مهاجرت کاری شیلی

کار در شیلی

کار در شیلی

بازار کار در شیلی به شدت به سمت صنایع مبتنی بر خدمات و منابع طبیعی مانند معدن، جنگلداری، کشاورزی و آبزی پروری گرایش دارد. اگر در هر یک از این زمینه ها مهارت دارید شانس شما برای یافتن شغل در شیلی بسیار بالا است. صادرات اصلی این کشور ماهی قزل آلا است که دومین تولیدکننده بزرگ در سراسر جهان است. جنگلداری بزرگترین بخش صادراتی آن و در آخر این که بیش از یک سوم تولید جهانی مس را تولید می کند.

این کشور در رابطه با خدمات عمومی و امور مالی در دهه های گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است. در سالیان گذشته، گردشگری نیز به طور تصاعدی رشد کرده است. صحرای آتاکاما، پاتاگونیا، آند و مجمع الجزایر خوان فرناندز از مهمترین جاذبه های این کشور محسوب می شوند. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

هزینه زندگی و شرایط کار در شیلی

هزینه زندگی در شیلی اغلب با کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان مقایسه می شود که مقرون به صرفه باشد. به دلیل ثبات سیاسی و اقتصادی، شیلی مقصدی جذاب برای خارجی هایی است که به دنبال مکانی بهتر برای کار و زندگی هستند. زیرا این کشور دارای بالاترین نرخ حقوق در منطقه است. شیلی ارزان نیست، اما به طور قابل توجهی ارزان تر از کشورهای آمریکای جنوبی، مانند برزیل است. همچنین هزینه زندگی مقدار پولی است که شما برای داشتن یک زندگی مناسب به آن احتیاج دارید که شامل برخی از هزینه های اولیه مانند مسکن، غذا، آب و برق و حمل ونقل می شود.

در نمودار زیر به تفکیک میانگین هزینه ها در شیلی پرداخته ایم:

متوسط دستمزد کار در شیلی

اگرچه اجاره بها در شیلی چندان بالا نیست. با در نظر گرفتن حداقل دستمزد، سایر هزینه های زندگی در شیلی بالاست. میانگین دستمزد معمولا به اندازه کافی بالا برآورده می شود که بتواند تمام هزینه ها را پوشش دهد. این مورد برای کسانی که محل زندگی خود را دارند امکان پذیر است. هزینه زندگی در یک شهر در مقایسه با شهر دیگر بستگی زیادی به سبک زندگی و هزینه های ماهانه شما دارد. بنابراین اگر فرد باهوشی هستید می دانید که چگونه از حداقل دستمزد در شیلی استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات کلی در مورد دستمزد کار در شیلی به تصویر زیر به خوبی دقت فرمایید:

ویزای موقت کار در شیلی

این نوع ویزا به شما این امکان را می دهد که در شیلی اقامت داشته باشید و هر فعالیتی را که طبق قانون مجاز است انجام دهید. شما با این ویزا می توانید به مدت یک سال در شیلی اقامت داشته باشید.

در این بخش جدولی از انواع ویزای موقت کار در شیلی آمده است:

پارامترشرح
ویزای موقت کار برای یک مقیم سابق در شیلیاین دسته از ویزا برای خارجی هایی که قبلا حداقل یک سال با ویزا در شیلی اقامت داشته باشید.
ویزای موقت کار برای پیوند با یک شهروند شیلیاییاین ویزا برای شما در صورتی است که با یک شهروند شیلیایی پیوند مستقیم دارید به عنوان مثال همسر شما یا یکی از فرزندان شما
ویزای موقت کار مذهبیاین ویزای موقت به خارجیان مذهبی متعلق به کلیساها، فرقه ها یا جماعت های شناخته شده در کشور اجازه می دهد که به شیلی مهاجرت کنند تا فعالیت های مذهبی، آموزشی یا کمکی انجام دهند.

ویزای موقت کار در شیلی

شرایط لازم برای کار در شیلی

کارگران خارجی در شیلی باید شرایط لازم را برای توسعه فعالیت های خود در این کشور بررسی کنند که این شرایط به شرح زیر می باشد:

  • شرکت موسسه یا شخصی که کارگر خارجی را استخدام می کند باید یک آدرس قانونی در شیلی داشته باشد.
  • قرارداد کار باید قبل از سردفتر، توسط کارفرما و کارمند یا هر کسی که نماینده او باشد امضا شود.
  • در مورد افراد حرفه ای یا تکنسین های ماهر، آنها باید مدرکی را ارائه کنند که به درستی در کشور مبدا خود گواهی شده باشد.
  • فعالیت هایی که کارگر خارجی باید انجام دهد نباید برای امنیت ملی کشور خطرناک یا مخاطره آمیز تلقی شود. در صورت تردید در این مورد، از وزارت دفاع ملی خواسته می شود تا گذارشی ارائه کند.

الزامات برای دریافت یک قرارداد کار در شیلی

یک کارگر خارجی برای کار در شیلی و توسعه کسب و کار خود باید الزاماتی را در قرارداد کاری خود رعایت کند که این الزامات به شرح زیر می باشد:

  • محل و تاریخ امضای قرارداد (باید در دفتر اسناد رسمی امضا شود)
  • نام ملیت و آدرس کارفرما و کارمند
  • کارها یا ماموریت هایی که در شیلی توسعه می یابند.
  • زمان بندی و مکانی که کار در آن انجام خواهد شد
  • میزان دستمزدی که نمی تواند کمتر از حداقل دستمزد شیلی باشد و ممکن است به ارز شیلی یا خارجی پرداخت شود.
  • مدت قرارداد (از زمان ثبت تا زمانی که رابطه کار ادامه خواهد داشت)
  • تاریخ شروع فعالیت
  • ماده ای از طرح بازنشستگی که به موجب آن کارفرما خود را موظف می داند که تمهیدات لازم را انجام دهد.
  • بند مالیات بر درآمد که به موجب آن کارفرما خود را به پرداخت مالیات بر درآمد مربوط به حق الزحمه کارگر خارجی می کند.

در خصوص اطلاع از نحوه اخذ اقامت شیلی، مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

ساعت کار در شیلی

هفته کاری در شیلی 45 ساعت (از طولانی ترین هفته های دنیا) است. معمولا از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 8:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر، در مجموع 9 ساعت در روز به استثنای یک ساعت نهار می باشد. کار هر روزه به غیر از یکشنبه می تواند توسط کارفرمایان تحمیل شود. کارفرمایان نیز حق دارند روز کاری کارمند را حداکثر تا دوساعت تمدید کنند که حداکثر 10 ساعت اضافی در هفته است.

حداکثر ساعات کاری برای مدیران، کارمندانی که قدرت مدیریت دارند، مدیران و کسانی که بدون نظارت کار می کنند اعمال نمی شود. با این حال اگر کارمند و کارفرما در مورد یک روز کاری مشروط به جدول زمانی با کنترل حضور و غیاب توافق کنند، باید از قانون کلی پیروی کنند. جزییات مهاجرت به شیلی به طور کالم در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اضافه کاری در شیلی

هرکاری فراتر از 9 ساعت استاندارد روزانه یا 45 ساعت در هفته به عنوان اضافه کاری تلقی می شود. که باید 150% حقوق معمولی کارمند پرداخت شود. با این حال مدیران و کسانی که از داخل خانه کار می کنند، حق اضافه کاری ندارند. اضافه کاری باید به صورت کتبی توافق شود و می تواند فقط به عنوان یک اقدام موقتی اجرا شود. که هرگز از مجموع 3 ماه متوالی تجاوز نمی کند. اضافه کاری باید از کارکنان فقط در شرایط خاص مانند اجتناب از آسیب به عملکرد عادی شرکت، فورس ماژور یا جلوگیری از حوادث درخواست شود.

کارمندانی که یکشنبه ها به کار وادار می شوند حق دارند 130% از حقوق خود را دریافت کنند. در تعطیلات ملی نیز اگر کار در 45 ساعت یک هفته کاری استاندارد باشد کارمندان حق هیچگونه حق بیمه ای را ندارند. اگر تصمیم نهایی خود را برای کار در شیلی گرفته اید برای انتخابی بهتر و دقیق تر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :