مهاجرت سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان بسیار مناسب است زیرا انجام تجارت در این کشور بسیار آسان است پس سرمایه گذاری کنید و ببینید چقدر سریع پول شما به همراه سود به شما باز می گردد. سرمایه گذاری در گرجستان در صنعت املاک و مستغلات به جای کشاورزی به دلیل ریسک پایین بسیار بهتر است. جمعیت گرجستان هم در داخل و هم در خارج در حال افزایش است.

بسیاری از خارجی‌ ها، سرمایه‌ گذاران و غیر سرمایه‌ گذاران برای گردشگری، سرمایه‌ گذاری و سایر نیازها مهاجرت به گرجستان را انتخاب می نمایند، بنابراین به معنای املاک و مستغلات زیادی است. به زودی تقاضا برای هتل ها، مراکز خرید و سایر انواع اقامتگاه افزایش خواهد یافت. اگر پیدا کردن یک سرمایه گذاری مناسب در گرجستان برای شما دشوار است، توصیه می کنیم 2 صنعت بزرگ گردشگری و املاک را در نظر داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در این امر یاری خواهد کرد.

سرمایه گذاری در گرجستان برای ایرانیان

هر متقاضی خارجی می تواند در گرجستان سرمایه گذاری کند. این کشور دارای یک رژیم بدون ویزا با شهروندان 94 کشور در سراسر جهان است. بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در گرجستان شرکت ها یا افراد دیگر کشورها هستند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) که سرمایه گذاری انجام شده توسط یک شرکت یا فرد در یک کشور را در بخش تجاری در کشور دیگر نشان می دهد. می توانید نموداری را که توسط اداره ملی آمار گرجستان بر اساس آمار هر سال منتشر می شود، پیدا کنید.

اگر به فکر سرمایه گذاری بسیار سودآور در هر نوع ملکی در گرجستان و به خصوص در تفلیس هستید، هر نوع اقامتی (هتل، هاستل، آپارتمان) که با گردشگری مرتبط باشد باید مد نظر قرار گیرد، زیرا افزایش تعداد گردشگران خارجی در گرجستان در چند سال گذشته به طرز شگفت انگیزی سریع بوده است و به بسیاری از مشاغل کمک کرده تا بسیار موفق شوند. همیشه باید در نظر داشته باشید که تفلیس یک مرکز توریستی است، بنابراین به این معنی است که اولین و اساسی ترین نیاز گردشگران، اقامت است. برخی از آنها اقامت در هتل های مجلل را ترجیح می دهند، اما برخی هنوز به دنبال اقامت های ارزان قیمت هستند. نکته اصلی این است که برای شروع یک تجارت یا فقط سرمایه گذاری در ملک، خرید یا سرمایه گذاری در یک هتل در گرجستان همیشه ایده خوبی است.

سرمایه گذاری در گرجستان برای ایرانیان

بهترین سرمایه گذاری در گرجستان

اجاره ملک و ثبت شرکت در گرجستان می تواند سرمایه گذاری مناسبی باشد. گرجستان به دلیل اقتصاد پویا، جمعیت رو به رشد، نرخ بیکاری به طور قابل توجهی کمتر از میانگین ملی و کیفیت زندگی، بازار جذابی برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات است. اقتصاد گرجستان در سال های اخیر در حال رونق بوده است. رشد مستحکم شغل و سرمایه گذاری های تجاری در حال افزایش است . این بدان معناست که هجوم پیوسته مردم به ایالت نقل مکان می کنند و تعداد زیادی مستأجر بالقوه برای صاحبان املاک اجاره ای فراهم می کند. گرجستان کشوری بسیار محبوب برای بازدیدکنندگان و گردشگران است، بنابراین اگر به فکر سرمایه گذاری در املاک و خرید آپارتمان برای اجاره آن به گردشگران هستید، باید بدانید که موقعیت مکانی باید نزدیک به مرکز شهر تفلیس باشد.

حال در لیست زیر 7 شهر برتر در گرجستان برای سرمایه گذاری در املاک آمده است:

7 شهر برتر در گرجستان برای سرمایه گذاری در املاک

منطقه تاریخی تفلیس یکی از ارزش های مورد تقاضا در بازار تجارت املاک و مستغلات است و هنوز هم از نظر ساختمان ها و طرح ها تفاوت های شگفت انگیزی دارد. اگر قصد دارید سرمایه‌ گذاری کنید که عمدتا با مهاجران و خارجی‌ ها در ارتباط باشد، این مکان باید در نظر گرفته شود، زیرا گردشگری چیزی است که اقتصاد گرجستان را قوی می‌ کند. اگرچه تفلیس این روزها در حال پیشرفت است و روز به روز مدرن تر می شود، املاک آن هنوز برای سرمایه گذاران خارجی به طرز شگفت انگیزی ارزان است. تفلیس یکی از پایتخت‌هایی است که می‌توانید در مرکز شهر با قیمت زیر 1000$ (دلار) در هر مترمربع است، ملک خریداری کنید.

معایب سرمایه گذاری در گرجستان

اقتصاد کشور گرجستان به دلیل فروپاشی گردشگری ناشی از بیماری همه گیر کرونا به شدت کاهش یافت. با این وجود، علیرغم افزایش تعداد موارد، دولت تمایلی به تعطیلی مشاغل نداشته است تا اقتصاد را سرپا نگه دارد. بهبودی که در سال 2021 آغاز شد توسط بخش خدمات (70 درصد تولید ناخالص داخلی)، از جمله خرده فروشی، اقامت، رستوران ها، هنر و سرگرمی تقویت شد. این روند با وجود از بین رفتن اثر پایه مثبت در سال 2022 ادامه خواهد داشت. مصرف خصوصی (75% از تولید ناخالص داخلی) محرک اصلی باقی خواهد ماند که توسط حواله های خارجی پشتیبانی می شود. فعالیت گردشگری محدود خواهد ماند و بعید به نظر می رسد به سطح سال 2019 خود بازگردد.

از دیگر نقاط ضعف سرمایه گذاری در گرجستان می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد باز کوچک حساس به شرایط منطقه ای
  • وابستگی زیاد به گردشگری
  • تنوع اقتصادی پایین، فعالیت تولیدی ضعیف و بهره وری پایین در کشاورزی
  • کسری تجاری ساختاری و صادرات کم ارزش
  • نفوذ دلار به جای لاری (واحد پول گرجستان) در سیستم های بانکی
  • فقر بالا و در پس زمینه بیکاری، سطح پایین آموزش، اقتصاد غیررسمی و جمعیت روستایی
  • حکومت داری ضعیف (فساد، سیستم قضایی سیاسی شده)
  • آسیب پذیری در برابر تفرقه بین دولت طرفدار غرب و بلوک های مخالف طرفدار روسیه
  • تیره شدن روابط با روسیه به دلیل اوضاع در مناطق مستقل خودخوانده آبخازیا و اوستیای جنوبی (18% از خاک) که توسط نیروهای نظامی روسیه اشغال شده است.

نحوه سرمایه گذاری در گرجستان

مهمترین قوانین حاکم بر سرمایه گذاری خارجی در گرجستان عبارتند از:

  • قانون کارآفرینان
  • قانون مجوزها
  • قانون نظارت بر کارآفرینی
  • قانون مدنی
  • قانون اداری عمومی
  • قانون ورشکستگی
  • قانون کار
  • قانون تجارت آزاد

رقابت افراد خارجی و شرکت های خارجی در مورد مالکیت سرمایه شرکت های گرجستانی هیچ محدودیتی ندارند. مالکیت ممکن است تا 100% باشد. با این حال، محدودیت های خاصی برای سرمایه گذاری در بخش هایی مانند دفاع و امنیت اعمال می شود. گرجستان برای مشاغلی که در مناطق آزاد صنعتی آن واقع شده اند و همچنین برای نهادهایی که در قالب یک شرکت مالی بین المللی، شرکت بین المللی یا شرکت انبار آزاد تأسیس شده اند، مشوق هایی ارائه می دهد.

در نمودار زیر شاخص های کلان اقتصادی کشور گرجستان آمده است:

شاخص های کلان اقتصادی کشور گرجستان

شما همچنین می توانید برای اطلاع از هزینه زندگی در گرجستان مقالاتی کع توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :