باشد. مدارک مورد نیاز دیگر که باید در رزومه کاری شما قید شود انگیزه نامه شخصی است، انگیزه نامه دلیل درخواست یک شغل خاص را در لهستان توجیه می کند. علاوه بر این انگیزه نامه بسیار شخصی تر از رزومه کاری شما در این کشور است.

البته لازم به ذکر است که بدانید، رزومه های کار در لهستان ممکن است به صورت حضوری، پستی یا الکترونیکی تحویل داده شوند. همچنین فرم تماس با متقاضیان توسط کارفرمایان در آگهی های شغلی آنها مشخص می شود. از سوی دیگر، کارفرمایان و اپرانورهایی که خدمات کاریابی در لهستان به متقاضیان بین المللی ارائه می دهند، ابزراهای فناوری اطلاعات اختصاصی خود را دارند. که می توان از آنها برای درخواست شغل در لهستان نیز استفاده کرد. در نهایت اینکه کارفرمایان در لهستان بر اساس مدارکی که ارائه کرده اند نامزدها را انتخاب می کنند. علاوه بر این با نامزدهای انتخاب شده خود مصاحبه ای را ترتیب می دهند.

متقاضیان کار در لهستان، به این نکته نیز توجه فرمایند که رزومه کاری آنها باید حاوی اطلاعاتی که در تصویر زیر درج شده است باشند:

شرایط اصلی رزومه جهت کار در لهستان

دوره کارآموزی برای کار در لهستان

گذراندن دوره های کارآموزی برای کار در لهستان، جهت آشنایی بیشتر متقاضیان با شرایط کار در این کشور است. به طور کلی کارآموزی در لهستان به عنوان شکلی از فعال سازی حرفه ای افراد ثبت نام شده صورت می گیرد. همچنین به عنوان ابزاری که این افراد را قادر می سازد تا مهارت های حرفه ای را در طول دوره کارآموزی در لهستان کسب کنند.

ترتیب کارآموزی در لهستان برای شخصی که به عنوان بیکار در اداره کار منطقه ثبت شده است، تحت مقررات قانون در مورد قوانین فعال سازی افراد بیکار و جویندگان کار تنظیم می شود. یک دوره کارآموزی جهت کار در لهستان باید با توانایی ها، تحصیلات و تجربه فعلی کارآموز تطبیق داده شود. از سوی دیگر اینکه، کارآموزی در لهستان برای بیکاران توسط دفاتر استخدام ناحیه ترتیب داده می شود، که آگهی های کارآموزی را از کارفرمایان دریافت می کنند.

دوره کارآموزی برای کار در لهستان

برای اینکه بیشتر با انواع دوره های کارآموزی جهت کار در لهستان آشنا شوید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع دوره های کارآموزی در لهستانتوضیحات
کارآموزی برای دانش آموزان در مدارس حرفه ایآموزش های حرفه ای در این دوره از کارآموزی به موجب مقررات قانون آموزش و پرورش و آیین نامه های اجرایی آن تنظیم می شود.
کارآموزی برای دانش آموزان مدارس عالیبرنامه های درسی مطالعات در این دوره از کارآموزی حداقل به مدت 6 ماه پیش بینی شده است.
کارآموزی اجباری پس از اتمام تحصیلاتکارآموزی اجباری در لهستان شامل مشاغلی است که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنظیم می شود.
کارآموزی ارائه شده توسط کارفرمایان در بازار آزادکارفرمایان دوره های کارآموزی را به افرادی که قصد دارند تجربه حرفه ای کسب کنند و به منظور تایید مهارت ها به متقاضیان ارائه می دهند.

قرارداد کار در لهستان

تمامی اتباع خارجی که به دنبال کار در لهستان هستند، باید به این نکته مهم توجه فرمایند که بدون انعقاد قرارداد کار نمی توانند در این کشور مشغول به کار شوند. قرارداد کار در لهستان طرفین قرارداد، نوع قرارداد، تاریخ، امضا، ضراط مربوط به کار و دستمزد کار در این کشور را مشخص می کند. قرارداد کار در لهستان ممکن است با یک فرد 18 ساله یا بالاتر یا اینکه با کارگزان جوان 15 تا 18 ساله منعقد شود. البته لازم به ذکر است که به کارگیری افراد کمتر از 15 سال در لهستان ممنوع است. همچنین قید کردن میزان حقوق ماهیانه کار در لهستان در قرارداد کاری الزامی است. علاوه بر این، قرارداد کار ممکن است برای مدت آزمایشی، مدت نامحدود یا مدت معین منعقد شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در لهستان و شرایط کار در این کشور، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :