شرایط شیلی

هزینه زندگی در شیلی

هزینه زندگی در شیلی

هزینه زندگی در شیلی ربطی به کشورهای همسایه پرو یا بولیوی ندارد، اما آگاهی از جزییات و هزینه های مربوطه در خصوص مهاجرت بسیار مهم خواهد بود. در واقع اگر قصد مهاجرت به شیلی را دارید مطمئن شوید که بودجه کافی دارید. زیرا برخلاف تصور رایج، هزینه زندگی تقریبا مشابه کشورهای غربی است. هزینه زندگی در پایتخت این کشور شهر سانتیاگو به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر این کشور می باشد. اگر در یک شهر استانی زندگی کنید به راحتی می توانید بودجه خود را 30% کاهش دهید.

به خصوص در بخش مسکن که بسیار ارزان تر است. به دلیل ثبات سیاسی و اقتصادی، شیلی مقصدی جذاب برای خارجی هایی است که به دنبال مکانی بهتر برای کار و زندگی هستند. زیرا این کشور دارای بالاترین نرخ حقوق در منطقه است. شیلی ارزان نیست، اما به طور قابل توجهی ارزان تر از سایر کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل است. ما در این مقاله برای درک بهتر شما از هزینه های زندگی در شیلی مطالبی را به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه کرده ایم که به شما ارائه می دهیم.

هزینه زندگی و حمل و نقل در شیلی

اگر می خواهید ماشینی در شیلی خریداری کنید یا ماشینی را کرایه کنید هزینه شما در این کشور بسیار بالا خواهد بود. زیرا قیمت هر لیتر بنزین در این کشور حدود 9500CLP (پزو شیلی) می باشد. که با این هزینه ها بودجه شما هزینه زندگی در شیلی را تامین نمی کند. برای کنترل هزینه های حمل و نقل در این کشور شما می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید که بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. اگر از حمل و نقل عمومی در سانتیاگو استفاده می کنید، ابتدا باید یک گذرنامه مترو خریداری کنید که به آن تارجتا گفته می شود.

انواع وسایل حمل و نقل عمومی در شیلی به شرح زیر می باشد:

  • مترو: مترو شیلی راهی امن و سریع برای عبور از پایتخت شیلی است.
  • اتوبوس: در شیلی اتوبوس (میکرو) نامیده می شود. شبکه اتوبوس در شیلی به همه محله ها خدمات رسانی می کند.
  • تاکسی: در کنار وسایل نقلیه عمومی می توانید با استفاده از تاکسی در اطراف خود حرکت کنید. توصیه می کنیم از اپلیکیشن برای رزرو تاکسی استفاده کنید.

برای درک بهترنسبت به هزینه حمل و نقل در شیلی، به جدول زیر توجه فرمایید:

حمل نقلهزینه به پزو شیلی
بنزین (1 لیتر)9500CLP
تاکسی اینترنتی به ازای هر کیلومتر11200CLP
بلیط اتوبوس9000CLP
شارژ بلیط مترو ماهانه10500CLP

اقلام غذایی و هزینه زندگی در شیلی

سوپر مارکت ها در شیلی هم محصولات داخلی و هم وارداتی را عرضه می کنند. فروشگاه های زنجیره ای (لیدر) بیشترین گسترده انتخاب و همچنین بالاترین قیمت را دارند. در فروشگاه های محلی در این کشور قیمت ها به جز محصولات وارداتی کمی پایین تر است. از سوی دیگر اگر محصولات تازه را در بازار خریداری کنید، قیمت ها بسیار پایین تر خواهد بود.

در قسمت پایین جدولی تهیه شده است تا با قیمت های محصولات اساسی در شیلی بیشتر آشنا شوید:

محصولاتهزینه به پزو شیلی
شیر (1 لیتر)800CLP
کره (250 گرم)2100CLP
پنیر (250 گرم)2600CLP
آوو کادو (1 کیلوگرم)3500CLP
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)1500CLP
سیب (1 کیلوگرم)1200CLP
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1500CLP
نان (1 کیلوگرم)1200CLP

اقلام غذایی و هزینه زندگی در شیلی

هزینه زندگی و مسکن در شیلی

شیلی دارای طیف وسیعی از گزینه های اقامتی برای افرادی است که این کشور را برای زندگی و کار در شیلی انتخاب کرده اند. حتی مسکن با کیفیت بالا در این کشور در مقایسه با سایر مقاصد مقرون به صرفه تر است. قیمت های خرید و اجاره در این کشور از ارزانترین قیمت ها در آمریکای لاتین است. همچنین رونق ساخت و ساز که باعث ایجاد آسمان خراش های شیک و مجموعه ای از توسعه مسکن می شود. به این معنی که استانداردها حتی با وجود هزینه های کمتر قربانی نمی شوند.

در این بخش قصد داریم قیمت اجاره و خرید مسکن در شیلی را داخل جدول زیر مورد بررسی قرار دهیم:

اجاره آپارتمانهزینه به پزو شیلی
آپارتمان 1 خوابه ارزان12500CLP
آپارتمان 1 خوبه مرکز شهر15800CLP
آپارتمان 1 خوبه مرکز شهر15800CLP
آپارتمان 3 خوابه ارزان22100CLP
آپارتمان 3 خوابه مرکز شهر28500CLP

اما اگر قصد خرید آپارتمان در شیلی را دارید هزینه ها متقاوت خواهد بود. به طور مثال قیمت هر متر مربع آپارتمان برای خرید در شیلی معادل 48000CLP (پزو شیلی) می باشد.

دلایل زندگی در شیلی

دلایل بسیاری برای زندگی در شیلی وجود دارد که سالانه افراد زیادی را برای کار و زندگی در این کشور ترغیب می کند. از جمله این دلایل می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • شیلی دارای استانداردهای بالایی از مراقبت های بهداشتی است. امکانات بهداشتی دولتی و خصوصی به طور گسترده در دسترس هستند.
  • در مقایسه با بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، شیلی کشوری با هزینه های پایین زندگی است. اما به دلیل کیفیت زندگی خوب نیز شناخته می شود.
  • اسکان در شیلی معمولا قیمت بسیار مناسبی دارد.
  • برای مقرون به صرفه شدن تحصیل در شیلی به اکثر مدارس دولتی یارانه پرداخت می شود.

اگر مطالب این مقاله برای شما کافی نبوده، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و در این سایت مقاله های بیشتری در خصوص هزینه های زندگی در شیلی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :