مهاجرت تحصیلی سوئیس

مزایا و معایب تحصیل در سوئیس

مزایا و معایب تحصیل در سوئیس

برای متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل در سوئیس را دارند، بد نیست درباره مزایا و معایب تحصیل در سوئیس اطلاعاتی کسب نمایند. در این کشور آخرین فناوری در زندگی روزمره وجود دارد، زیرا اکثر مردم جدیدترین ابزارها، تلفن همراه و تبلت ها را دارند و با محیط کار یا شبکه های اجتماعی خود در ارتباط هستند. در سوئیس، همه چیز به هم پیوسته است، مکان از لحظه ای به لحظه دیگر تغییر می کند. در حالی که خارجی ها با خواسته های کاری خود سازگار می شوند، مردم محلی همچنان بر اساس ارزش ها بنا می شوند. بدین ترتیب با هم یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان را شکل می دهند.

سوئیس یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل در سطح بین المللی است. در سوئیس 4 زبان رسمی وجود دارد که آن را به یک منبع واقعی فرهنگ تبدیل می کند. زیبایی کارت پستال، موسسات درجه یک و مردم دوست داشتنی، همه دور هم جمع شده اند تا سوئیس را به یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل تبدیل کنند.

بررسی شرایط تحصیل رایگان در سوئیس

سوئیس در میان آن دسته از کشورهای جهان نیست که آموزش عالی رایگان، چه به دانشجویان داخلی و چه به دانشجویان خارجی ارائه دهد. با این وجود، برخی از دانشگاه ها بورسیه هایی ارائه می دهند که هزینه تحصیل دانشجویان و بیشتر هزینه های سالانه حضور آنها را پوشش می دهد. برخی از این بورسیه ها و کمک هزینه ها نیز توسط دولت سوئیس ارائه می شود. گرچه قابل درک است که چرا افراد ممکن است برای تحصیل در سوئیس به این کشور مهاجرت کنند. از این رو بایستی از یک دانشجو انتظار داشته باشید که بیش از 1200$ (دلار) در ماه برای هزینه های عمومی خود هزینه کند.

در مقابل بسیاری از موسسات آموزشی در سایر کشورهای اروپایی، اکثر دانشگاه های سوئیس شهریه اضافی را از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند. اگرچه همه دانشگاه ها از این امر پیروی نمی کنند، اما موسسات زیادی وجود دارند که چنین شرایطی دارند. علاوه بر این، هزینه عمومی تحصیلات دوره کارشناسی با اکثر همتایان اتحادیه اروپا برابر می باشد. از اینرو متوسط شهریه برای اکثر برنامه های کارشناسی در محدوده 800$ الی 1200$ (دلار) در سال است.

مهمترین شرایط تحصیل در سوئیس

مانند بسیاری دیگر از کشورها دریافت ویزای تحصیلی سوئیس برای دانشجویان بین المللی اولین گام پس از اخذ پذیرش است. دانشجویان غیر اروپایی ابتدا باید از سفارت سوئیس در محل زندگی برای ویزای اقامت طولانی مدت چندگانه درخواست نمایند. نکته حائز اهمیت این است که فرآیند دریافت ویزای سوئیس حدود 3 ماه طول می کشد. باید توسط متقاضی مهاجرت تحصیلی به سوئیس در نظر گرفته شود. سفارت به طور خاص به متقاضی می گوید که برای دریافت ویزا باید چه مواردی را ارائه دهد. دانشجو پس از اتمام دوره تحصیلی، 6 ماه مجاز به یافتن کار در سوئیس خواهد بود. در صورت موفقیت می تواند ویزای کار این کشور را دریافت کند.

سوئیس کشوری ارزان برای زندگی نیست. هزینه های زندگی دانشجویان به طور میانگین حدود 25000$ (دلار) در سال تخمین زده می شود. با این حال، این موضوع با شهریه های نسبتا پایین این کشور متعادل می گردد. در اکثر موارد، دانشجویان بین المللی بیش از دانشجویان محلی هزینه نمی کنند. با اینکه مبلغ شهریه ها متفاوت است. اما در اکثر دانشگاه های برجسته سوییس هزینه ها برای دانشجویان بین المللی به طور میانگین حدود سالانه 1200$ (دلار) می باشد. برخی از بورس های تحصیلی نیز از سوی دولت سوئیس و دانشگاه های جداگانه به دانشجویان منتخب داده می شود.

نگاه کلی به مزایا و معایب تحصیل در سوئیس

سیستم آموزش عالی سوئیس بسیار سختگیرانه و طاقت فرسا شناخته می شود. از این گذشته، سوئیس برخی چیزهای جالب را اختراع کرد که عمیقا زندگی ما را راحت تر یا سرگرم کننده تر کرده است. اگر موفق شوید در دانشگاه های سوئیس پذیرفته شوید، تضمین می کنید که بهترین آموزش دانشگاهی را که می توانید بخواهید، دریافت خواهید کرد، پس از آن باید ثابت کنید که نظم و آمادگی کافی دارید و با دانشی که از اساتید می گیرید همگام هستید. سوئیس به دلیل شهرت بالای دانشگاه ها و معلمان خود در سراسر اروپا شناخته شده است.

بازرسان از دانشگاه ها و تسهیلات با کیفیتی که معمولا بیش از نیاز آنها هستند، راضی هستند. آنها همچنین به اندازه کلاس جمع و جور، دوره های عملی و فرصت های تحقیقاتی متنوع نمره خوبی می دهند. به طور کلی، دانشجویان از دانشگاه ها و نظام آموزشی سوئیس بیشتر از متوسط در اروپا راضی هستند. از آنجا که دانشگاه های سوئیس در سراسر جهان بسیار مورد توجه هستند، دانشجویان اطمینان دارند که فرصت تحصیل در سوئیس نقش مهمی در آینده شغلی آنها خواهد داشت.

مهم ترین مزایا و معایب تحصیل در سوئیس عبارتند از:

مزایامعایب
رتبه جهانی بالای دانشگاه های سوئیسهزینه بالای زندگی و تحصیل
وجود بورسیه های تحصیلیفرآیند طولانی درخواست دانشگاه

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، دانشگاه های سوئیس رتبه جهانی بالا دارند و بورسیه تحصیلی هم از دولت و دانشگاه می توانید دریافت کنید. اما از آن طرف هزینه زندگی و تحصیل بالا و فرآیند طولانی درخواست دانشگاه می تواند معایب مهم تحصیل در سوئیس باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

کشور سوئیس به دلیل قرار گرفتن در مرکز اروپا و چند زبانه بودن و همچنین امکانات رفاهی و امنیتی مناسب، مقصد خوبی برای تحصیل می باشد. وضعیت اقتصادی سالم و درآمد مناسب با شغل و امکان کار برای دانشجویان و افراد غیر بومی از دلایل مهاجرت تحصیلی به کشور سوئیس است. دانشگاه های سوئیس برای هر فرد خارجی مدارک متفاوتی را درخواست می کنند. برای بررسی ملاک و معیارهای هر شهر و دانشگاه شما بایستی شرایط ویزای تحصیلی سوئیس، زبان مورد نظر، مدارک زبان، هدف شما از تحصیل، رشته و دانشگاه مورد علاقه، بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیلی، آینده شغلی و اقامت دائم را مد نظر قرار دهید.

اما مدارک عمومی شامل موارد زیر می باشد:

  • 2 قطعه عکس
  • فرم درخواست
  • مدارک مهاجرتی اعم از ویزا و مدارک شناسایی

بهترین شهرهای سوئیس برای ادامه تحصیل

سوئیس کشوری نسبتا کوچک و محصور در خشکی در مرکز اروپاست که به خاطر شهرهای مدرن و طبیعت زیبایش شهرت جهانی دارد. با 4 زبان رسمی ملی، دانشجویان با تحصیل در کشور سوئیس می توانند چند زبانی و چند فرهنگی را در زندگی روزمره خود حس کنند. از شهرهای مهم دانشجویی سوئیس می توان به مواردی چون زوریخ اشاره کرد که بزرگترین شهر این کشور بوده است. به عنوان یکی از مراکز مهم مالی جهان شناخته می شود. شهر زوریخ محل چهارمین بورس سهام بزرگ دنیا و مقر بسیاری از شرکت های بین المللی است. زبان اصلی در این قسمت از سوئیس آلمانی می باشد. لوزان که در منطقه فرانسوی زبان سوئیس قرار دارد. شهری غنی از نظر فرهنگی بوده است.

شهر ژنو در مرز سوئیس و فرانسه واقع شده است. به عنوان یکی از مراکز اصلی دیپلماسی جهان شناخته می شود. محل استقرار دومین پایگاه بزرگ سازمان ملل و تعداد قابل توجهی از NGO ها می باشد. مانند دیگر شهرهای سوئیس، ژنو در بین مقاصد گران قیمت تحصیلی قرار دارد. اما در عوض امکانات تحصیلی فوق العاده بالایی را به دانشجویان ارائه می دهد. بازل در شمال کشور سوئیس و در نزدیکی مرزهای فرانسه و آلمان، شاید بهترین شهر برای کسانی باشد که مایلند در طول اقامت خود چندین کشور اروپایی دیگر را نیز ببینند. این شهر، سومین شهر پرجمعیت سوئیس و مرکز صنایع شیمیایی و دارویی این کشور است.نگاه کلی به مزایا و معایب تحصیل در سوئیس

مزایای تحصیل در سوئیس

همان طور که اشاره شد، هزینه تحصیل در سوئیس ارزان نیست. از اینرو هنگام مدیریت بودجه ماهانه خود مجبور به صرفه جویی هستید. البته می توانید پیش از اقدام به دنبال فرصت های بورس تحصیلی باشید. دولت سوئیس و چندین دانشگاه سوئیس نیز بورسیه های تحصیلی زیادی ارائه می دهند، برخی از آنها برای پوشش هزینه ها هستند. در حالی که برخی دیگر نیز بخشی از هزینه های زندگی دانشجویان را تأمین می کنند. مردم سوئیس صمیمی هستند، این احساس نزدیکی فرهنگی در خوابگاه های دانشجویی بیشترین حالت را دارد.

هنگام تحصیل در کشور سوئیس، روش های عالی برای استراحت و گردش در مناظر زیبایی در این کشور وجود دارد. عامل مهم دیگر برای دانشجویان ساکن این کشور این است که سوئیس با برخی دیگر از کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا و فرانسه ارتباط خوبی دارد. شهرهای دانشجویی سوئیس به طور فعال جشنواره ها و کارناوال هایی را پشتیبانی می کند که معاشرت برای شهروندان خود را ارتقا می دهد. دانش آموزان معمولا می خواهند با مردم محلی تعامل داشته باشند یا فقط بعد از کلاس های خسته کننده در طول روز آرام بگیرند.

تحصیل در دانشگاه زوریخ سوئیس به زبان انگلیسی

زوریخ در مجموع 20 دانشگاه و موسسه آموزشی عالی دارد. از این رو یک شهر آموزشی پیشرو محسوب می شود. دانشجویان در محل تحصیل خود فرصت شغلی بسیاری دارند، زوریخ نسبت به دیگر شهرها بزرگتر و بین المللی تر است. دانشگاه لوزان سوئیس دارای رتبه 151 در رتبه بندی جهانی است و دیگر دانشگاه های لوزان رشته های تحصیلی متفاوتی دارند و تنوع بسیاری دارد. بدین ترتیب از رشته های فنی مهندسی مکانیک و عمران گرفته تا زبان شناسی اکثر رشته و گرایش ها را پوشش می دهد.

این شهر با کمبود نیروی انسانی مواجه است پس می توانید با شانس بیشتری پس از تحصیل به کار در سوئیس بپردازید. در برن بیشتر به تحصیل به زبان انگلیسی توجه شده و انگلیسی زبانان در این شهر بیشتر به چشم می خورند. بدین ترتیب دوره های کارآموزی مخصوص دانشجویان معدن و بیمه و ساخت و ساز و کشاورزی در این شهر وجود دارد. در ژنو بهترن فعالیت های تحقیقاتی انجام می پذیرد و دانشجویان دکترا بیشتر در این شهر اقامت دارند.

هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس

سوییس یکی از بالاترین کیفیت های زندگی در جهان را دارا است. بنابراین کاملا منطقی است که هزینه های زندگی در این کشور نیز بالا باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند باید هزینه های مربوط به شهریه، مسکن، حمل و نقل، غذا، مایحتاج و فعالیت های اوقات فراغت را در بودجه خود در نظر بگیرند. هزینه زندگی در سوئیس به شهر محل زندگی بستگی دارد. از این رو گران ترین آنها زوریخ و ژنو و ارزان ترین بازل است. بودجه ماهانه در این شهرها بین 1500$ الی 2000$ (دلار) است.

جدول زیر نشان دهنده متوسط هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای سوئیس است:

نام شهرهزینه به دلار
ژنو1750$ الی 2650$
زوریخ1750$ الی 2450$
برنحدود 1700$
بازل1500$ الی 2100$

پس از تجزیه و تحلیل جوانب مثبت و منفی تحصیل در سوئیس، به راحتی می توان گفت که تحصیل در این کشور می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. البته باید هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی این کشور را نیز قبل از مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل در نظر داشت. برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :