مهاجرت تحصیلی مالزی

ویزای تحصیلی مالزی

ویزای تحصیلی مالزی

ایرانیان زیادی خواهان ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی مالزی هستند. با توجه به هزینه پایین زندگی و تحصیل در مالزی، تحصیل در این کشور گزینه مناسبی است. ویزای تحصیلی مالزی مجوزی است که اجازه تحصیل دانشجو را در مدت معینی تعیین می نماید. کشور مالزی دارای مناظر بسیار زیبا، فرهنگ مناسب و رفتار دوستانه شهروندان می ­باشد و با سرعت بالایی به یکی از محبوبترین مقصد­های تحصیلی با توجه به کیفیت بالای دانشگاه ­های آن در آسیا تبدیل شده است. در مجموع می ­توان گفت، مالزی از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی در رتبه 11 دنیا قرار دارد. در خصوص تحصیل در مالزی و شرایط اخذ پذیرش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی

شرایط مورد نیاز برای تقاضای ویزای تحصیلی مالزی به شرح زیر است:

  • 2 قطعه عکس مثل عکس پاسپورت
  • ارائه 2 نسخه کپی از پاسپورت
  • ارائه سوابق علمی، تحقیقاتی، پژوهشی
  • مدرک تمکن مالی جهت اثبات پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی
  • گواهی سلامت
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در خصوص تحصیل در مالزی
  • مدرک مقطع تحصیلی تمام وقت مورد تایید وزارت امور داخلی

کار ضمن تحصیل در مالزی

ساعت کار دانشجویی در مقاطع مختلف متفاوت است و کار دانشجویی می‌تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش دهد دانشجو اجازه کار تمام وقت را در طول دوران تحصیل خود ندارد. در برخی از کشورها حتی امکان کار دانشجویی در دانشگاه نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند در بخش ‌های مختلف دانشگاه مشغول به کار شوند. امکان کار دانشجویی برای تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته و در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته است. در دوره دکترا نیز در صورتی که بورسیه کامل نباشند امکان کار تا 30ساعت در هفته وجود دارد.

کار پس از تحصیل در مالزی

مهم ترین نکته در دریافت اقامت کاری توجه به نرخ بیکاری در هر کشوری است. کشور مالزی نرخ بیکاری بالایی ندارد اما به راحتی به افراد اقامت و تابعیت نمیدهد. یافتن کار در مالزی برای افراد خارجی کار ساده ای نیست. چرا که ترجیح مردم استخدام نیروی کار مالایی است. در مالزی دانشجویان پس از تحصیل می توانند بین 6 ماه تا 1 سال اقامت خود را تمدید کرده و به جستجوی کار بپردازند و در صورت یافتن کار اقامت تحصیلی را می‌توانند به اقامت کاری تبدیل نمایند.

روند درخواست ویزای تحصیلی مالزی

متقاضیان در مرحله اول برای ویزای تحصیلی باید به موسسه مورد نظر درخواست دهند و دیگر نیازی به اقدام از سوی اداره مهاجرت نیست، همچنین متقاضیان باید شرایط خاص مشخص شده از سوی موسسه آموزشی برای ارائه درخواست را دنبال نمایند. درخواست متقاضی از سوی موسسه تحصیلی به مدیریت قسمت روادید و مجوز در کشور مالزی ارسال می­گردد. لازم به ذکر است که گذرنامه باید برای بیش از 1 سال اعتبار داشته باشد و در صورتی که مدت زمان اعتبار پاسپورت، کمتر از یک سال باشد، درخواست متقاضی بررسی نمی­ گردد.

در مرحله دوم اداره مهاجرت در این کشور از سوی موسسه آموزشی، متقاضیان را از شرایط درخواست، آگاه می­ سازند و نتیجه نهایی پذیرش، تقریبا در طول مدت یک هفته ارسال می­ گردد. اگر درخواست متقاضی پذیرفته شود، باید مدارک لازم جهت اخذ ویزا، ایمیل شود و یا آن را به محل تعیین شده ارسال شود. از این مرحله به بعد، ادامه پروسه درخواست از سوی موسسه آموزشی دنبال نمایید. نامه تأییدیه ویزای تحصیلی از سوی اداره مهاجرت کشور مالزی صادر می­ گردد و به موسسه آموزشی، فرستاده می ­شود و سپس موسسه آموزشی این تأییدیه را به متقاضی ارسال می ­نماید.

روند درخواست ویزای تحصیلی مالزی

هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی

هزینه تحصیل در مالزی در مقایسه با بسیاری از کشورها مناسب تر است و با توجه به رشته و دانشگاه تغییر می کند. به طوری که هزینه تحصیل در مدارس بین المللی بین $2400 تا 8000$ (دلار) متغیر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی نیز از $12000 تا 16000$ دلار در سال و هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی بین $10000 تا 12000$ دلار در سال و در دانشگاه‌ های دولتی بین 6000$ تا $7500 (دلار) در سال است تحصیل در دوره دکترا نیز بین 7 تا 10 هزار (دلار) متغیر است. هزینه زندگی در مالزی نیز به طور متوسط سالی 10000$ تا 12000$ (دلار) است که بستگی به سبک زندگی افراد متفاوت است.

هزینه­ های تقریبی در مقاطع تحصیلی مختلف به شرح زیر می باشد:

نام دوره تحصیلیهزینه به دلار
دوره های کالج زبان800$ در ماه
دوره های کارشناسی12000$ در سال
دوره های کارشناسی ارشد7000$ در سال
دوره دکتری7000$ در سال

مزایای تحصیل در دانشگاه های مالزی

تحصیل در مالزی و ادامه تحصیل در دانشگاه­ های این کشور مزایایی دارد. یکی از امن ترین و بهترین کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل می­ باشد. هزینه پایین زندگی و هزینه کم ادامه تحصیل و کیفیت خوب زندگی، سیستم عالی تحصیل در این کشور و معتبر در سطح بین المللی، هزینه تحصیل در کشور مالزی جزو مزیت های تحصیل و زندگی در مالزی است.

ویزای تحصیلی مالزی، شرایط تحصیل در مقاطع مختلف و شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. در این مقاله موضوع کار پس از تحصیل، کار ضمن تحصیل و هزینه های زندگی و تحصیل در مالزی را مورد بررسی قرار دادیم. اگر متقاضیان خواستار اخذ ویزای تحصیلی مالزی می­ باشند، می توانند با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و بهترین راه را برای مهاجرت خود انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :