مهاجرت تحصیلی ارمنستان

مدارس ایرانی ارمنستان

مدارس ایرانی ارمنستان

در مدارس ایرانی ارمنستان هموطنان عزیز می توانند به زبان فارسی مشغول به تحصیل شوند و این موضوع جزء مزیت های این مدارس محسوب می گردد. ارمنستان خانه بیش از 100 دانشگاه و موسسه آکادمیک است و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به معرفی مدارس ایرانی ارمنستان می پردازند. این مراکز عالی علمی، اگرچه عمدتا از اتحاد جماهیر شوروی به ارث رسیده اند، اما قدرت علمی عظیم و پتانسیل آموزشی شناخته شده بین المللی را حفظ کرده و در خود جمع می کنند. بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی زیادی برای شهروندان بین المللی وجود دارد تا به عنوان دانش آموز، دانشجو یا محقق به ارمنستان سفر کنند. صدها کنفرانس و مدرسه تابستانی نیز در ارمنستان برگزار می شود.

هر ساله دانش آموزان و متقاضیان زیادی به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنند اما مطمئن نیستید در کدام کشور مشغول به تحصیل شوند. با توجه به دلایل مختلف، تحصیل در مدارس ایرانی ارمنستان و سپس دانشگاه های این کشور می تواند گزینه مناسبی برای افراد باشد. با مدارس نوآورانه، شهریه های مقرون به صرفه و هزینه های پایین زندگی، تحصیل در مدارس ایرانی ارمنستان یک انتخاب عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. ارمنستان یک کشور آسیای غربی است که به دلیل میراث فرهنگی غنی خود شناخته شده است و دارای نرخ سواد بالا می باشد، زیرا ارمنی‌ ها به آموزش اهمیت زیادی می‌ دهند.

بررسی شرایط کلی ادامه تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان در مقاطع مختلفی قابل انجام است. شناخت سیستم آموزشی ارمنستان در درجه اول می تواند دید خوبی در این زمینه ارائه دهد. آموزش یکی از مهمترین اولویت ها در ارمنستان است که از دوران پیش دبستانی شروع می شود، جایی که رشد جسمی، اخلاقی و ذهنی ملاک اصلی است و خانواده مسئولیت هایی را برای همراهی با مدرسه دارد. در ارمنستان، مدارس بسیار نوآورانه و پذیرای دانش آموزان بین المللی هستند. دانش آموزان و متقاضیان می توانند برای تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه های ارمنستان مانند دانشگاه آمریکایی ارمنستان و همچنین سایر مدارس بین المللی مانند دانشگاه فرانسوی ارمنستان و دانشگاه اروپایی ارمنستان درخواست دهند. این دانشگاه ها از معروف ترین و رده بالای موسسات کشور هستند.

تحصیل در همه رشته ها در مدارس و دانشگاه های ارمنستان دارای شهریه مقرون به صرفه می باشد. همچنین امکان فرصت های بورس تحصیلی کامل وجود دارد و اکثر مدارس در ارمنستان به دانشجویان بین المللی این شانس را می دهند که برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند. به عنوان مثال، دانشگاه آمریکایی ارمنستان، بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد. در طول تحصیل در ارمنستان، افراد می توانند در ساختمان های باستانی، رستوران های بی نظیر و زبان آن غرق شوند. در ایروان و جاهای دیگر، می توان با تاریخ این کشور آشنا شد و تلفیق هیجان انگیز شرق و غرب را که ارمنستان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، تجربه کرد.

بررسی شرایط کلی ادامه تحصیل در ارمنستان

آشنایی با مدارس ایرانی ارمنستان

تنها مدرسه ای که در لیست مدارس ایرانی ارمنستان قرار می گیرد، مجتمع آموزشی شهید فهمیده در ایروان می باشد که فعالیت خود را از سال 1386 شروع کرده است. این مدرسه شامل دو ساختمان می باشد و دارای امکانات مختلف است.

امکانات مجتمع آموزشی شهید فهمیده در ایروان عبارتند از:

  • سالن ورزشی سر پوشیده
  • سالن اجتماعات مرکزی
  • سوئیت اقامتی

دانش آموزانی که قصد دارند مشغول به تحصیل در ارمنستان و وارد مدارس ایرانی ارمنستان یا دانشگاه های این کشور شوند، حتما باید قبل از انجام هر کاری، با مدرسه یا دانشگاه مورد نظر خود به طور کامل آشنا شوند. برای تحصیل در مجتمع آموزشی شهید فهمیده در ایروان نیز متقاضیان باید اطلاعات کافی از شرایط و مقاطع تحصیلی داشته باشند.

در جدول زیر به مقاطع تحصیلی مجتمع آموزشی شهید فهمیده در ایروان اشاره شده است:

تحصیلاتسطحسنسال های تحصیل
تحصیلات ابتداییدبستان6 تا 10 سالگی4
تحصیلات متوسطه اولراهنمایی10 تا 15 سالگی5
تحصیلات متوسطه دومدبیرستان15 تا 18 سالگی3

در مدارس ایرانی ارمنستان (مجتمع آموزشی شهید فهمیده در ایروان) سال تحصیلی از اول سپتامبر شروع می شود و تا ژوئن ادامه دارد و زبان و ادبیات ارمنی، ریاضیات و تربیت بدنی در هر مقطعی تدریس می شود. تدریس علوم طبیعی (شامل بوم شناسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و طالع بینی) از کلاس چهارم و تدریس علوم اجتماعی (شامل تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، علوم سیاسی و حقوق) از کلاس پنجم شروع می شود. دوره های فرهنگ، طبیعت و کار (مانند موسیقی، هنرهای زیبا، طراحی، کار دستی، و مهارت های زندگی) از کلاس پنجم شروع می شود و در تمام دوران تحصیل ادامه می یابد.

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی در ارمنستان

هدف اصلی دوره ابتدایی در مدارس ایرانی ارمنستان رشد توانایی های ذهنی، فکری، زبان، سواد، مبانی منطق و مهارت های اولیه کاری، روحی و جسمی است و دبستان شرایط لازم یادگیری و سطح مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دوره راهنمایی را فراهم می کند. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره ابتدایی، دانش آموزان گواهی پایان دوره پایه را دریافت می کنند. با این گواهی دانش آموزان می توانند برای تحصیل در دبیرستان و همچنین می توانند وارد موسسات متوسطه فنی یا موسسات متوسطه تخصصی شوند.

هدف اصلی دوره راهنمایی، ارائه سطحی از دانش در مورد یک انسان، طبیعت و جامعه، مهارت ها و توانایی های آنها برای به کارگیری آنها در زندگی، اجرای ارزش های اخلاقی و معنوی لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان در دبیرستان یا موسسه حرفه ای و همچنین انجام فعالیت های کاری متناسب با سن می باشد. دبیرستان های ارمنستان دانش آموزان را برای تحصیلات عالی یا مشاغل آینده آماده می کند. این سطح از آموزش مهارت ها و دانش را در زمینه خاصی ارائه می دهد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری متقاضیان محترم برای مهاجرت به ارمنستان و سایر کشورهای برتر دنیا برای ادامه تحصیل، کار، ازدواج و یا سرمایه گذاری می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :