شرایط رومانی

راهنمای هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی در رومانی خوهان اطلاع پیدا کردن از هزینه زندگی در رومانی هستند. رومانی به عنوان یکی از کشورهای مهم در حوزه اتحادیه اروپا و با جمعیتی برابر با حدود 20 میلیون نفر جزء 7 کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا محسوب می شود. کشور رومانی معروف به هزینه های پایین تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی دیگر است لذا مقصد تحصیلی افراد بسیار زیادی خواهد بود. زبان رسمی این کشور رومانیایی و همچنین واحد پول آن لئو است.

بی شک هزینه های زندگی در رومانی به نسبت نوع ویزا و همچنین نوع اقامت فرد و کیفیتی که هر فرد از زندگی خود انتظار دارد با هم متفاوت است. به عنوان مثل شاید فردی در هفته بارها و بارها برای صرف غذا در بهترین رستوران های بخارست حضور یابد و یا فردی که با تحصیل و زندگی دانشجویی در هزینه های خود نهایت صرفه جویی را دارد بسیار متفاوت است و همین میزان هزینه های مصرفی نیز کاهش می یابد. متقاضیان محترم برای بررسی شرایط خود جهت ورود به رومانی با هر کدام از راه های مهاجرتی با مشاورن ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

راه های مهاجرت به رومانی

راه های مهاجرتی به هر کشوری از چند حالت خارج نیست. راه های مسافرت و یا مهاجرت به رومانی نیز از همین قاعده پیروی میکند بنابراین میتوان از طریق تحصیل یا اخذ قرارداد کاری و یا حتی سرمایه گذاری و ازدواج و پناهندگی وارد این کشور شد. اما ایا همه افراد در سراسر دنیا قادر به مهاجرت به این کشور از راه هایی که گفته شد هستند یا خیر؟ این سوالی است که با بررسی اجمالی شرایط هر فرد می توان در مورد او اظهار نظر درست تری داشت.

مهاجرت تحصیلی تنها می تواند روی دوره زبان رومانیایی و همچنین پذیرش مستقیم از دانشگاه های معتبر این کشور صورت پذیرد که یا فرد واقعا قصد تحصیل و اقامت کاری بعد از تحصیل را دارد و یا به دنبال راهی برای ورود به اتحادیه اروپا است تا بتواند به اهداف و دورنگاری که برای خود و زندگی خود هدف گذاری کرده است نزدیک شود. مثلا به واسطه تحصیل در رومانی مسیر را برای رسیدن به کشوری مانند کانادا هموار کند و یا وارد موسسات خصوصی هنری و سایر شود.

به طور کلی انواع راه های مهاجرتی به رومانی بدین شرح می باشد:

انواع راه های مهاجرتی به رومانی

هزینه زندگی دانشجویی در رومانی

معمولا متقاضیان تحصیل در رومانی در مقاطع مختلف کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و یا حتی دوره زبان موفق می شوند با پذیرش از کالج ها و یا دانشگاه های معتبر رومانی موفق به اخذ ویزای تحصیلی رومانی شوند. همه افرادی که در جوامع مختلف زندگی میکنند با اصطلاح زندگی دانشجویی آشنا هستند. زندگی دانشجویی یعنی فرد دانشجو با صرفه جویی بتواند هزینه های کمتری در زندگی خود داشته باشد تا بتواند از پس شهریه های دانشگاه خود نیز بر بیاید.

شاید بتوان اینطور گفت که متقاضیان و دانشجویان اگر تعداد سرگرمی ها و دورهمی های دوستانه و تعداد رستوران رفتن های خود را به حداقل برسانند می توانند در بسیاری از هزینه های زندگی در رومانی مقرون به صرفه عمل کرده و شهریه دانشگاه خود را پرداخت نمایند. هزینه های زندگی و خوابگاه در رومانی به طور معمول می توان گفت در بازه مبلغ 500€ الی 600€ (یورو) در ماه است که این عدد برای زندگی دانشجویی با صرفه جویی در رومانی برای دانشجویان گرامی است.

در جدول زیر اسامی تعدادی از دانشگاه های معتبر رومانی با رتبه بین المللی آنها آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
Babes-bolyai1001-1200
Universtatea de vest din timisoara1001-1200
bucharest1001-1200

هزینه زندگی دانشجویی در رومانی

هزینه زندگی خانوادگی در رومانی

زندگی خانوادگی در رومانی را می توان به چند دسته تقسیم کرد. این دسته بندی ها می تواند شامل افرادی باشد که به واسطه تحصیل یک نفر، همسر و فرزندش نیز به همراه او وارد رومانی شده اند که این افراد یا برای ماندن در رومانی تلاش می کنند و یا مهاجرت مجدد به یک کشور دیگر که در هر دو روش هزینه های زندگی تا حدودی یکسان خواهد بود اما می توان گفت که هزینه هایی که یک نفر در رومانی دارد با اضافه شدن نفری جدید به همان میزان رشد خواهد داشت. مثلا هزینه رفتن یک نفر به رستورانی در رومانی به طور میانگین 7.11€ (یورو) خواهد بود.

این در حالی است که هزینه یک خانواده دو نفره برای حضور داشتن در یک رستوران و استفاده از محصولات چیزی در حدود 32.52€ (یورو) خواهد بود. هزینه های زندگی برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند نیز هزینه های زندگی اضافه تر هم خواهد شد. مثل مهد کودک و یا دبستان بین المللی که گرچه به زبان محلی این کشور هزینه ای در بر نخواهد داشت. اما این رقم می تواند بین بازه 4800€ الی 5900€ (یورو) بصورت سالیانه باشد. همچنین اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر در حدود 600€ الی 800€ (یورو) بصورت ماهیانه است و در خارج از شهر این مبلغ بین 400€ الی 600€ (یورو) خواهد بود.

هزینه زندگی کارمندی در رومانی

منظور از هزینه زندگی کارمندی در رومانی همان اخذ ویزای کاری رومانی است که متقضیان بسیار زیادی هستند که مدت های طولانی در صف موسسات کاریابی برای حضور در فنلاند از طریق کار هستند. اغلب افراد بسیار زیادی که قصد مهاجرت دارند به راه مهاجرتی کاری به رومانی فکر میکنند و رزرومه خود را در مرتبط با سابقه تحصیلی و کاری مناسب برای کارفرمایان رومانی ارسال می کنند. اما در نهایت کارفرما به خاطر منع قانونی مبنی بر قانون حمایت از نیروی کار داخلی از پذیرش آنها دست می کشد و قرارداد کاری با آنها منعقد نمی کند.

دلایل متعددی برای همکاری نکردن کارفرما در شرایط متفاوت با نیروی استخدامی خود وجود دارد زیرا وقتی که به هر طریقی شده متقاضی در رومانی حضور پیدا کند بعد برای قرارداد کاری مشکلی نخواهد داشت. هزینه های زندگی کارمندی می تواند بالاتر از زندگی دانشجویی باشد با این تفاوت که نفر اصلی در این شرایط به خواسته های درآمدی خود در رومانی رسیده است و حقوقی مناسبی برای زندگی در این کشور دریافت می کند. متقضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :