مهاجرت کاری فنلاند

ویزای کاری فنلاند

ویزای کاری فنلاند

دریافت ویزای کاری فنلاند یک فرصت هیجان انگیز برای رشد است. فنلاند از نظر خدمات، کیفیت زندگی و تعادل چیزهای زیادی برای ارائه دارد. تعادل بین کار و زندگی در فنلاند با تعطیلات طولانی و ساعات کاری معقول پشتیبانی می شود. فنلاند در چندین شاخص در بین بهترین های جهان قرار دارد. این کشور کوچک با تقریبا 5.5 میلیون نفر در هنگام سنجش عملکرد اجتماعی، برابری، آموزش، سرمایه انسانی و رفاه کودکان در رتبه اول قرار دارد.

در تصویر زیر که توسط متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طراحی شده است با مزایا کشور فنلاند بیشتر آشنا خواهید شد:

علاوه بر این جامعه فنلاند بر اساس مدل دولت رفاه نوردیک ساخته شده است. ویزگی آن امنیت اجتماعی جامع، طیف وسیعی از خدمات عمومی و همچنین سطح نسبتا بالایی از مالیات است.

ویزای کاری فنلاند جهت کارآفرینی در این کشور

اگر قصد دارید به عنوان یک کارآفرین در فنلاند مشغول به کار شوید و شهروند کشوری هستید که عضو اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای شمال اروپا نیست. به اجازه اقامت کارآفرینی نیاز خواهید داشت. اگر می خواهید یک شرکت نوپا در فنلاند تاسیس کنید به مجوز اقامت استارت آپ نیز نیاز خواهید داشت. بنابراین قبل از آمدن به فنلاند باید برای اجازه اقامت اقدام نمایید. عملیات تجاری شما در فنلاند باید سودآور باشد و معیشت شما باید با درآمد حاصل از این عملیات تجاری تضمین شود. همچنین اگر شرکت شما یک شرکت نوپا و بدون گردش مالی است، باید اثبات کنید که از درآمدهای دیگر معیشت کافی دارید. بنابراین فقط به این دلیل که صاحب یک شرکت هستید نمی توانید اجازه اقامت دریافت کنید. شما باید خودتان برای شرکت خود در فنلاند کار کنید تا واجد شرایط دریافت اجازه اقامت باشید.

شرایط اخذ ویزای کاری فنلاند

افرادی که قصد کار در فنلاند را دارند قبل از سفر به این کشور باید برای اخذ ویزای کاری این کشور درخواست دهند. ویزای کاری فنلاند کمی با سایر ویزاها متفاوت است. زیرا یک مجوز طولانی مدت است و به دارنده اجازه می دهد مدت زمان بیشتری از محدودیت 90 روزه معمولی اقامت در فنلاند داشته باشد.

برای دریافت ویزای کاری فنلاند باید شرایط زیر را رعایت فرمایید:

  • شما باید یک قرارداد کاری معتبر در فنلاند داشته باشید.
  • باید به صورت حرفه ای در رشته خود کار کنید.
  • شما باید از هرگونه اتهام جنایی مبرا باشید.
  • نباید خطری برای فنلاند باشید.
  • شما نباید تحت هیچ گونه ممنوعیت سفر در حوزه شنگن قرار بگیرید.
  • باید تمام قوانین فنلاند را رعایت کنید.
  • دارای مدرک دانشگاهی معتبر باشید.
  • باید به عنوان کارگر بسیار ماهر واجد شرایط باشید.
  • باید حقوقی بالاتر از حد متوسط داشته باشید.
  • شما باید شایستگی بالایی در انجام کارهای مورد نیاز داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای کاری فنلاند

مراحل مختلف درخواست ویزای کاری فنلاند

برای درخواست ویزای کاری فنلاند مراحل مختلفی را باید پشت سر بگذارید. که در این قسمت ما لیستی از مراحلی که باید برای درخواست ویزای کاری فنلاند انجام دهید را آورده ایم:

مراحلتوضیحات
پیدا کردن کارقبل از درخواست ویزای کاری خود باید در فنلاند کار پیدا کنید. ارائه یک قرارداد کار معتبر با بقیه درخواست الزامی است. بدون کار در فنلاند، پاسخ مثبتی در مورد ویزای کاری دریافت نخواهید کرد.
از یک ماموریت محلی فنلاند دیدن کنید.در این مرحله شما باید اصل مدارکی را که به درخواست خود در خدمات الکترونیکی پیوست کرده اید ارسال کنید. همچنین از شما خواسته می شود اثر انگشت خود را ارسال کنید. اگر به طور شانسی در فنلاند درخواست دادید، باید به یک مرکز خدمات مهاجرتی در فنلاند مراجعه کنید.
منتظر جواب باشیداجازه اقامت شما بر اساس اشتغال به سفارت در کشور شما ارسال می شود.
وارد فنلاند شوید.هنگامی که ویزای کاری شما صادر شد، اطلاعات شخصی شما به طور خودکار در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند ثبت می شود.

انواع ویزای کاری فنلاند

انواع مختلفی از ویزای کاری فنلاند وجود دارد، برخی از انواع آن بر اساس نوع کاری که شما واجد شرایط آن هستند متفاوت است. بنابراین انواع ویزای کاری فنلاند به شرح زیر می باشد:

انواع ویزای کاری فنلاندخصوصیات
کارت آبی اتحادیه اروپاکارت آبی اتحادیه اروپا به افراد واجد شرایطی که مایل به کار در فنلاند هستند اعطا می شود. در کنار الزامات عمومی شما باید مدرک تحصیلی عالی داشته باشید.
ویزای جویای کار در فنلانداگر یک برنامه تحصیلی را در فنلاند تکمیل کرده اید واجد شرایط درخواست ویزای جویای کار هستید. این ویزا برای یک سال اعتبار دارد و به شما اجازه می دهد تا زمانی که به دنبال کار هستید در فنلاند بمانید.
ویزای کارآفرینی فنلانداگر می خواهید به عنوان یک فریلنسر یا به عنوان یک کارآفرین سبک کار کنید این نوع مجوز برای شما بهتر است.
ویزای کارآفرینی نوپا فنلانددر صورتی که واجد شرایط رده کارگری با مهارت بالا هستید که می تواند به عنوان متخصص در هر زمینه ای در فنلاند کار کند باید برای این مجوز اقدام کنید.
ویزای کار مذهبی فنلانداگر برای انجمن مذهبی کار می کنید می توانید برای این مجوز کار درخواست دهید.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت و تحصیل در فنلاند پیشنهاد می شود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری فنلاند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای کاری فنلاند پاسخ جامع و دقیق ارائه دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشد:

  • هزینه ویزای کاری فنلاند چقدر است؟ اگر از طریق سرویس الکترونیکی درخواست دهید، هزینه پرداخت 480€ (یورو) می باشد. اما اگر روی کاغذ درخواست دهید 680€ (یورو) خواهد بود.
  • آیا در صورت داشتن ویزای کاری فنلاند می توانم خانواده ام را به فنلاند بیاورم؟ بله. اعضای خانواده شما تا زمانی که ویزای کاری معتبر داشته باشید می توانند بر اساس روابط خانوادگی برای اجازه اقامت اقدام کنند.
  • آیا می توانم مجوز کاری فنلاند را تمدید کنم؟ بله. بسته به نوع مجوز خود می توانید هر سال یا چهار سال یک بار برای تمدید درخواست دهید. همچنین شما باید حداقل سه ماه قبل از انقضای مجوز خود برای تمدید درخواست دهید.
  • مدت زمان ویزای کاری فنلاند چقدر است؟ به طور معمول ویزای کار صادر شده توسط مقامات فنلاند حدود یک سال طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :