شرایط مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان

مجارستان با دارا بودن شرایط مطلوب زندگی به مهم ترین مقصد مهاجرتی تبدیل شده اما هزینه زندگی در مجارستان از دغدغه های متقاضیان است. در این باره باید گفت که از نظر هزینه هایی که حداقل رفاه ممکن و مطلوب را در مجارستان امکان پذیر کند، این کشور مطلوب به شمار می رود، چرا که از مسکن گرفته تا هزینه های خوراکی و فراغتی در مجارستان، شما وارد کشوری می شوید که نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا به شدت مقرون به صرفه است. علاوه بر مطالبی که در این مقاله نگارش می شود، متقاضیان با جست و جوی مطالب مرتبط با مجارستان در آرشیو سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با جزئی ترین اطلاعات مرتبط با قواعد زندگی در مجارستان آشنا شوند.

اطلاعاتی درباره هزینه زندگی در مجارستان

زندگی در مجارستان مقرون به صرفه است. این یک قانون کلی نیست، اما برخی از شهرها بسیار مقرون به صرفه تر از پایتخت بوداپست هستند و خود پایتخت در مقایسه با شهرهای هم اندازه در ایالات متحده یا اروپا کاملا مقرون به صرفه است. در فیلادلفیا، که جمعیت آن تقریبا برابر با پایتخت مجارستان است، قیمت‌ های مصرف‌کننده شامل اجاره بها و همچنین قیمت‌های مواد غذایی و رستوران‌ها حدود 50% بالاتر است. اگر شغلی پیدا نکردید و مدتی با بودجه خود زندگی کردید، فقط خود را به پایتخت محدود نکنید. Pecs و Debrecen نیز شهرهای بزرگی هستند و هزینه ‌های بسیار کمتری دارند و اگر می‌خواهید به مکانی آرام بروید، Fonyod و Balatonalmadi گزینه ‌های عالی هستند. اگر بخواهید هزینه تقریبی زندگی را بدانید.

اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه بسته به موقعیت مکانی از 310$ تا 420$ (دلار) متغیر است. خدمات اولیه 155$ (دلار) در ماه است. هزینه حمل و نقل عمومی 30$ (دلار) است. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 6.5$ (دلار) است. یک وعده غذایی برای 2 نفر در یک رستوران متوسط ​​29$ (دلار) است. یکی از موضوعاتی که چگونگی مدیریت هزینه های زندگی می تواند کمک کند، نوع شغلی است که در بازار کار در مجارستان پیدا می کنید. در این زمینه باید گفت که اگرچه اقتصاد مجارستان در سال های اخیر پویا شده است، اما در شهرهای مرکزی شغل های پر درآمدی می توان یافت. یافتن شغل به این ترتیب است که می توانید با آگهی های روزنامه و لیست مشاغل در برخی از سایت های مهاجر شروع کنید.

اطلاعاتی درباره هزینه زندگی در مجارستان

مالیات های مرتبط با هزینه زندگی در مجارستان

افرادی که در محدوده مقررات اتحادیه اروپا و قراردادهای دوجانبه یکپارچه سازی تامین اجتماعی قرار می گیرند یا شهروندان کشورهای بلوک سوسیالیستی سابق هستند، مشمول تامین اجتماعی مجارستان هستند اما می توانند برای معافیت در راستای موافقت نامه های قابل اجرا درخواست دهند. شهروندان کشور ثالث خارج از کشور مشمول امنیت اجتماعی نیستند، در صورتی که در مجارستان مأموریت داشته باشند و مأموریت آنها بیش از 2 سال نیست و هیچ یک از توافق نامه های فوق اعمال نمی شود.

شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان حوزه قضایی که از یک کشور غیرمنطقه اقتصادی یا غیر توافق کلی به مجارستان منصوب شده ‌اند، در صورتی می ‌توانند از سهمیه ‌های تامین اجتماعی مجارستان معاف شوند، که مدت ماموریت آنها بیش از 2 سال نباشد و بتوانند ثابت کنند که در حوزه قضایی که از آن منصوب شده اند، مشمول بیمه اجتماعی قانونی هستند.

نرخ های تامین اجتماعی که جزء از هزینه های زندگی در مجارستان است در جدول زیر اشاره شده است:

ردیفتوضیحات
1کارفرما باید 15.5% از مالیات اجتماعی را پرداخت کند.
2کارمند باید 18.5% حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت نماید
3برخی از اقلام درآمدی مشمول مالیات اجتماعی (به طور کلی 15.5%) هستند.
4مالیات اجتماعی توسط کارفرما یا کارمند قابل پرداخت است.

مسائل مرتبط با مالیات و هزینه زندگی در مجارستان

موضوع دیگری که در مقوله هزینه های زندگی در مجارستان قرار می گیرد، بحث مالیات ها است که یکی از این موارد مالیات بر ارث و هدیه است که در مورد افرادی صدق می کند که دارایی را از طریق ارث یا هدیه به دست می آورند، مبلغ این مالیات با نرخ هایی بسته به نزدیکی رابطه بین متوفی و ​​گیرنده و همچنین به نوع اموال تحصیل شده، اخذ می شود. شهروندان خارجی که دارایی مجارستان را به ارث می برند نیز ممکن است مشمول مالیات شوند و این نرخ بین 0 تا 80% متغیر است. از سوی دیگر دولت های محلی ممکن است مالیات بر ثروت را در حوزه قضایی خود وضع کنند. مالیات ساختمان با حداکثر نرخ HUF1100 در هر متر مربع یا 3.6% ارزش بازار تعدیل شده ساختمان توسط مالک ساختمان قابل پرداخت است.

مالیات بر دارایی توسط مالک قطعه زمین با نرخ حداکثر 200HUF (فورینت) برای هر متر مربع یا 3% ارزش بازار تعدیل شده قطعه زمین قابل پرداخت است. حق مالیات در دست دولت های محلی است و در نهایت حداکثر نرخ مالیات محلی محلی 17000HUF (فورینت) در سال برای هر قطعه ساختمان/زمین است نوع دیگری از مالیات نیز وجود دارد که مبتنی بر ارزش افزوده است و با نرخ عمومی 27% وجود دارد، اما شرایط فروش باید در نظر گرفته شود. همچنین درباره قوانین پناهندگی در مجارستان می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

واقعیت های مرتبط با زندگی در مجارستان

یافتن مسکن، مراقبت های بهداشتی، اوقات فراغت، و رستوران های عالی آسان است. اگرچه ممکن است به آسانی فرود آمدن در اینجا و گرفتن یک آپارتمان سریع نباشد، اما می توانید آن را با قیمت مناسب پیدا کنید. ممکن است بخواهید قبل از شروع بسته بندی، کمی از قبل جستجو کنید. این بهترین گزینه برای یافتن مکانی است که مطابق با نیازهای شما باشد. اگر حتی قبل از فرود هواپیما مکانی برای اقامت می خواهید، می توانید با یک نماینده محلی تماس بگیرید تا مکان مناسب را برای شما پیدا کند و مطمئن شوید که همه چیز با صاحبخانه شما بدون مشکل پیش می رود. در بحث فراغت باید گفت که در مجارستان می توانید فرصت های زیادی برای تفریح ​​پیدا کنید.

علاوه بر مجارستان به تنهایی، همیشه می توانید برای گشت و گذار یا استراحت در آخر هفته ها به کشورهای همسایه سفر کنید. یکی از اولین کارهایی که باید قبل از حرکت انجام دهید این است که یک خانه مناسب پیدا کنید. غذا یک دین و بخشی از فرهنگ است. مجارستانی ها اهل غذا هستند. آنها پیچ و تاب منحصر به فرد خود را در غذاهای اروپایی قاره ای مانند خورش گوشت و خورش ماهی دارند که دوست دارند تا حد زیادی طعم آنها را تند کنند. انتظار داشته باشید در مقطعی از اقامت خود با گلاش، لانگو، پاپریکا، تورته دوبوس برخورد کنید. میراث مجاری در آشپزی بسیار حضور دارد. زندگی شبانه در بوداپست غنی است و مجارستانی ها عاشق مهمانی تا ساعات پایانی هستند.

در تصویر زیر به سایر واقعیت های مرتبط با زندگی در مجارستان، اشاره شده است:

سایر واقعیت های مرتبط با زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان بر حسب شهر

هزینه زندگی بسته اینکه کدام شهر مجارستان انتخاب شود گاهی به شدت تفاوت پیدا می کند. به عنوان مثال هزینه زندگی در بوداپست 1006$ (دلار) است، درحالیکه در دبرسن 746$ (دلار)، در میسکولک 608$ (دلار)، در پچ 686$ (دلار) در گیور 720 $ (دلار)، در نییرگیهازا 643$ (دلار)، در سومبتلی 635$ (دلار)، در سولنوک 558$ (دلار)، در تاتابانیا 594$ (دلار)، در سوپرون 797$ (دلار)، در کاپوسوار 607$ (دلار)، در وزپرم 546$ (دلار)، در زالاگرسگ 592$ (دلار)، در ایگر 689$ (دلار) و در ناگیکانیزا 709$ (دلار) می باشد. البته برخی شهرهای گران قیمتب رای زندگی همچون بوداپست، از سوی دیگر بازار اشتغال خوبی را دارند. علاوه بر این بوداپست، حمل و نقل آسان و راحت ارائه می دهد و قطب اقتصادی کشور است.

در حالیکه شهری مثل دبرسن که یک شهر دانشگاهی است، عمدتا توسط کشاورزی، بهداشت و ابتکارات آموزشی تأمین می شود. مکان‌ های مذهبی قدیمی را ارائه می‌ کند و موزه‌ های کلاسیک را در خود جای داده است. البته گیور که در شمال غربی مجارستان واقع شده است، یکی از مراکز منطقه ای اصلی است زیرا ششمین شهر بزرگ مجارستان است. این یک کلان شهر شلوغ با نوآوری و توسعه سریع در نظر گرفته می شود. بیشتر اقتصاد شهر حول بخش خودرو متمرکز است و گیور را به یک مرکز ملی برای ترافیک ریلی و جاده ای تبدیل کرده است. علاوه بر موضوع هزینه زندگی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و سایت آن، اطلاعات مختلفی وجود دارد که به متقاضیان می تواند کمک کند که تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه و هدف خود در مجارستان انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :