ویزای مسافرتی نروژ

ویزای توریستی نروژ

ویزای توریستی نروژ

نروژ ترکیبی از جاذبه های فرهنگی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. با اخذ ویزای توریستی نروژ تجربه یک سفر به یاد ماندنی را کسب می کنید. این سرزمین خورشید نیمه شب، نورهای شمالی خیره کننده ای را برای ارائه به بازدید کنندگان دارد. همانطور که می دانید ویزای توریستی نروژ در تمام کشورهای اروپایی که بخشی از معاهده شنگن هستند معتبر است.

با دریافت ویزای توریستی نروز می توانید به نروز و تمامی 26 کشور حوزه شنگن سفر کرده و در آن اقامت داشته باشید. نروژ کشوری در بخش شمالی اروپا است، که تقریبا 60% از ساکنان نروژ در اسلو و اطراف آن زندگی می کنند. امروزه نروژ یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را همراه با سیستم جامع رفاه اجتماعی ارائه می دهد. همچنین قبل از درخواست ویزای توریستی نروژ، اطمینان حاصل کنید که شرایط دریافت ویزا را دارید.

مطالب ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله عبارت اند از:

  • مراحل درخواست ویزای توریستی نروژ
  • نحوه درخواست ویزای توریستی نروژ
  • دریافت ویزای توریستی نروژ برای ملیت های مختلف
  • اسپانسر ویزای توریستی نروژ
  • فوانین ویزای نروژ 2023

مراحل ویزای توریستی نروژ

مراحل درخواست ویزای توریستی نروژ به این گونه است که متقاضیان پس از تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی نروژ به مدارک پشتیبان نیاز خواهید داشت. این مدارک پشتیبان به شرح زیر می باشند:

  • دو قطعه عکس به اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.
  • پاسپورت یا سایر مدارک مسافرتی که بیش از 10 سال قدمت نداشته باشد. همچنین حداقل سه ماه پس از خروج شما اعتبار داشته باشد.
  • تاریخ عزیمت از منطقه شنگن
  • ارائه بیمه مسافرتی و پزشکی معتبر تا پوشش هزینه ای 55000NOK (کرون نروژ) در طول اقامت در نروژ
  • نامه ای مبنی بر برنامه سفر و هدف از بازدید شما از نروژ
  • ارائه برنامه پرواز
  • مدرک محل اقامت شما در نروژ
  • مدرک وضعیت مدنی شما (گواهی ازدواج)

علاوه بر این شما باید با ارائه مدارکی اثبات کنید که با حداقل مبلغ 250000NOK (کرون نروژ) قادر به امرار معاش در نروژ هستید.

مراحل ویزای توریستی نروژ

اخذ ویزای توریستی نروژ

برای آشنایی بیشتر با نحوه درخواست ویزای توریستی نروژ، باید به این نکته توجه فرمایید. که برای درخواست ویزای توریستی نروژ معمولا باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. سپس به همراه تمام مدارک مورد نیاز، شخصا به سفارت یا مرکز درخواست ویزای نروژ در کشور خود مراجعه فرمایید. همچنین اگر در یک سفر به چندین کشور حوزه شنگن سفر می کنید باید برای مقصد اصلی خود برای ویزای توریستی اقدام کنید. این کشور معمولا کشوری است که شما در آن بیشترین مدت اقامت دارید یا کشوری که به آن خواهید رسید. علاوه بر این هنگام درخواست ویزای توریستی نروژ باید تعداد ورودی های مورد نیاز خود را در ویزای خود ذکر کنید.

همچنین هزینه استاندارد برای درخواست ویزای توریستی نروژ 350NOK (کرون نروژ) برای هر بزرگسال متقاضی می باشد. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که ویزای توریستی نروژ قابل تمدید نمی باشد. هنگامی که سفر شما به 90 روز رسید باید نروژ را ترک کنید یا برای اجازه اقامت این کشور اقدام کنید. همچنین برای ورود و خروج به منطقه شنگن باید از طریق کنترل گذرنامه عبور کنید. باید برای ویزای توریستی جدید نروژ درخواست دهید.

در نمودار زیر می توانید هزینه ویزای توریستی کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه هزینه ویزای توریستی کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر

دریافت ویزای توریستی نروژ برای ملیت های مختلف

شرایط دریافت ویزای توریستی نروژ بسته به ملیت متقاضیان متفاوت است. به طور مثال، اگر شهروند یا مقیم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید. برای سفر به نروژ و بازدید از این کشور نیازی به دریافت ویزای توریستی نروژ ندارید. همچنین می توانید تا سه ماه اقامت داشته باشید. البته باید مدارکی را ارائه دهید که کشور را ترک کرده اید. همچنین شهروندان اتحادیه اروپا برای بازدید از نروژ به یک سند مسافرتی معتبر مانند کارت شناسایی اتحادیه اروپا نیاز دارند. علاوه بر این نروژ با چندین کشور خارج از اتحادیه اروپا موافقت نامه های را امضا کرده است که شهروندان این کشورها می توانند بدون دریافت ویزای توریستی نروژ به این کشور سفر کنند.

این کشورها شامل موارد زیر می شود:

کشورهای بدون نیاز دریافت ویزای توریستی نروژ

اما کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای سفر به نروژ و بازدید از این کشور باید برای دریافت ویزای توریستی نروژ درخواست دهند. بدون دریافت ویزای توریستی نروژ اجازه ورود به این کشور را ندارند.

مدارک لازم برای ویزای توریستی نروژ

در صورتی که متقاضی نتواند هزینه زندگی نروژ را برای مقاصد توریستی این کشور در طول اقامت پوشش دهد اسپانسر ویزای توریستی نروژ مورد نیاز است. اسپانسر ویزای توریستی نروژ می تواند والدین، خواهر و برادر، سایر اقوام یا یک دوست باشد. با این حال اگر اسپانسر یکی از بستگان درجه یک متقاضی باشد. یا دارای مجور اقامت دائم یا شهروندی در یک کشور حوزه شنگن باشد، شانس دریافت ویزای توریستی نروژ را افزایش می دهد.

مدارک مورد نیاز اسپانسر ویزای توریستی نروژ نیز عبارت اند از:

  • ارائه یک نامه حمایتی امضا شده که رابطه با متقاضی را به وضوح بیان می کند. مانند اطلاعاتی در مورد نحوه و هزینه هایی که قرار است پوشش داده شود.
  • کپی اسکن شده شناسنامه
  • اثبات وجوه کافی مانند صورت حساب بانکی یا حقوق و دستمزد
  • گوهی مالکیت دارایی یا تجارت در صورت وجود
  • بخش نامه های امضا کننده

به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که ممکن است هنگام درخواست اسپانسر ویزای توریستی نروژ مدارک دیگری نیز درخواست شود.

قوانین ویزای توریستی نروژ 2023

پادشاهی نروژ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی دارای قوانین ویزای فشرده ای می باشد. که این قوانین در سال 2023 دستخوش تغییراتی شده است. کشورهای زیادی در سراسر جهان وجود دارد که می توانند بدون ویزا وارد نروژ شوند. اگر کشور شما واجد شرایط ورود بدون ویزا به نروژ نیست. باید ویزای نروژ را از طریق کنسولگری های این کشور دریافت کنید. همچنین بسیاری ویزای توریستی نروژ برای دیدار خانواده انتخاب می نمایند.

از جمله قوانین ویزای نروژ در سال 2023 به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه نباید بیشتر از 10 سال باشد و حداقل باید دارای دو صفحه خالی باشد.
  • گذرنامه باید بیش از 3 ماه از روز ورود به مقصد اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزای کوکان زیر 18 سال نیز باید توسط والدین یا قیم قانونی تکمیل و امضا شود.

درخواست ویزای توریستی نروژ دارای ضوابط و پیچیدگی های گوناگونی است که ممکن است شما را دچار مشکل کند. به همین سبب مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آماده ارائه خدمات مهاجرتی جهت دریافت ویزای توریستی نروژ و راه های مهاجرت به نروژ به شما عزیزان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :