مهاجرت کاری دانمارک

کار در دانمارک

کار در دانمارک

کار در دانمارک هزاران خارجی را از نقاط مختلف جهان از فقیر ترین مناطق آفریقا و آسیا گرفته تا کشورهای کاملا مرفه اروپا، به خود جذب می کند. دانمارک یک ایالت کوچک در شمال اروپا است که تنها 5.9 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور بسیار زیبا دارای استاندارد زندگی بالا، سیستم تامین اجتماعی توسعه یافته و شهروندانی شاد است. از سوی دیگر، از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه، دانمارک یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا با بازار کار قوی و اقتصاد کارآمد است.

این کشور یک مکان ایده آل برای کار و زندگی افراد مختلف تلقی می شود. طبق گزارش شادی جهانی سازمان ملل متحد در سال 2021 که داده های 160 کشور جهان را دریافت کرده است، دانمارک به عنوان شادترین کشور جهان پس از فنلاند شناخته شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت راهنمای شما عزیزان جهت مهاجرت به دانمارک و کار در این کشور خواهد بود. علاوه بر این کپنهاگ، پایتخت دانمارک، به طور مداوم در رتبه بندی بهترین شهرها برای کار، جایگاه های بالایی را کسب می کند.

بازار کار در دانمارک

برای درک بهتر بازار کار دانمارک باید به این موضوع کاملا واقف باشید که نرخ اشتغال در دانمارک بیش از 75% است و بیکاری در این کشور 5.3% می باشد. سرزمین دانمارک دارای یک بازار کار پویا با پرسنل واجد شرایط، رقابت بالا برای مشاغل خالی و دستمزد مناسب برای تمامی گروه های شغلی است. متخصصان خارجی نیاز به داشتن یک حرفه محبوب در دانمارک، تجربه کاری کافی و دانش زبان انگلیسی دارند. به این نکته نیز توجه فرمایید که، استخدام قانونی در دانمارک مستلزم داشتن تعدادی پیش نیاز توسط متقاضی خارجی است.

به ویژه ملزم هستید که از قبل، یک جای خالی پیدا کنید و یک قرارداد کار امضا کنید. در آخر برای مجوز کار دانمارک درخواست دهید و اجازه اقامت این کشور را دریافت کنید. همچنین حداقل دستمزد رسمی در قانون دانمارک وجود ندارد. اما میانگین نرخ دستمزد حدود 125DKK (کرون) در ساعت یا کمی بیش از 750000DKK (کرون دانمارک) در ماه است. از سوی دیگر طبق اطلاعات رسمی وزارت کار دانمارک، متوسط حقوق در دانمارک 825000DKK (کرون دانمارک) در ماه قبل از کسر مالیات است.

شرایط عمومی کار در دانمارک

شرایط عمومی کار در دانمارک به این نحو است که، نیروی کاری دانمارک در هفته کاری استاندارد 38 ساعته از دوشنبه تا جمعه کار می کنند. در صورتی که برای اکثر کارفرمایان این امر انعطاف پذیر بوده و می تواند مطابق با نیازهای کارمند تنظیم شود. علاوه بر این شما مستحق 5 هفته مرخصی سالانه خواهید بود. همچنین محل های کار معمولا دارای یک سلسله مراتب مسطح هستند. به این معنی که همه کارکنان تشویق می شوند تا با ایده ها همکاری کنند و در تصمیم گیری شرکت کنند. از سوی دیگر دانمارک حداقل دستمزد قانونی ندارد، حقوق ها بین افراد و کارفرمایان آنها توافق می شود. کلیات هزینه زندگی در دانمارک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط عمومی کار در دانمارک

معرفی محبوبترین مشاغل در دانمارک

محبوبترین مشاغل در بین مهاجران بین المللی که جهت کار به دانمارک سفر کرده اند، کار فصلی در دانمارک در مزارع و گلخانه ها می باشد. کار فصلی در مزارع شامل، جمع آوری انواع توت ها، میوه ها، سبزیجات و محصولات زراعی است. از سوی دیگر مشاغلی همچون، استخدام موقت در هتل ها، بارها و رستوران ها، پیشخدمت، بارمن، خدمتکار و غیره از مشاغل محبوب و کاربردی در دانمارک می باشند. به این نکته نیز توجه فرمایید که تقاضا برای چنین موقعیت های خالی، به طور قابل توجهی محدود است. بنابراین شانس بیشتر برای تصاحب این مشاغل، برای متخصصان واجد شرایط و ماهر است. علاوه بر این اگر یک متقاضی خارجی، دارای صلاحت و تجربه لازم باشد، در صورت عدم محدودیت زمانی می تواند برای مدت قرارداد کار به اضافه 6 ماه یا 4 سال مجوز کار دریافت کند.

در تصویر زیر می توانید لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در سال 2023 را مشاهده فرمایید:

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک

الزامات زبان برای کار در دانمارک

جهت آشنایی بیشتر با الزامات زبان برای کار در دانمارک به این نکته توجه فرمایید که، دانمارکی زبان رسمی این کشور می باشد. اما دانمارکی تنها زبانی نیست که می شنوید، اکثریت جمعیت دانمارک زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. علاوه بر این بسیاری از مردم دانمارک به آلمانی، فرانسوی و سوئدی نیز آشنایی دارند. از سوی دیگر درخواست های شغلی عمدتا به زبان دانمارکی یا انگلیسی هستند اما برای هرگونه الزامات زبانی می توانید با سازمان انتخابی خود در ارتباط باشید.

در حالی که متقاضیان می توانند بدون یادگیری زبان دانمارکی در این کشور مشغول به کار شوند. اما یادگیری این زبان می تواند موجب ادغام شما با مردم محلی و غوطه ور شدن شما در فرهنگ غنی دانمارکی شود. علاوه بر این یادگیری زبان دانمارکی برای بهره گیری حداکثری کار در دانمارک ضروری است. همچنین با انجام این کار شما تعهد خود را به کارفرمایان خود اثبات می کنید. در خصوص امتیازبندی مهاجرت به دانمارک، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

چگونگی پیدا کردن کار در دانمارک

برای درک بهتر چگونگی پیدا کردن کار در دانمارک، در ابتدا باید به این نکته توجه فرمایید. که کارفرمایان در این کشور متقاضیان دانمارکی را بر متقاضیان خارج از کشور ترجیح می دهند. همچنین ممکن است در ابتدا برای یافتن شغل در دانمارک دچار مشکل شوید. با این حال نگران نباشید، زیرا تعداد زیادی کار در دانمارک وجود دارد که می توانید به عنوان یک کارگر بین المللی برای تقویت درخواست خود انجام دهید. در اولین قدم، مطمئن شوید که درباره شرکتی که برای آن درخواست می دهید تحقیق کرده اید و رزومه و نامه پوششی خود را برای سازمان تنظیم کرده اید.

همچنین نشان دادن دانش و اشتیاق برای شرکت مورد نظر، به شما کمک می کند که شناخته شوید. از سوی دیگر اگر، مایل به رفت و آمد هستید یا از مهارت های خود در موقعیت هایی استفاده می کنید فرصت های شغلی بیشتری را برای خود ایجاد خواهید کرد. به طور مثال درخواست برای شغل، در بخشی که با کمبود مهارت مواجه است، می تواند شانس شما را برای تضمین کار افزایش دهد. در نهایت به این نکته توجه فرمایید که کمک و مشاوره گرفتن از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را به شغل مورد نظرتان جهت کار در دانمارک نزدیک تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :