مهاجرت کاری استرالیا

کار در استرالیا

کار در استرالیا

علت پرطرفدار بودن کار در استرالیا می‌ تواند تقاضای بالای این کشور برای دریافت نیروهای ماهر در زمینه‌ های متفاوت شغلی باشد. استرالیا یکی از پرطرفدارترین کشور‌ها به قصد مهاجرت و کار در بین تمام کشور‌های اقامت پذیر می ‌باشد. در این بین دو شهر ملبورن و سیدنی جزء 20 شهر برتر دنیا از لحاظ پذیرش نیرو به قصد اشتغال می ‌باشند. به علت اقتصاد خوب کشور استرالیا، مورد توجه بسیاری از افراد واجد شرایط قرار گرفته اند. در ادامه به بررسی نحوه‌ دریافت کار و انواع آن به طور دقیق می پردازیم. در ادامه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا بیشتر با مشاغل موجود در استرالیا آشنا شوید.

قوانین مهاجرت به استرالیا از طریق کار

اطلاع از قوانین کار در کشور استرالیا به متقاضیانی که قصد ورود به بازار کسب و کار این کشور را دارند کمک می کند تا با آگاهی کامل کار را شروع کنند. قانون کار استرالیا مربوط به کشورهای مشترک المنافع است و در رابطه با حقوق و دستمزد، وظایف کارگران، اتحادیه ها و کارفرمایان است. قانون کار استرالیا دارای ساختار 2 گانه است که در رابطه با برخی از موضوعات از قوانین مشترک المنافع پیروی می شود و در برخی از موارد دیگر از قوانین ایالتی پیروی می شود.

در ادامه به برخی از قوانین کار در کشور استرالیا اشاره می کنیم:

  • طبق قوانین وضع شده در کشور استرالیا کارکنان باید در طول هفته به مدت 36 ساعت مشغول به کار باشند. زمان شروع کار در برخی از مشاغل از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر و در برخی از مشاغل از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است.
  • کارفرمایان در صورت نیاز به کارکنان بیشتر می توانند نیروی کار خارجی و بین المللی واجد شرایط را استخدام کنند.
  • قرار داد باید به صورت کتبی ثبت شود و در آن موقعیت شغلی، ساعت کار و اضافه کاری و میزان حقوق و دستمزد ذکر شده باشد.
  • به محض استخدام کارکنان موسسه باید از طریق کپی بیانیه عادلانه از اطلاعات و شرایط موسسه مطلع شوند.
  • سن بازنشستگی در کشور استرالیا 57 سال است.

لیست مشاغل مورد نیاز کار در استرالیا

کشور استرالیا هرساله از متخصصان و افراد کارشناس و یا تحصیل کرده در زمینه‌های متفاوت دعوت به عمل می ‌آورد. به همین منظور این کشور در ابتدای ماه جولای هر سال، لیستی از شغل‌های مورد نیاز را منتشر می‌ کند تا افراد علاقه ‌مند به کار در استرالیا و همچنین افراد واجد شرایط اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. در حال حاضر این لیست شامل 200 فرصت شغلی می ‌باشد که به صورت مستمر مورد بررسی وزارت امور داخلی استرالیا یا DHA قرار می‌ گیرد.

به طور کلی شغل ‌ها و حرفه ‌های مورد نیاز این کشور در 6 حوزه‌ی آموزش، علوم، بهداشت و سلامت، حقوق و مشاوره، مهندسی و فنی، ادبیات و هنر، مدیریت و امور مالی و مشاغل متفرقه دسته بندی شده و تا 2024 تغییری در آن ایجاد نشده است. همچنین توجه به موقعیت شغلی و میزان درخواست یک شغل بخصوص در این کشور از اهمیت بالای برخوردار است. طبق بروز ترین اخبار مربوط به مشاغل در استرالیا سقف تقاضا برای شغل پرستاری در حدود 1500 نفر، سقف تقاضا برای مهندس برق 7000 نفر، شغل نجاری و تاسیسات 7000 نفر، معلمی و تدریس 7000 نفر، مکانیک 6500 نفر، حسابدار 5000 نفر، مدیران پروژه 5000 نفر و برنامه نویس نیز در حدود 5000 نفر می‌ باشد.

انواع ویزای کار در استرالیا

به صورت کلی برای مهاجرت به کشور پرطرفدار استرالیا از طریق کار تقریبا بیشتر از 10 نوع ویزا وجود دارد که تعدادی از این ویزا‌ها در گروه ویزاهای موقت و باقی در گروه ویزای دائم کشور استرالیا قرار می‌ گیرند. ویزای موقت نوعی از ویزای ورود به کشور است که مدت زمانی مشخص را برای مهاجرت تعیین می ‌کند به طوری که پس از اتمام مدت زمان ذکر شده شخص مهاجر ملزم به بازگشت به کشور خود می ‌باشد. در بسیاری از موارد وایزای موقتی که به منظور کار در استرالیا صادر می ‌شود فرد را محدود به کار تنها با یک ارگان یا فرد حقوقی خاص می‌گرداند. همچنین در بسیاری از موارد ویزای موقت می ‌تواند فرایند دریافت ویزای دائم را بسیار آسان‌تر سازد. از نمونه ویزا‌های موقت استرالیا می ‌توان به ویزای 476، ویزای 485، ویزای 491 و ویزای 188 اشاره کرد.

نوع دوم ویزا‌های مربوط به کار در استرالیا، ویزای دائم است. که باعث دریافت اقامت استرالیا برای شخصی متبهر و متخصص در حرفه ‌ای می ‌شود. این نوع ویزا که به مراتب تهیه آن بسیار سخت ‌تر از تهیه‌ ویزای موقت می ‌باشد، در بسیاری موارد نیازمند معرفی شخصی حقوقی و یا کارفرمای استرالیایی می‌ باشد. نمونه ‌هایی از این ویزا که زندگی و کار بدون دردسر را در این کشور برای فرد مقیم فراهم می ‌کند، ویزاهای 186، 187، 189 و 190 می ‌باشند. همچنین در بسیاری از موارد افراد قابلیت دریافت ویزای دائم از طریق ویزای موقت خواهند داشت. می‌ توانید در ابتدا اقدام به دریافت ویزای موقت که به مراتب دریافت آن آسان تر از ویزای دائم است، کنید و بعد از گذشت مدتی ویزای دائم خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در بین تمامی ویزا‌های ذکر شده، تنها 4 ویزای 189، 190، 491 و 476 برای ایرانیان قابل دریافت می ‌باشند.

انواع ویزای کار در استرالیا

شرایط دریافت ویزای کار استرالیا

به ‌طور کلی فردی که متقاضی دریافت ویزای کار در استرالیا است، ملزم به دارا بودن شرایط خاصی می‌ باشد. دسته ‌ای از این شرایط عمومی هستند. به طوری که متقاضیان تمامی گروه‌های شغلی نیاز است واجد این شرایط باشند. اما دسته‌ای دیگر از این شرایط اختصاصی هستند‌؛ به طوری که هر حوزه‌ شغلی‌ شرایط اختصاصی منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارد و افراد نیاز است واجد شرایط اختصاصی مربوط به شغل درخواستی خود باشند.

شرایط عمومی که تمامی افراد ملزم به دارا بودن آن ‌ها می‌ باشند، شامل موارد زیر است:

  • گواهی تایید سلامت جسمی و روحی متقاضی
  • شرط سنی مابین 18 الی 45
  • دریافت نمره‌ حداقل 6 در آزمون آیلتس و یا هر آزمون دیگری که مورد تأیید وزارت امور داخلی استرالیا یا DHA باشد و به طور کلی تسط به زبان انگلیسی
  • داشتن سوابق و تجربه‌ در حوزه‌ شغلی مورد نظر
  • دارا بودن تمامی مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزا

همچنین لازم به ذکر است که شغل انتخابی متقاضی باید یکی از مشاغل ذکر شده در بین لیست وزارت امور داخلی استرالیا باشد. در غیر این صورت امکان دریافت ویزای کاری استرالیا برای اشخاص فراهم نمی‌باشد. از این رو توصیه می شود، حتما لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را بررسی کنید. در ضمن در صورتی که برای کشوری غیر از استرالیا اقدام می کنید نیز می توانید از فرصت مشاغل مورد نیاز برای افزایش شانس پذیرش خود، بهره بگیرید.

اسناد و مدارک مورد نیاز کار در استرالیا

برای دریافت اقامت و مشغول به کار شدن در این کشور، اولین اقدام دریافت ویزای کار در استرالیا می ‌باشد. برای انجام این کار در اولین قدم نیاز است نوع ویزای کاری و حوزه‌ی شغلی را مشخص کنید. همچنین نیاز است متقاضی شرایط خود را از نظر امتیازات مورد بررسی قرار دهد. مرحله‌ی بعد پر کردن فرم حمایت مالی می ‌باشد و در نهایت باید هزینه دریافت ویزای کاری پرداخت شود. مراحل تأیید و در نتیجه صدور ویزای کاری توسط دولت استرالیا تقریبا 8 هفته و نهایتا 10 هفته به طول می ‌انجامد. مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری استرالیا عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • 2 یا 3 قطعه عکس مربوط به یک سال اخیر
  • ارائه نامه پیشنهادکاری از کارفرمای شرکت مربوطه در استرالیا
  • مدرک کتبی آزمون زبان انگلیسی
  • هر نوع کارنامه و گواهینامه تاییدیه‌ شغلی
  • ارزیابی شخصیت (فرم 80) و دیگر اسناد و مدارک ذکر شده در وبسایت رسمی استرالیا

کشور استرالیا به علت اقتصاد فوق العاده‌ آن مورد توجه بسیاری از افراد دارای حرفه قرار گرفته است. افراد واجد شرایط برای دریافت اقامت کاری در این کشور پرطرفدار، نیازمند دریافت ویزای کاری هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت ویزای کاری را برای افراد واجد شرایط بسیار آسان تر نموده است. تا افرادی که تا بحال تجربه‌ دریافت ویزای کاری موقت یا دائم را نداشته اند به راحتی بتوانند اقدام به کار در این کشور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :