مهاجرت کاری رومانی

کار در رومانی

کار در رومانی

کار در رومانی برای تمام حرفه ها امکان پذیر است زیرا در این کشور مشاغل زیادی وجود دارد که شخص بتواند بر اساس حرفه و رشته تحصیلی خود شغلی پیدا کند و مشغول به کار شود. رومانی کشوری است که از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه بوده، همین امر باعث شده مورد استقبال افراد زیادی قرار گیرد. دانشجویی که در کشور رومانی تحصیل می کند برای کار دانشجویی نیازی به مجوز کار ندارد و به صورت قانونی می تواند مشغول به کار شود. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو سوالات مرتبط با این حوزه هستند.

شرایط کار در رومانی

طیف گسترده ای از مشاغل و صنایع در کشور رومانی وجود دارد که فرد می تواند مشغول به کار شود، حتی می تواند به آژانس ملی اشتغال اداره کار رومانی زنگ بزند. رومانی جز آن دسته از کشورهایی است که در حال توسعه و رشد، مخصوصا در زمینه تولید محصولات مخابرات و صنعت هوافضا است. محصولاتی در حوزه های کلیدی ماشین سازی، فلزات، منسوجات و مواد شیمیایی تولید می کنند. فرهنگ کار در رومانی بسیار رسمی است به طور مثال مدیران به ندرت با کارمندان زیردست خود صمیمی می شوند و کارمندان سطح پایین تر قدرت تصمیم گیری بسیار کمی دارند. اکثر تصمیمات نیازمند تایید مدیران بالا دست دارد، رومانی کشوری است که بازار کار آن بسیار رقابتی است اما شخصی که برای خود شغلی پیدا کند و مشغول ب کار شود در نهایت می تواند پیشرفت خوب و چشمگیری داشته باشد.

مشاغلی که در رومانی تقاضای بالایی دارد شامل کارگران در زمینه تولید، حمل نقل بار، مغازه داران، کارگران ساختمانی و سازه های فلزی و راننده های کامیون و ماشین های سنگین پرتقاضا هستند. ورود به بازار کار در رومانی برای مهاجرانی که قصد کار در رومانی را دارند ممکن است دشوار باشد زیرا همان طور که گفته شد رقابت بین مشاغل زیاد است. افرادی خارجی که وارد این کشور می شوند باید مجوز کار مرتبط داشته باشند. شخصی که میخواهد برای کار در کشور رومانی اقدام کند نیازمند یک درخواست کار از یک کارفرما در کشور رومانی است، که متعهد شخص شود و صفر تا صد کار فرد را انجام دهد تا بتواند برای ویزای کاری اقدام کند.

کار در رومانی برای کارکنان مزایای زیادی دارد، این مزایا عبارتند از:

مزایای کار در رومانی

کار دانشجویی در رومانی

دانشجویی که در رومانی مشغول به تحصیل است برای کار دانشجویی نیازی به مجوز کار ندارند و به صورت قانونی می توانند مشغول به کار شوند. دانشجوها حتی می توانند در خود دانشگاه هم کار کنند و در طول دوره تحصیلی خود حق کار دارند، دانشجوهای کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند در طول تحصیل تحت شرایط مقرر و قانون در رومانی کار کنند. طبق قانون کار، اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت می توانند تحت قرارداد های کاری انفرادی بر اساس مجوز کار یا اجازه اقامت برای مقاصد کاری استخدام شوند. دانشجویی که در رومانی مشغول به تحصیل است به صورت کلی هفته ای 20 ساعت اجازه کار در رومانی را دارد. اما شخصی که در کالج ها و دوره زبان به رومانی مهاجرت کرده است حق کار به شخص داده نمی شود.

کار دانشجویی در رومانی

درخواست کار در رومانی

در کشور رومانی مشاغل زیادی وجود دارد که شخص می تواند بر اساس حرفه یا رشته ای که در آن تحصیل کرده است برای خود شغلی پیدا کند و در این کشور مشغول به کار شود. راه های زیادی وجود دارد که به شخص کمک می کند شغل مد نظر خود را در رومانی پیدا کند. روزنامه ‌های ملی فهرست‌ های شغلی را چاپ می‌کنند، حتی فرد می تواند با استفاده از سایت های کاریابی برای خود شغلی انتخاب کند اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد و به رشد شخص و رسیدن به درآمد آن کمک می کند یادگیری زبان رومانیایی است. با یادگیری زبان آن کشور شخص می تواند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کند که باعث می شود درآمد خوبی کسب شود. درخواست کار در کشور رومانی به نسبت راحت تر و متفاوت تر است، زمانی که شخص می خواهد درخواست بنویسد باید به صورت تایپی باشد.

برای درخواست کار نیازی به مدرک تحصیلی نیست اما در زمان مصاحبه اگر مدارک کامل باشد فرآیند به صورت مفیدتری طی شده و معمولا مصاحبه ها به زبان انگلیسی انجام می شود. اما به صورت کلی شخصی که می خواهد در این کشور مشغول به کار شود در قدم اول نیازمند یک درخواست کار از یک کارفرما (جاب آفر) است. تمام پروسه رفتن شخص برای مهاجرت کاری توسط کارفرما انجام می شود، متعهد و اسپانسر مالی و حقوقی شخص است. اما شخصی که در ایران زندگی می کند و میخواهد مهاجرت کاری به رومانی داشته باشد قبل از هر اقدامی باید یک در خواست کار داشته باشد که پروسه به صورت قانونی و دقیق طی شود.

شرایط تحصیل و کار در رومانی

رومانی کشوری است که از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی بسیار مقرون به صرفه است و شخص می تواند در اتحادیه اروپا کمترین هزینه را داشته باشد. رومانی مکان عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است، بخاطر هزینه های مناسب مورد استقبال بسیاری از دانشجوها قرار گرفته است. رومانی در اتحادیه اروپا هست اما شنگن نیست، رومانی به راحتی ورودی رشته های پزشکی را دارد به همین دلیل تقاضا روی این کشور بسیار است. در این کشور شخص می تواند بدون آزمون برای رشته های پزشکی پذیرش بگیرد و مشغول به تحصیل شود، در رومانی به زبان رومانی و زبان انگلیسی امکان تحصیل وجود دارد. در ابتدا دانشجو باید یک سال در کالج تحصیلکند و بعد ازآن وارد دانشگاه شود و به زبان انگلیسی تحصیل کند سن شخص باید کمتر از 25 سال و دیپلم ریاضی یا تجربی داشته باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی به زبان رومانیایی 6000€ (یورو) و به زبان انگلیسی 7.800€ (یورو) است و داروسازی 5000€ الی 6000€ (یورو) هزینه دارد. هزینه تحصیل یک سال اول باید پرداخت شود و پذیرش یک بار در سال سپتامبر انجام می شود اما بهتر است کارهای شخص از خرداد ماه استارت زده شود. شرایط پذیرش کالج های رومانی باهم متفاوت شد شخص می تواند در کالج های خصوصی یا کالج های دولتی تحصیل کرد. در رومانی دانشجو 20 ساعت در هفته اجاره کار دارد، فردی که در کالج تحصیل می کند اجازه کار ندارد اما با تحصیل در دانشگاه این اجازه به شخص داده می شود. در پایان شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید تا به صورت کامل و جامع اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :