مهاجرت تحصیلی رومانی

ویزای تحصیلی رومانی

ویزای تحصیلی رومانی

ویزای تحصیلی رومانی برای اتباع خارجی صادر می شود که قصد دارند برای ادامه تحصیل در یک موسسه آموزشی رومانیایی به این کشور سفر کنند. از سوی دیگر، برای محققان، دانش آموزان در برنامه های تبادل یا پروژه های آموزشی یا شرکت کنندگان در یک برنامه آموزشی بدون دستمزد نیز مناسب است. طبق آمار به دست آمده، روند اعطاء ویزای تحصیلی رومانی به افراد مستعد از سراسر جهان، به طور چشم گیری رو به افزایش بوده است.

همچنین ویزای تحصیلی رومانی به طور رسمی توسط اداره مهاجرت رومانی اعطا می شود. نکته قابل توجه این است که، با ویزای تحصیلی رومانی می توانید خانواده خود را برای تحصیل با خود به رومانی بیاورید. اما باید اعضای خانواده نزدیک شما مانند همسر و فرزندان باشند. برای آشنایی بیشتر با روند درخواست ویزای تحصیلی رومانی، ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی رومانی

بر خلاف سایر کشورهای مدرن اروپایی، فرآیند درخواست ویزای تحصیلی رومانی شامل پیچیدگی های خاصی نمی شود. اما به طور کلی، هنگامی که نامه پذیرش خود را از وزارت آموزش، جوانان و ورزش دریافت کردید باید برای ویزای تحصیلی رومانی درخواست دهید. البته لازم به ذکر است که بدانید، فرآیند درخواست ویزای تحصیلی رومانی بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. زیرا اتباع خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در رومانی نیازی به دریافت ویزای تحصیلی رومانی ندارند.

بنابراین می توانند آزادانه به تحصیل در رومانی در رشته های مختلف تحصیلی بپردازند. اما در مقابل متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا بدون دریافت ویزای تحصیلی این کشور، نمی توانند در رومانی تحصیل کنند. البته تنها زمانی می توان برای ویزای تحصیلی اقدام کرد، که وزارت آموزش در رومانی نامه پذیرش تحصیلی را صادر کرده باشد. در آخر اینکه، پردازش ویزای تحصیلی رومانی ممکن است از 3 روز تا 3 ماه نیز به طول بی انجامد.

در کنار موارد مذکور در خصوص فرآیند اخذ ویزای تحصیلی رومانی، باید شرایطی را نیز در خصوص درخواست ویزای تحصیلی این کشور رعایت فرمایید. که عبارت اند از:

شرایط ویزای تحصیلی رومانیتوضیحات
نامه پذیرشمتقاضیان باید نامه پذیرش خود را از دانشگاه معتبری در رومانی دریافت کرده باشند.
فیش پرداخت شهریهارائه فیش پرداختی یک ساله شهریه دانشگاه مورد نظر یکی از اصلی ترین شرایط درخواست ویزای تحصیلی رومانی می باشد. پرداخت باید پس از اخذ پذیرش، واریز به حساب بانکی دانشگاه انجام شود.
اثبات توانایی مالیمدرک پشتیبانی مالی کافی برای کل دوره مشخص شده در ویزای تحصیلی رومانی که حداقل 3500€ (یورو) می باشد.
گواهی سابقه کیفریارائه گواهی سابقه کیفری یا سند دیگری با همان ارزش قانونی
بیمه سلامتارائه بیمه سلامت معتبر برای تمام مدت اعتبار ویزای تحصیلی
تایید والدینتایید والدین در ارتباط با اقامت در قلمرو رومانی برای مقاصد تحصیلی در صورتی که فرد متقاضی خردسال باشد.

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی رومانی

مزایای اخذ ویزای تحصیلی رومانی

دریافت ویزای تحصیلی رومانی برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، دارای مزایای بی شماری می باشد. در کنار مزایای آشکاری که حین درخواست به دانشجویان ارائه می شود از جمله فرآیند ساده درخواست، دارای مزایا فراوانی پس از دریافت ویزای تحصیلی نیز می باشد. مزایا ویزای تحصیلی رومانی به شرح زیر می باشد:

مزایا ویزای تحصیلی رومانیتوضیحات
آموزش با کیفیتمتقاضیان پس از دریافت ویزای تحصیلی رومانی و ورود به این کشور، می توانند از آموزش با کیفیت در این کشور بهره مند شوند. زیرا رومانی دارای چندین قرن برتری دانشگاهی بدون سازش است.
شهریه مقرون به صرفههزینه تحصیل و شهریه در رومانی یکی از ارزانترین ها در تمام اروپا می باشد. دانشگاه های رومانی هزینه شهریه معقولی را از دانشجویان بین المللی دریافت می کنند.
سرعت در اعطای ویزا به متقاضیانبه نسبت سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، متقاضیان می توانند به سرعت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند.

درخواست مجوز اقامت پس از دریافت ویزای تحصیلی رومانی

یکی از اصلی ترین مراحل پس از دریافت ویزای تحصیلی رومانی و پس از ورود به این کشور، درخواست مجوز اقامت رومانی می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از ورود به رومانی و پذیرش در دانشگاه مربوطه در این کشور، باید برای مجوز اقامت رومانی در این کشور اقدام نمایند. زیرا بدون داشتن مجوز اقامت در رومانی شما اجازه تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

برای دانشجویانی که بورسیه تحصیلی از کشورهای مربوطه خود دریافت می کنند، مجوز اقامت در رومانی معمولا برای کل دوره تحصیل آنها صادر می شود. علاوه بر این، به شدت توصیه می شود که به محض ورود به رومانی برای مجوز اقامت اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است که برای دریافت مجوز اقامت رومانی پس از دریافت ویزای تحصیلی این کشور، باید مدارکی را نیز به اداره مهاجرت رومانی ارائه دهید. این مدارک عبارت اند از:

درخواست مجوز اقامت پس از دریافت ویزای تحصیلی رومانی

اگر چنانچه تصمیم خود را برای تحصیل در رومانی گرفته اید، برای اطمینان خاطر بالا در این زمینه، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :