مهاجرت کاری دومینیکا

کار در دومینیکا

کار در دومینیکا

زمانی که برای کار در دومینیکا برنامه ریزی می کنید باید انعطاف پذیر باشید. در گذشته کار در دومینیکا به این معنی بود که شما در تجارت هستید. این کشور جزیره ای کارائیب از دیرباز صادرکننده پیشرو شکر، تنباکو و قهوه بوده است. اگرچه بخش خدمات به طور کلی، گردشگری به طور خاص امروزه به مهمترین منبع شغل در دومینیکا تبدیل شده است. اما همچنان کشاورزی در این کشور یک بخش عمده است.

این تنها بخش گردشگری و کار در دومینیکا نبوده، بلکه ایجاد مناطق آزاد تجاری نیز رونق قابل توجهی به اقتصاد بخشیده است. یکی دیگر از حوزه های جدید توسعه در دومینیکا بخش فناوری است که بر آموزش نیروی کار برای کار در صنایع با فناوری پیشرفته تمرکز دارد. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرایط کار در دومینیکا بوده است.

نیروی کار در دومینیکا

جالب است بدانید که نیروی کار دومینیکا در سال های گذشته به محرک اصلی اقتصاد این کشور تبدیل شده است. زیرا این کشور از نیروی کار بسیار جوانی بهره مند است که همواره پذیرای کارگران بین المللی از سراسر جهان بوده است. بر اساس نظرسنجی های مختلف مستقل در سال 2023 نیروی کار دومینیکا با بیش از 5 میلیون نفر اغلب بزرگترین بخش اقتصادی این کشور در نظر گرفته می شود.

گفته می شود که کارمندان در دومینیکا سخت کوش، آموزش پذیر و ماهر هستند. حتی اگر دولت دومینیکا هزینه های حداقلی برای آموزش و پرورش می کند. علاوه بر این، تقریبا 65% از تمام افرادی که در جمهوری دومینیکا کار می کنند توسط دولت یا در بخش خدمات کار می کنند. همچنین 17% از نیروی کار در بخش کشاورزی دومینیکا مشغول به کار هستند.

برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه اشتغال نیروی کار در دومینیکا در بخش های مختلف به نمودار زیر توجه فرمایید:

اشتغال نیروی کار در دومینیکا در بخش های مختلف

جستجوی کار در دومینیکا

ممکن است در ابتدا جستجو و پیدا کردن کار در دومینیکا برای شما دشوار به نظر برسد. با این حال کارفرمایان معمولا کاملا انعطاف پذیر هستند و حتی ممکن است از استخدام مهاجران خوشحال شوند. با این وجود همیشه قبل از نقل مکان به شغلی که قرار است در آن مشغول به کار شوید مطمئن باشید. به طور کلی فرصت های شغلی در دومینیکا بسیار گسترده است و اتباع خارجی می توانند در یک صنعت به خصوص در این کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این اگر انگلیسی صحبت نمی کنید گزینه های شما محدود به کار در صنعت گردشگری و فناوری است.

در حین جستجوی کار در دومینیکا به این نکته نیز توجه فرمایید که هزینه زندگی در دومینیکا ممکن است کمتر از چیزی باشد که به آن عادت کرده اید. اما در زمانی که در جمهوری دومینیکا کار می کنید احتمالا حقوق شما منعکس کننده این موضع خواهد بود. فرآیند دیگری که برای آماده شدن جهت کار در دومینیکا باید انجام دهید این است که تا آنجا که ممکن است تحقیق کنید. به عنوان مثال برای زبان کار در جمهوری دومینیکا تحقیق کنید. زیرا مردم دومینیکا با تنوع منحصر به فردی در زبان محلی خود و زبان انگلیسی صحبت می کنند. همچنین از اصطلاحات خاصی در موقعیت های کاری استفاده می کنند.

جستجوی کار در دومینیکا

کار در بخش بنادر دومینیکا

طی سال های گذشته کار در دومینیکا در بخش بنادر، مورد توجه بسیاری از افراد مستعد از سراسر جهان قرار گرفته است. زیرا دومینیکا به عنوان یک کشور صادراتی، برای حمل و نقل کالاهای خود به خارج از کشور به شدت به بنادر اصلی خود متکی است. یکی از بزرگترین بنادر دومینیکا بندر ریو هاینا است که بهترین مقصد برای افرادی است که قصد کار در بنادر دومینیکا را دارند.

همچنین صادرات در این بندر به پورتوریکو و بیش از ده ها بندر ایالات متحده ارسال می شود. علاوه بر این همواره میلیون ها دلار برای نوسازی بنادر دومینیکا هزینه می شود تا بتواند با تقاضای روزافزون مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر بندرهای کوچک تری در دومینیکا وجود دارند که عمدتا محموله های صنعتی و کشاورزی را حمل می کنند.

از مهمترین بنادر دومینیکا جهت کار در دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین بنادر دومینیکا جهت کار در دومینیکا

درخواست ویزا جهت کار در دومینیکا

اتباع خارجی که قصد کار در دومینیکا را دارند باید قبل از ورود به این کشور برای ویزای کاری دومینیکا درخواست دهند. فرآیند دریافت ویزای کاری دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده تر است.

به طور کلی افرادی که قصد دریافت ویزای کاری دومینیکا را دارند باید واجد شرایط زیر باشند:

  • شما حداقل 18 سال سن دارید.
  • شما شخصیت بسیار خوبی دارید و هیچ گونه سابقه کیفری ندارید.
  • شما مایل به کمک مالی مورد نیاز هستید.
  • شما قادر هستید از راه دور کار کنید.

در نهایت اینکه شما می توانید انتظار داشته باشید که در طی 12 ماه آینده در آمدی معادل 55000XCD (دلار کارائیب شرقی) داشته باشید. همچنین امکاناتی برای حمایت از خود، همسر خود و سایر اعضای خانواده آنها داشته باشید. که در طول اقامت طولانی مدت خود در دومینیکا شما را همراهی می کنند.

فرآیند درخواست ویزا برای کار در دومینیکا نیز هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری می باشد. در مرحله اول درخواست متقاضیان باید فرم درخواست ویزای کاری دومینیکا تکمیل کنند. علاوه بر این باید اسناد زیر را برای خود و هر عضوی از خانواده خود ارائه دهید:

  • صفحه اطلاعات بیوگرافی گذرنامه معتبر
  • سوابق پلیس: سوابق پلیسی باید از تمام حوزه هایی که شما در 5 سال گذشته در آن زندگی می کردید به دست آید.
  • نامه مرجع بانک
  • نامه استخدام
  • عکس هایی در اندازه پاسپورت
  • بیمه درمانی معتبر در دومینیکا و پوشش شما و تمامی اعضای خانواده شما

لازم به ذکر است که برای مدارکی که به زبان انگلیسی نیستند یک نسخه ترجمه شده و تایید شده مورد نیاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در دومینیکا با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :