مهاجرت کاری ترکیه

ویزای کاری ترکیه

ویزای کاری ترکیه

اخذ ویزای کاری ترکیه به شما این فرصت را می دهد که روابط تجاری جدیدی را در کشورهای اروپایی ایجاد کنید و وارد بازارهای فعلی اروپا شوید. هر کارگر خارجی برای مهاجرت به ترکیه و کار در ترکیه هم به ویزای کاری ترکیه و هم به مجوز کار نیاز دارد. علاوه بر این ترکیه تنها دو یا سه ساعت با بسیاری از مقاصد اصلی اروپایی فاصله دارد و اغلب به عنوان پلی بین اروپا و آسیا تلقی می شود.

ترکیه با موقعیت جغرافیای، میراث تاریخی و ثروت طبیعی یکی از کشورهایی است که بسیاری از شهروندان خارجی آرزوی کار در این کشور را دارند. مهاجرانی که قصد دارند در ترکیه زندگی و کار کنند به لطف قوانین مدرن فرصت های بسیار بیشتری نسبت به قبل دارند. اگر به دنبال کسب اطلاعات مفید در خصوص ویزای کاری ترکیه هستید. ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

اطلاعات کلی در خصوص ویزای کاری ترکیه

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و کار در این کشور را دارند باید قبل از ورود به این کشور با اطلاعات کلی در خصوص ویزای کاری ترکیه آشنا شوند. دارندگان پاسپورت معمولی برای ورود به ترکیه نیاز به ویزای کاری ترکیه دارند. همچنین برای سفر با هدف استخدام در این کشور، ویزای کاری برچسب تک ورود تا 90 روز توسط وزارت کار ترکیه تصمیم گرفته می شود. سپس توسط سفارت یا نمایندگی های کنسولگری ترکیه در خارج از کشور ارائه می شود. همچنین به این نکته توجه فرمایید که مدت زمان پروسه ویزای کاری ترکیه 30 روز می باشد. به طور کلی از 55 میلیون بازدید سالانه ویزای توریستی، تنها 11000 خارجی از طریق ویزای کاری وارد ترکیه می شوند.

علاوه بر این کارمند خارجی که با ویزای کاری وارد ترکیه می شود پس از ورود به این کشور در 20 روز اول باید آدرس خانه ترکیه خود را به کارفرما اطلاع دهد. از سوی دیگر کارمندی که با ویزای کار وارد ترکیه می شود (به منظور استخدام یا کار ویژه) باید همیشه تحت بیمه تامین اجتماعی و مراقبت های بهداشتی دولت ترکیه باشد. اما کارمند جدیدی که با ویزای کاری وارد ترکیه شده است و پس از اینکه تصمیم می گیرد موقعیت شغلی خود را انتخاب نکند. ممکن است ظرف 15 روز اول از تاریخ ورود به ترکیه خارج شود، تا از اقامت بیش از حد و خارج شدن از ویزا جلوگیری کند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری ترکیه

بهتر است بدانید که، شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری ترکیه بستگی به این دارد که فرد متقاضی بر اساس دلیل خود برای ورود به این کشور برای کدام یک از ویزاها درخواست می دهد. امکانات گسترده ویزای کاری ترکیه برای حرفه های مختلف عبارت اند از:

  • مدرس یا دانشگاهی تعیین شده در ترکیه
  • ورزشکار
  • هنرمند
  • شخصی با شغل یا هدف شغلی خاص در ترکیه
  • کارگر مناطق آزاد نرکیه
  • روزنامه نگار

بعد از اینکه مشخص گردید متقاضیان به چه نوع ویزای کاری ترکیه نیاز دارند، می توانند درخواست ویزای کاری ترکیه را به صورت آنلاین به ثبت برسانند. همچنین به چند سوال کنسولگری ترکیه در مورد هویت و هدف از بازدید پاسخ دهند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری ترکیه

 

 فرآیند درخواست ویزای کاری ترکیه

فرآیند درخواست ویزای کاری ترکیه به این نحو است که به محض دریافت پیشنهاد شغلی از ترکیه باید برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. همچنین می توانید دو ماه قبل از ورود به ترکیه درخواست خود را ثبت کنید. در حالی که اکثر متقاضیان درخواست ویزای کاری خود را در کشور محل اقامت خود ارسال می کنند. ممکن است دیگران نیاز به استفاده از مرکز درخواستی داشته باشند. که توسط شخص ثالث اداره می شود.

از سوی دیگر ظرف 10 روز پس از درخواست ویزای کاری ترکیه، باید اسناد استخدامی را به وزارت کار و خدمات اجتماعی ترکیه ارائه دهید. هنگامی که کارمندان به مصاحبه ویزای کاری خود رفتند، باید به کارفرمایان خود اطلاع دهند تا بتوانند از پایان روند درخواست خود مراقبت کنند. در آخر اینکه، ظرف 10 روز پس از مصاحبه کارمندان باید تمام مدارک مورد نیاز را از طریق پست یا حضوری برای سفارت ترکیه ارسال کنند.

مزایای اخذ ویزای کاری ترکیه

جمهوری ترکیه مزایای بسیاری را برای افرادی که قصد دریافت ویزای کاری ترکیه جهت کار در این کشور را دارند ارائه می دهد. از مهمترین مزایای اخذ ویزای کاری ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • متقاضیانی که از طریق ویزای کاری ترکیه به این کشور سفر می کنند، می توانند از تمامی امکانات بهداشتی این کشور به صورت رایگان استفاده کنند.
  • فرزندان متقاضیان ویزای کاری ترکیه نیز اجازه کار در این کشور را خواهند داشت.
  • پس از پایان عمر کاری و بازنشستگی می توانند از سن 60 سالگی به بعد در این کشور مستمری دریافت کنند.
  • اتباع خارجی که قصد کار در ترکیه را دارند می توانند تا 2 ماه به صورت آزمایشی در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین در صورت عدم رضایت از شغل خود، بدون پرداخت جریمه به کارفرمای قبلی خود شغل جدیدی پیدا کنند.
  • ترکیه رشد اقتصادی بسیار خوبی دارد و از نظر اقتصادی در بین 20 کشور برتر جهان قرار دارد.

شرایط کار در ترکیه درسال 2023

اتباع خارجی که قصد کار در ترکیه را دارند باید با شرایط کار در ترکیه در سال 2023 به خوبی آشنا شوند. به طور کلی شرایط کار در ترکیه در سال های اخیر دستخوش تغییراتی بوه است. به طور مثال طبق قانون کار در ترکیه یک فرد حرفه ای باید 45 ساعت در هفته کار کند. از سوی دیگر، شرکت های بزرگ از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 16 باز هستند، اگرچه ممکن است این ساعات کاری بسته به شغل تغییر کند.

اکثر شرکت های ترکیه ای هر سال دو هفته مرخصی به کارمندان خود می دهند. همچنین کارگران خارجی نباید خیلی انتظار داشته باشند. که تمام تعطیلات استاندارد کشورهای غربی مانند کریسمس و عید پاک توسط کارفراماینشان به رسمیت شناخته شود. مگر اینکه در شرکت های بین المللی کاریابی در ترکیه مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کاری و شرایط کارآفرینی در ترکیه با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :