مهاجرت به کشور آمریکا

مزایا و معایب زندگی در آمریکا

مزایا و معایب زندگی در آمریکا

در این مقاله به سوالاتی در خصوص مزایا و معایب زندگی در آمریکا پاسخ داده می شود و به صورت خلاصه به بررسی جزییات این کشور خواهیم پرداخت. بدیهی است کشوری چون آمریکا با پیشروی قابل ملاحظه در تمامی زمینه های علمی، هنری و غیره جایگاه ویژه ای در نظر مردم سراسر کره زمین داشته باشد. این کشور رتبه برترین کشور پیشرفته در جهان را دارد و دانشگاه های زیادی با رتبه و امتیاز اول را در خود جای داده است. هاروارد، استنفورد، ام آی تی و دانشگاه شیکاگو از جمله دانشگاه های برتر آمریکا محسوب می شوند.

رونق زندگی در این کشور به میزان زیادی وابسته به چگونگی عملکرد فرد در آن دارد اما به طور کل می توان ادعا نمود که سطح کیفی زندگی اکثریت مردم بالا بوده و از رفاه خوبی بهره مند می باشند. تنوع فرهنگی در این کشور به وفور دیده می شود. به طوری که اگر کالیفرنیا را کشوری مستقل در نظر داشته باشیم، رتبه پنجم جهانی را در زمینه اقتصاد به خود اختصاص می دهد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

بررسی مزایا و معایب زندگی در آمریکا

آمریکا با توجه به جغرافیا، تاریخ و سرنوشت خود جزء متنوع ترین کشورهای جهان از لحاظ نژاد مردم است. سطح علمی، اقتصادی و زندگی در آمریکا بالا است. از این رو می توان نتیجه گرفت که با داشتن مهارت و انگیزه کافی برای کار در این کشور می توان از زندگی خوب و مرفهی برخوردار شد. حدود 44 میلیون مهاجر یعنی چیزی در حدود یک پنچم کل مهاجرین دنیا، در آمریکا سکونت دارند. مهاجرین در هر کشوری صرفه های اقتصادی نیز برای آن کشور به ارمغان می آورند. به طور مثال مهاجرین معمولا مشاغلی که بومیان هر کشور از انجام آنان امتناع دارند را بر عهده می گیرند.

در آمریکا تصاحب خانه امری رویایی در نظر گرفته نمی شود. از اینرو با داشتن درآمدی متوسط افراد می توانند برای خرید مسکن متعارف اقدام نمایند. آشنایی با زبان انگلیسی می تواند در روند زندگی افراد در آمریکا کمک شایانی به آنان کند. بی نظیری و قدرت اقتصاد آمریکا باعث شده تا این کشور تقریبا در تمامی صنعت ها حرف اول را بزند. از طرف دیگر زیبایی های طبیعی آمریکا از برترین مزایای زندگی در این کشور می باشد. گوناگونی طبیعت سواحل فلوریدا، کوه های آپالاشیا و صخره های صعب العبور کوه های راکی به همراه 58 پارک ملی در این کشور همگی از مزیت های آن به حساب می آیند.

بررسی مزایا و معایب زندگی در آمریکا

معایب و مزایای زندگی مهاجران در آمریکا 2022

مهاجران خارجی برای ورود قانونی به کشور آمریکا نیازمند اخذ ویزا می باشند که در آمریکا به 2 صورت مهاجرتی Immigrant و غیرمهاجرتی non-immigrant صادر می شود. ویزای دسته مهاجرتی آمریکا مربوط به ویزاهای اقامت دائم آمریکا و ویزای دسته غیرمهاجرتی مربوط به ویزاهای اقامت موقتی آمریکاست. از این رو، اکثر ویزاهای صادره برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا از جمله ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و سایر از نوع ویزای غیرمهاجرتی آمریکا است. اخذ هر یک از این ویزاها دارای شرایط به خصوصی است که متقاضیان بایستی بدان واقف باشند.

بازار کاری آمریکا در شرایط کرونایی و اثرات منفی آن روبه بهبود است. نرخ بیکاری این کشور از 11.1% ماه ژوئن 2020 به 10.2% ماه جولای کاهش محسوسی یافته است. همچنین از جمله موارد مهمی که برای مهاجران خارجی در این کشور مهم می باشد.

از این رو اطلاع از متوسط درآمد کارگری و هزینه زندگی در آمریکا است که از این قرار می باشد:

  • میانگین درآمد ماهانه کارگران در آمریکا حدود 49764$ (دلار)
  • میانگین هزینه ماهیانه هر فرد در آمریکا حدود 1500$ (دلار)

با توجه به این سطح از هزینه های زندگی و درآمد کار در آمریکا می توان نتیجه منطقی گرفت مبنی بر اینکه شاخص قدرت خرید مردم در آمریکا بسیار بالا است. در حال حاضر این شاخص طبق گزارش سایت معتبر نامبئو حدود 114.06 و خیلی بالا است. همین امر نیز بر کیفیت زندگی مهاجران در آمریکا افزوده و مزیت زندگی در این کشور را پر رنگ تر می کند.

معایب زندگی در آمریکا

به طور کلی هزینه مسکن در آمریکا سنگین تلقی می شود. متاسفانه هنوز هم در برخی از ایالت های آن نژاد پرستی و رفتارهای نژاد پرستانه بر علیه دیگر نژادها و مذاهب به چشم می خورد. متاسفانه به علت ازدحام جمعیت در شهرهای بزرگ و صنعتی گاهی افراد با صحنه های کثیف و غیر قابل باور مواجه می شوند. میانگین ساعت کار در آمریکا حدود 40 ساعت در هفته است که اکثر کارمندان برای باقی ماندن در شغل خود مجبور به کار بیشتر از آن نیز می شوند. مهاجرین موظف اند که مالیات را به صورت منظم و دقیق بپردازند که البته میزان پرداختی آنان نسبت به خدماتی که دریافت می نمایند بالا می باشد.

لازم به ذکر است مهاجرت غیر قانونی به این کشور به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که راهی دشوار و خطرآفرین است. از دیگر معایب مهاجرت به آمریکا که اکنون در برابر مهاجرین ایرانی در آمریکا وجود دارد می توان تحریم های آمریکا بر علیه ایران را برشمرد. از اینرو درصد بالایی از درآمد افراد به پرداخت قبوض اختصاص می یابد. پرداخت قبض هایی چون آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و سایر می تواند برای فردی که دریافتی کافی ندارد مشکل آفرین باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با توجه به اطلاعات تخصصی و تجربه خود، شما را در زمینه مهاجرت به آمریکا از روش درست و مناسب راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :