مهاجرت تحصیلی بلغارستان

ویزای تحصیلی بلغارستان

ویزای تحصیلی بلغارستان

آموزش عالی بلغارستان فوق العاده است، بنابراین تصادفی نیست که سالانه دانشجویان بسیاری برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان اقدام می کنند. اگر قصد دارید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در بلغارستان تحصیل کنید باید ویزای معتبر تحصیلی بلغارستان داشته باشید. با داشتن ویزای تحصیلی بلغارستان می توانید همزمان در این کشور تحصیل، زندگی و کار کنید.

کیفیت بالای آموزش در دانشگاه ها و مدارس بلغارستان، همراه با زندگی مقرون به صرفه، بلغارستان را به کانونی برای هزاران دانشجو از بیش از 50 کشور در سراسر جهان تبدیل کرده است. علاوه بر این در طول 10 سال گذشته دانشگاه های بلغارستان برنامه های متعددی را به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، علاوه بر بلغاری ارائه می دهند. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله ارتقاء معلومات شما در خصوص ویزای تحصیلی بلغارستان بوده است.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در بلغارستان را دارند، بسته به تابعیت آنها متفاوت است. به طور مثال دانشجویان بین المللی که به اتحادیه اروپا تعلق دارند می توانند آزادانه وارد بلغارستان شوند. اما تمامی کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان اقدام کنند. به این نکته نیز توجه فرمایید که ویزای تحصیلی بلغارستان فقط برای دانشجویان بین المللی تمام وقت صادر می شود. علاوه بر این جمهوری بلغارستان متاسفانه در هر کشوری سفارت ندارد.

برای دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • 2 قطعه عکس در اندازه گذرنامه
  • دعوت نامه از دانشگاه
  • کلیه مدارک تحصیلی قبلی
  • اثبات وجوه (توانایی پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در طول اقامت در این کشور)
  • رزومه پرواز معتبر
  • بیمه حمل و نقل و درمان برای کل دوره تحصیل
  • مدرک اقامت در بلغارستان
  • گواهی عدم سوء پیشینه

زندگی دانشجویی در بلغارستان

پس از دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان و اقامت در این کشور، باید با زندگی دانشجویی در بلغارستان به خوبی آشنا شوید. زندگی دانشجویی در بلغارستان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی است. به عنوان مثال سعی کنید در این کشور همیشه سازماندهی شده و دقیق باشید، زیرا هر جنبه ای از زندگی دانشجویی شما در بلغارستان به سازماندهی مطلوب نیاز دارد. از سال اول تحصیل تا سال چهارم روزهایی وجود دارد که که باید از ساعت 6 صبح بیدار شوید و روز خود را از 7 صبح آغاز کنید.

همچنین برای حفظ سلامتی مهم است که بدن خود را همیشه آماده نگه دارید. یک نکته مهم در دوران زندگی دانشجویی در بلغارستان از نظر صرفه جویی در پول، داشتن کارت بانکی مترو است. زیرا این کارت ها برای تراکنش ها هزینه ای دریافت نمی کنند، که برای دانشجویانی که درآمد اندکی دارند بسیار خوب است. درباره کسب آگاهی بیشتر در خصوص مهاجرت به این کشور مقاله قوانین بلغارستان را می توانید مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر می توانید درصد امید به زندگی در بلغارستان را با کشورهای دیگر مقایسه کنید:

درصد امید به زندگی در بلغارستان را با کشورهای دیگر

مجوز اقامت پس از دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

همه اتباع خارجی، اعم از دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که قصد اقامت بیش از 90 روز را در بلغارستان برای تحصیل دارند. باید برای مجوز اقامت بلغارستان در اداره ملی مهاجرت در صوفیه پایتخت بلغارستان درخواست دهند. همچنین ایستگاه پلیس محلی و اداره ملی مهاجرت مسئول صدور، لغو یا تمدید مجوز اقامت در بلغارستان است. علاوه بر این کارت اقامت طولانی مدت تحصیلی ظرف 3 روز صادر می شود و اگر مدارکی ناقص باشد متقاضی 8 روز فرصت دارد تا آنها را جمع آوری و ارسال کند.

مراحل صدور مجوز اقامت پس از دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست، این فرم به زبان بلغاری است و باید به زبان بلغاری تکمیل شود.
  • 2 عدد کپی از پاسپورت خود که با آن وارد بلغارستان شده اند و 2 عدد کپی از صفحات آن حاوی آخرین مهر ورود به بلغارستان
  • یک کپی از ویزا که با آن وارد بلغارستان شده اند.
  • یک قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی سلامت
  • گواهی از یک بانک محلی، مبنی بر اینکه متقاضی حسابی با مبلغ واریز شده باز کرده است.

شرایط تحصیل در بلغارستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مجوز اقامت پس از دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

تمدید ویزای تحصیلی بلغارستان

دانشجویانی که قصد تمدید ویزای تحصیلی بلغارستان را دارند باید مدارک ثبت نام خود را برای تمدید ویزای دانشجویی به صورت سالانه ارسال کنند. اما برخی از دانشجویان این امکان را دارند که ویزای تحصیلی خود را بیش از یک سال تمدید کنند. برای کسب اطلاعات بیششتر می توانید با دانشگاه مد نظر خود در بلغارستان در ارتباط باشید. هزینه تمدید ویزای دانشجویی بلغارستان نیز تقریبا 120BGN (لو بلغارستان) است.

در آخر اینکه برای هر کشوری فرآیند های مختلفی برای تمدید ویزای تحصیلی وجود دارد. که به دانشجویان توصیه می کند در مورد این فرآیند با سفارت ها یا کنسولگری های بلغارستان در کشور خود مشورت کنید. یا اینکه حداقل یک سال فقط یک سال با گذرنامه معتبر سفر کنند. اگر سوالی ذهن شما عزیزان را در خصوص تمدید ویزای تحصیلی بلغارستان درگیر کرده، می توانید با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :