مهاجرت تحصیلی موناکو

ویزای تحصیلی موناکو

ویزای تحصیلی موناکو

ویزای تحصیلی موناکو به طور قابل توجهی رشد کرده است که بخشی از آن به دلیل سیاست مهاجرت لیبرال، همراه با کیفیت بالای سیستم آموزشی می باشد. موناکو یک مرکز تجاری بین المللی محسوب می شود که بیش از 5000 شرکت دارد. که فرصتی عالی برای دانشجویانی است که قصد پیدا کردن شغل پاره وقت در این کشور را دارند. همچنین موناکو یکی از هیجان انگیز ترین ایالت ها با منظر خیره کننده است.

از سوی دیگر این کشور یکی از 5 کشور کوچک اروپایی با مساحت تنها 2.05 کیلومتر مربع است. در موناکو کیفیت آموزشی فوق العاده بالایی را تجربه خواهید کرد. زیرا این کشور حدود 10% از بودجه خود را به بخش های آموزشی اختصاص می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، به عنوان پلی میان شما و آینده تحصیلی شما در خارج از کشور تبدیل شده است. به طور کل اگر موناکو را برای تحصیلات عالی خود در نظر می گیرید، طعم زندگی لوکس را در این کشور خواهید چشید. برای تحصیل در این کشور اولین چیزی که باید دریافت کنید، ویزای تحصیلی موناکو است.

اخذ ویزای تحصیلی موناکو

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در موناکو را دارند برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو باید از کنسولگری فرانسه در کشور خود اقدام نمایند. زیرا موناکو خدمات ویزای تحصیلی خود را ندارد تمامی درخواست ها از طریق مقامات کنسولی فرانسه انجام می شود. بنابراین این امر یک فرآیند اداری است که باید در اسرع وقت شروع کنید. از سوی دیگر درخواست ویزای تحصیل موناکو بستگی به کشوری دارد که درخواست خود را از آنجا ثبت می کنید. زیرا کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزای تحصیلی موناکو جهت تحصیل در این کشور را ندارند. علاوه بر این اخذ ویزای تحصیلی موناکو به یک تبعه خارجی امکان مهاجرت موقت به موناکو برای گذراندن دوره تحصیلی را می دهد.

جهت اخذ ویزای تحصیل موناکو باید معیارهای زیر به خوبی رعایت شود:

  • ارائه مدارک کافی مبنی بر وجود بودجه کافی در حین تحصیل در موناکو
  • ارائه برگه پرداخت شهریه دانشگاه
  • دریافت بیمه درمانی خصوصی و ارائه مدارک آن به صورت کامل

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی موناکو

دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی موناکو باید مدارکی را به کنسولگری فرانسه در کشور خود ارائه دهند. مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشند:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیل موناکو
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی (الزاما در 6 ماه گذشته گرفته شده)
  • پاسپورت معتبر و کپی ویزای قبلی شما
  • ارائه نامه رسمی ثبت نام یا پذیرش از دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی حدود 650€ (یورو) در ماه برای پوشش تمام هزینه های شما در حین تحصیل در موناکو
  • بلیط هواپیما که تاریخ حرکت شما را نشان می دهد.
  • بیمه پزشکی که بین 400€ (یورو) در سال برای دانشجویان هزینه دارد.
  • مدرکی دال بر تایید محل اقامت شما در موناکو
  • گواهی مهارت زبان فرانسوی و انگلیسی
  • گواهی معتبر از وضعیت مدنی متقاضی

در تصویر زیر می توانید هزینه بیمه پزشکی در موناکو را با کشورهای دیگر اروپایی مقایسه فرمایید:

انواع ویزای تحصیلی موناکو

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیل موناکو را دارند باید به این نکته توجه فرمایند که ویزای تحصیلی موناکو به 2 دسته مختلف نقسیم می شود. برای درک بهتر انواع مختلف ویزای تحصیلی موناکو به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع ویزای تحصیل موناکوخصوصیات ویزا
ویزای تحصیلی اقامت کوتاه مدتاگر تبعه یکی از کشورهای منطقه اروپا یا سوئیس نیستید، بسته به ملیت خود باید برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو اقدام نمایید. حتی اگر اقامت شما در این کشور برای تحصیل، کمتر از 3 ماه باشد. البته ویزای اقامت کوتاه مدت موناکو به 2 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از، ویزای اقامت کوتاه مدت برای تحصیل و ویزای تحصیلی در رقابت.
ویزای تحصیلی اقامت طولانی مدتمتقاضیانی که عضو اتحادیه اروپا نمی باشند باید برای تحصیل، انجام تحقیقات یا کارآموزی در موناکو برای بیش از 3 ماه جهت اخذ ویزای تحصیلی اقامت طولانی مدت درخواست دهند. از سوی دیگر، این نوع از ویزا به شما این امکان را می دهد تا یک سال بدون نیاز به درخواست اجازه اقامت در موناکو بمانید.

انواع ویزای تحصیلی موناکو

زمان و مکان درخواست ویزای تحصیلی موناکو

دانشجویان عزیز می توانند ویزای تحصیلی موناکو را در سفارت فرانسه در کشور خود یا از طریق موسسه آموزش عالی خود در موناکو درخواست دهند. همچنین سفارت موناکو خدمات ویزای تحصیل این کشور را به دانشجویان ارائه نمی دهد. به این نکته نیز توجه فرمایید که برخی از کشورها برای دریافت ویزای تحصیلی موناکو از شما می خواهند ابتدا در پردیس موناکو ثبت نام کنید.

از دیگر مراحل درخواست ویزای تحصیل موناکو به شرح زیر می باشد:

  • متقاضیان باید از طریق وب سایت رسمی کنسولگری فرانسه در منطقه خود، یک قرار ملاقات حضوری تعیین کنند.
  • تاریخ ملاقات را حداقل 90 روز قبل از عزیمت به موناکو تعیین کنید.
  • تقویم آنلاین را بررسی کنید که تاریخ ها و ساعت های موجود را نشان می دهد.
  • پرداخت هزینه پردازش ویزای تحصیلی موناکو به مبلغ 90€ بسته به ملیت شما (هزینه بر اساس متقاضیان ایرانی)

همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی موناکو صبر کنید، زیرا زمان پردازش بستگی به ملیت شما و تعداد دانشجویانی که درخواست داده اند بستگی دارد. بنابراین هرچه زودتر برنامه را شروع کنید بهتر است.

دلایل تحصیل در موناکو

یکی از مهمترین دلایل تحصیل در موناکو این است که موناکو ششمین مقصد محبوب در جهان برای دانشجویان بین المللی است. این کشور همچنین محبوب ترین مقصد غیر انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی است. از دیگر دلایل تحصیل در موناکو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موناکو برخی از رقابتی ترین شهریه ها و برخی از پایین ترین ها را در اروپا دارد.
  • موناکو دارای بزرگترین منطقه تجاری هدفمند اروپا از بزرگترین شرکت های جهان است.
  • فرصت های کاری پس از تحصیل در موناکو بسیار مطلوب است.

موناکو همه چیز دارد، تحصیل در موناکو فرهنگی بی رقیب، سفرهای آخر هفته به موزه ها و گالری های معروف را برای دانشجویان فراهم می کند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره تلاش کرده ایم که تازه ترین مطالب مهاجرتی را برای ارتقاء معلومات مخاطبان به آنها ارائه دهیم. اگر چنانچه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع نشده، می توانید با مراجعه به سایت این موسسه از مطالب بی شمار در خصوص ویزای تحصیلی موناکو بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :