مهاجرت کاری استونی

ویزای کاری استونی

ویزای کاری استونی

به لطف شرایط ساده روادید و گزینه ای برای آوردن خانواده، اخذ ویزای کاری استونی بیش از پیش مورد توجه افراد مختلفی در جهان قرار گرفته است. استونی یک کشور اروپایی در حال ظهور و در حال پیشرفت است که مکانی عالی برای شرکت هایی است که به دنبال ایجاد حضور اروپایی هستند. استونی کشور کوچکی است که در منطقه بالتیک در شمال اروپا واقع شده است.

در حالی که ممکن است این کشور کوچک به نظر برسد اما بسیار توسعه یافته است که به عنوان یکی از آشناترین کشورهای اروپایی در زمینه اینترنت شناخته می شود. همچنین جمهوری استونی کارآفرین ترین کشور اروپا محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال های اخیر تجربه درخشانی را در زمینه ویزای کاری استونی به دست آورده است. شما عزیزان می توانید با اخذ مشاوره از این موسسه آینده کاری روشنی را برای خود در استونی رقم بزنید. جمهوری استونی به عنوان یکی از پاک ترین کشورها و توسعه یافته ترین جامعه دیجیتال در جهان، مکان بسیار جالبی برای زندگی است.

اطلاعات بازار کار استونی

بازار کار استونی مانند بسیاری از کشورها تحت تاثیر همه گیری کووید 19- قرار گرفته است. نرخ بیکاری در این کشور از بهار 2020 رو به افزایش بوده است. اما همچنان جمهوری استونی بالاترین آمار فعالیت در بازار را در اروپا به خود اختصاص داده است. طبق آمار استونی در 3 ماهه اول سال 2023 جای خالی در شرکت ها، موسسات و سازمان های استونی وجود دارد. بیشترین سهم این پست ها در بخش تولید تجارت و آموزش بوده است.

با توجه به پیش بینی های شغلی، انتظار می رود بیشترین تقاضای نیروی کار در استونی بر حوزه های زیر تاثیر بگذارد:

بیشترین تقاضای نیروی کار در استونی

علاوه بر این همچنان تقاضا برای نیروی کار با مهارت بالا در استونی وجود دارد، و جذب استعدادهای خارجی در این کشور موضوع مهمی است. برنامه کار در استونی با هدف معرفی استونی به متخصصان خارجی، کمک به کارفرمایان محلی برای یافتن متخصصان خارجی و کمک به آنها برای سازگاری با زندگی محلی است.

درخواست ویزای کاری استونی

جهت درخواست ویزای کاری استونی ابتدا باید با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری استونی در کشور خود تماس بگیرید. علاوه بر این باید یک ملاقات حضوری در سفارت رزرو کنید. ممکن است در طول ملاقات برای ویزای کار استونی نیاز به مصاحبه نیز داشته باشید. بنابراین برای این امر مطمئن شوید که به موقع می رسید. در مرحله بعد باید تمام مدارک درخواستی را در سفارت استونی جمع آوری و ارسال کنید.

مدارک ارائه شده باید از شرایط سفارت استونی پیروی کنند و همه شرایط را برآورده کنند. پس از انجام تمامی مراحل درخواست شده منتظر پاسخ باشید. شما پاسخی از کنسولگری با نتیجه درخواست ویزای خود دریافت خواهید کرد. علاوه بر این آنها از طریق ایمیل یا پیامک با شما تماس خواهند گرفت. زمان پردازش ویزای کاری استونی 30 روزه است، با این حال زمان پردازش را می توان افزایش داد زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. جهت اطلاع از شرایط اقامت استونی، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک اصلی جهت اخذ ویزای کاری استونی

افرادی که قصد دریافت ویزای کاری استونی را دارند باید قبل از درخواست مدارکی را به کنسولگری استونی ارائه دهند که این مدارک عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • هنگام درخواست ویزا، گزینه ویزای طولانی مدت را انتخاب کنید و فرم درخواست را به صورت آنلاین تکمیل کنید.
  • مبلغ پرداختی، پس از تکمیل فرم درخواست، باید هزینه درخواست ویزای خود را پرداخت کنید. هنگام ارسال مدارک، پرداخت را می توان در کنسولگری انجام داد.
  • بیمه سلامت: سندی که اثبات می کند که شما بیمه درمانی معتبری دارید. همچنین بیمه درمانی شما باید 4000€ (یورو) را پوشش دهد.
  • مدرک اقامت، سندی که اثبات کند شما در زمان حضور در استونی مکانی برای اقامت دارید.
  • سابقه کیفری، این سند باید از مقامات پلیس کشور مبدا منتشر شود و باید اثبات کند که شما سابقه کیفری پاکی دارید.
  • قرارداد کاری شما باید نوع کاری که در استونی انجام خواهید داد را توضیح دهد. باید شامل حقوق، مدت کار و سایر باشد.

مدارک اصلی جهت اخذ ویزای کاری استونی

انواع مختلف ویزای کاری استونی

افرادی که قصد کار در استونی را دارند ابتدا باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنند. علاوه بر این ویزای کاری استونی انواع مختلفی دارد که در جدول زیر به خوبی به آنها پرداخته ایم:

انواع ویزای کاری استونیتوضیحات
ویزای کاری نوع Aویزای کاری نوع A که به ویزای ترانزیتی نیز معروف است برای افرادی است که از بخش های ترانزیت بین المللی فرودگاه های داخل کشور های عضو حوزه شنگن عبور می کنند.
ویزای کاری نوع Cویزای کاری نوع C نوعی ویزای کوتاه مدت است. این ویزا برای افرادی است که در منطقه شنگن به مدت 90 روز در 180 روز اقامت ندارند.
ویزای کاری نوع Dویزای کاری طولانی مدت که برای یک یا چند بار ورود به مدت حداکثر 365 روز در 12 ماه متوالی استفاده می شود.

همچنین برخی استثناها وجود دارد اکثر کارمندان برای ویزای طولانی مدت استونی درخواست می دهند. اگر قصد دریافت ویزای کاری استونی را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که این امر برای شما بسیار دشوار خواهد بود. برای تسهیل در این کار شما می توانید با مشاوران متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. تا بهترین تصمیم را برای مهاجرت به استونی اتخاذ کنید.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری استونی

در بخش پایانی این مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای کاری استونی پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم:

  • آیا می توانم ویزای کاری استونی را تمدید کنم: بله، شما می توانید ویزای کاری خود را در استونی حداقل سه روز کاری قبل از انقضای ویزای خود تمدید کنید.
  • چه مدتی می توانم با ویزای کار در استونی زندگی کنم؟ مدت زمان ویزای کاری جمهوری استونی یک سال است. اگر قصد دارید بیشتر از این زمان در استونی بمانید باید پس از ورود برای اجازه اقامت موقت درخواست دهید. که تا مدت پنج سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.
  • هزینه ویزای کاری استونی چقدر است؟ هزینه ویزای کاری استونی 100€ (یورو) می باشد. همچنین پرداخت را به صورت نقدی یا کارتی انجام دهید.
  • آیا می توانم خانواده خود را با ویزای کاری استونی به این کشور بیاورم؟ بله شما می توانید اعضای خانواده خود را با ویزای کاری به استونی بیاورید. اعضای خانواده شما مجاز به کار، تحصیل و اقامت در استونی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :