مهاجرت کاری اسلواکی

ویزای کاری اسلواکی

ویزای کاری اسلواکی

اخذ ویزای کاری اسلواکی برای مهاجران کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ضروری است و متقاضیان تنها با داشتن ویزا اجازه کار قانونی خواهند داشت. برخلاف مهاجرین کشورهای اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا که می توانند بدون ویزا به کار و زندگی در اسلواکی بپردازند. شرایط اخذ ویزا و مجوز کار برای متقاضیان خارجی بسته به شخص و مدرک تحصیلی و مهارت های وی متفاوت است. اما در کل شرایط و الزامات اولیه ای دارد که برای اخذ ویزای کار باید انجام شود. در مقاله زیر سعی کردیم به بررسی انواع ویزاهای کاری و شرایط اخذ آنها بپردازیم. متقاضیان ویزای کاری اسلواکی می توانند با مطالعه مقاله زیر که زیر نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود، اطلاعات جامعی را در این زمینه به دست آورند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری اسلواکی

الزامات ویزای کاری اسلواکی بسته به نوع مدرک و شخص متقاضی متفاوت است، اما برخی از شرایط اولیه عبارتند از:

  • یک پاسپورت معتبر و عکس هایی در اندازه پاسپورت
  • فرم های درخواست
  • هزینه های درخواست
  • اثبات وجوه
  • بیمه سلامت
  • قرارداد کار از یک کارفرمای مستقر در اسلواکی
  • اثبات سابقه کار و صلاحیت

اسلواکی به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا دارای ویزای استاندارد شنگن است. از بین گزینه های مختلف موجود، ویزاهای اقامت کوتاه (C) و اقامت طولانی (D) مناسب ترین برای کارمندان خارجی هستند. علاوه بر ویزا، کارگران خارجی نیز به ویزای کاری اسلواکی و درخواست اقامت موقت برای کار در این کشور نیاز دارند. کارمند یا کارفرما می توانند درخواست مجوز کار را به ترتیب در سفارت یا کنسولگری محلی خود یا اداره مرکزی کار، امور اجتماعی و خانواده آغاز کنند. علاوه بر مجوز کار، کارمند ممکن است نیاز به ویزا داشته باشد که می تواند قبل از ورود به اسلواکی به صورت آنلاین برای آن درخواست کند.

در نهایت، کارمند به منظور اشتغال به اقامت موقت نیاز دارد. درخواست برای این کار باید پس از اخذ مجوز کار و شخصا در سفارت یا کنسولگری محلی اسلواکی فرد انجام شود. تمام مدارک ارائه شده به عنوان بخشی از درخواست های ویزای اقامت باید به زبان اسلواکی نوشته شده باشد، بنابراین کارمندان شما باید آنها را ترجمه کنند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که اتباع اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا که قصد کار در اسلواکی را دارند، هنوز باید هنگام ورود به این کشور حضور خود را در دولت ثبت کنند.

تمدید ویزای کاری اسلواکی

اعتبار ویزای کاری اسلواکی را می توان همچنین به طور مکرر تا 2 سال تمدید کرد. شما می توانید تمدید مجوز کار را فقط به شرطی دریافت کنید که برای همان کارفرما و در همان موقعیت کاری کار کنید. مدت اعتبار پروانه کار به منظور اشتغال فصلی در صورتی که کمتر از 90 روز اعطا شده باشد یکبار توسط اداره کار قابل تمدید است، در حالی که مجموع مدت مجوز کار از 90 روز برای 12 ماه متوالی تجاوز نمی کند. این امر در مورد استخدام با کارفرمای دیگر نیز صدق می کند.

شما باید برای تمدید مجوز کار خود حداکثر تا 90 و حداقل 30 روز درخواست دهید. 20 روز (در صورت اشتغال فصلی) قبل از انقضای مجوز کار فعلی شما و به همان اندازه نباید زودتر از 10 روز کاری پس از گزارش موقعیت شغلی در اداره کار محلی ارائه شود. اگر قصد دارید کارفرما را تغییر دهید یا در موقعیت دیگری کار کنید، باید برای مجوز کار جدید درخواست دهید.

تمدید ویزای کاری اسلواکی

انواع ویزای کاری اسلواکی

جمهوری اسلواکی بخشی از منطقه شنگن است. این بدان معناست که اتباع خارجی کشورهایی که معاف از ویزا هستند برای ورود به اسلواکی به ویزای شنگن نیاز دارند.

چندین دسته از ویزای شنگن در دسترس است، اما 3 نوع رایج ترین آنها عبارتند از:

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی: این ویزا به اتباع خارجی اجازه می دهد تا از طریق اسلواکی به مقصد دیگری سفر کنند.
  • ویزای ورود: ویزای ورود به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای مقاصد کوتاه مدت وارد جمهوری اسلواکی شوند.
  • ویزای بلند مدت: ویزای بلند مدت به مهاجران خارجی اجازه می دهد تا برای مدت طولانی در جمهوری اسلواکی بمانند.

اتباع خارجی که قصد کار در اسلواکی را دارند باید ویزای کاری اسلواکی و همچنین اجازه اقامت دریافت کنند. اخذ ویزای کاری اسلواکی بدون دعوتنامه رسمی از سوی کارفرمای آینده ممکن نیست.

سند باید حاوی اطلاعات زیر باشد. اطلاعات مربوط به شرکت یا کارآفرینی که متقاضی را استخدام می کند:

  • آدرس محل سکونت
  • شماره حساب تسویه حساب بانکی
  • موقعیتی که باید توسط یک خارجی پر شود.
  • نرخ دستمزد مورد انتظار کارمند
  • آدرس محل زندگی کارمند در اسلواکی
  • همه مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای اسلواکی

در شکل زیر انواع ویزای کار در اسلواکی نشان داده شده است:

انواع ویزای کار در اسلواکی

سطح دستمزد برای کارمندان دارای ویزای کاری اسلواکی

حداقل دستمزد در اسلواکی €623 (یورو) در ماه است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. با این حال، با ارزیابی سطح پیچیدگی موقعیت، مشخص می شود که کار در اسلواکی در مقایسه با کشور محل اقامت، ارزیابی بالاتری دارد. ویزای کار اسلواکی بسته به موقعیت مورد نظر متقاضی و شهری که قرار است در آن کار کند، می تواند حتی €2000 (یورو) در ماه درآمد داشته باشد. حوزه فناوری اطلاعات این امکان را به شما می دهد تا با داشتن یک درآمد مناسب، بیش از €1000 (یورو) درآمد داشته باشید. ویزا و دارو به طور متوسط ​​درآمدی در حدود €900 (یورو) را فراهم می کند. قیمت غذا در این کشور پایین است، بنابراین امکان کنار گذاشتن پول و استفاده برای اهداف دیگر وجود دارد.

طبق قوانین مالیاتی در جمهوری اسلواکی، شما باید قوانین حقوق و دستمزد خاصی را در رابطه با مالیات و عوامل مشابه دنبال کنید. به عنوان مثال، کارفرمایان باید 35% از حقوق ناخالص هر کارمند را تا یک سقف به تامین اجتماعی اختصاص دهند. با این حال، کارمندان %13.4 از حقوق خود را به تأمین اجتماعی مشروط به یک سقف اختصاص می دهند. تامین اجتماعی شامل همه چیز از بیمه بازنشستگی گرفته تا بیمه بیکاری و بیمه آسیب است.

مزایای تضمینی برای کار در اسلواکی

مزایای قانونی جمهوری اسلواکی مزایای تضمین شده ای است که برای کارکنان در این کشور در نظر گرفته می شود، از جمله مرخصی برای 14 روز تعطیلات ملی جمهوری اسلواکی و همچنین 4 هفته تعطیلات با حقوق سالانه. معمولاً کارمندان 1 هفته در زمستان و 3 هفته در تابستان مرخصی می گیرند. مرخصی زایمان و پدر از دیگر مزایای قانونی است. یک کارمند زن باید 34 هفته مرخصی با حقوق دریافت کند و اگر مجرد باشد 37 هفته مجاز به اخذ مرخصی با حقوق است. پدران می توانند از بدو تولد فرزند تا پایان مرخصی مادر و والدین تا 3 سالگی کودک از مرخصی والدین استفاده کنند.

به خاطر داشته باشید که کارمندان می توانند تا 400 ساعت در سال اضافه کار کنند. هر ساعت کار اضافی باید با استفاده از کمک هزینه پرداخت شود که در قانون کار و قرارداد کاری خاص شما تصریح شده است. اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید، یا می خواهید برای مهاجرت به اتریش از طریق کار اقدام کنید، با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از خدمات مهاجرتی این مجموعه می توانید سریع تر به اهداف خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :