شرایط لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

قابل توجه افرادی که قصد عزیمت به لوکزامبورگ را دارند، باید به این نکته توجه فرمایند که، هزینه زندگی در لوکزامبورگ در مقایسه با بسیاری از همسایگان اروپایی نسبتا بالا است. از سوی دیگر، لازم به ذکر است که بدانید با وجود قیمت های بالا، لوکزامبورگ دارای نرخ مالیات بر ارزش افزوده تنها 16% است که در مقایسه با کشورهای مدرن اروپایی و حتی ایالات متحده آمریکا بسیار پایین تر است. به این نکته نیز توجه فرمایید که، طبق آمار ارائه شده توسط پورتال آمار این کشور، تقریبا نیمی از جمعیت لوکزامبورگ را اتباع خارجی تشکیل می دهند. برای اینکه بیشتر با اعداد و ارقام موجود در هزینه های زندگی در لوکزامبورگ آشنا شوید، ما را در این مقاله که با کمک مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید.

علاوه بر این لوکزامبورگ با وجود هزینه نسبتا بالای زندگی، در شاخص زندگی بهتر از عملکرد بسیاری خوبی بهره مند است. به طور کلی این کشور در رتبه بندی OECD بالاترین جایگاه را دارد. همچنین در میان درآمد قابل تصرف کشورهای OECD بین کار و زندگی، جامعه، مشارکت مدنی، سلامت، رفاه و مسکن بالاتر از حد متوسط است. البته لازم به ذکر است که بدانید، اکثر مهاجران در این کشور در پایخت، شهر لوکزامبورگ یا اطراف آن زندگی می کنند. همچنین این شهر توسعه یافته ترین شهر لوکزامبورگ است. که در رتبه بندی هزینه زندگی مرسر در سال 2023 از بین 208 کشور در رتبه 53 قرار گرفت. این رتبه بندی به این معنا است که گرانتر از هامبورگ یا بارسلونا است، اما ارزانتر از برلین، آمستردام، کوپنهاگن و بروکسل است. در نهایت اینکه طی دهه گذشته نرخ فقر در لوکزامبورگ به شدت در حال کاهش بوده است.

هزینه زندگی در لوکزامبورگ در بخش مسکن

یکی از اصلی ترین چالش های اتباع خارجی که قصد مهاجرت به لوکزامبورگ را دارند، هزینه زندگی در این کشور به ویژه در بخش مسکن می باشد. به طور کلی هزینه مسکن در لوکزامبورگ به نسبت اغلب کشورهای اروپایی گران است. البته هزینه زندگی در بخش مسکن در این کشور، به دو بخش اجاره و خرید مسکن تقسیم می شود. چنانچه قصد دارید برای مدت کوتاهی در این کشور بمانید بهترین ایده این است که اجاره کنید. اما اگر قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارید باید خرید ملک را در نظر بگیرید. به طور مثال، اگر می خواهید در لوکزامبورگ ملک بخرید، میانگین قیمت هر متر مربع در لوکزامبورگ به طور قابل توجهی متفاوت است از حدود 8000€ تا 16000€ (یورو) در پرطرفدارترین مناطق این کشور آغاز می شود.

در نمودار زیر می توانید روند قیمت مسکن در لوکزامبورگ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند قیمت مسکن در لوکزامبورگ را طی سال های اخیر

اما لازم به ذکر است که بدانید، اغلب اتباع خارجی در لوکزامبورگ اجاره مسکن را در این کشور به خرید آن ترجیح می دهند. زیرا هزینه زندگی در لوکزامبورگ در بخش اجاره مسکن معقول تر از خرید آن است. اما برای اجاره مسکن در لوکزامبورگ باید علاوه بر اجاره ماهیانه ممکن است مجبور شوید 1 تا 3 ماه ودیعه نیز پرداخت کنید. به طور مثال متوسط قیمت اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه در لوکزامبورگ 1400€ (یورو) است. همچنین اتباع خارجی برای یک خانه 3 خوابه در لوکزامبورگ باید 3800€ (یورو) بپردازند.

در برای آشنایی بیشتر با قیمت اجاره مسکن در لوکزامبورگ به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مختلف اجاره مسکن در لوکزامبورگهزینه ماهانه به یورو
واحد 1 خوابه در مرکز شهر1200€
واحد 3 خوابه مرکز شهر2100€
واحد 1 خوبه خارج از مرکز شهر850€
واحد 3 خوابه خارج از مرکز شهر1300€

هزینه زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ

سالانه افراد بسیاری از سراسر برای دانشگاه ها و مدارس این کشور درخواست می دهند. هزینه زندگی در لوکزامبورگ برای افراد محصل بسیار مطلوب است، زیر هزینه تحصیل در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی مدارس دولتی برای اتباع خارجی که در تامین اجتماعی لوکزامبورگ ثبت نام کرده اند رایگان است. با این حال دروس در این کشور به هر 3 زبان رسمی آلمانی، فرانسوی یا لوکزامبورگی تدریس می شود. اما هزینه تحصیل کودکان در مدارس دولتی بین المللی در لوکزامبورگ نسبتا بالا است و حدود 2500€ (یورو) برای پیش دبستانی 22000€ (یورو) در سال برای نوجوانان 16 ساله است. اما هزینه های دانشگاه لوکزامبورگ بسیار ارزان تر است.

در نمودار زیر می توانید هزینه شهریه در برخی از بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ را برای اتباع خارجی مشاهده فرمایید:

برترین دانشگاه های لوکزامبورگهزینه سالانه شهریه به یورو
دانشگاه بازرگانی لوکزامبورگ1300€
دانشگاه قلب مقدس1150€
دانشگاه HES1400€
دانشگاه دولتی لوکزامبورگ900€

هزینه زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ در بخش مواد غذایی

به نسبت سایر کشورهای اروپایی پیشرفته، هزینه زندگی در لوکزامبورگ در بخش مواد غذایی، بسیار بالا است. البته لازم به ذکر است که هزینه مواد غذایی در لوکزامبورگ به مکانی که شما خرید می کنید بستگی دارد. بر خلاف هزینه تحصیل در لوکزامبورگ، هزینه زندگی در این کشور نسبتا بالا می باشد.

در جدول زیر می توانید برخی از اقلام ضروری در زنجیره غذایی مردم لوکزامبورگ را مشاهده فرمایید:

اقلام غذایی ضروری در لوکزامبورگقیمت به یورو
تخم مرغ 12 عدد24€
نان کامل 1 عدد4€
شیر 1 لیتر8€
گوشت قرمز 1 کیلوگرم58€
مرغ کامل21€
پنیر 500 گرم11€

به طور کلی افرادی که به دنبال کار در لوکزامبورگ یا زندگی در این کشور هستند باید قبل از اعزام با هزینه زندگی در این کشور آشنا شوند. برای این کار می توانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص راه های مهاجرت به لوکزامبورگ و هزینه زندگی زندگی در این کشور مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :