مهاجرت سرمایه گذاری در پاراگوئه

سرمایه گذاری در پاراگوئه

سرمایه گذاری در پاراگوئه

پاراگوئه دارای یک اقتصاد باز کوچک اما رو به رشد است، به همین جهت سرمایه گذاری در پاراگوئه بهترین انتخاب برای سرمایه گذاران بین المللی است. علاوه بر این پاراگوئه در یک دهه اخیر، به طور متوسط 3.2% رشد تولید ناخالص داخلی را داشته است، که با این روند پتانسیل رشد مداوم در دهه آینده را دارد. همچنین، محرک های اصلی رشد اقتصادی در پاراگوئه بخش های کشاورزی، خرده فروشی و ساخت و ساز هستند.

جالب است بدانید که دولت پاراگوئه سرمایه گذاری خصوصی خارجی را همواره تشویق کرده است. از سوی دیگر، قانون پاراگوئه به سرمایه گذاران بین المللی معافیت های مالیاتی مختلفی اعطا می کند. در نهایت اینکه اجازه بازگرداندن کامل سرمایه سود را به سرمایه گذاران می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در اعزام سرمایه گذار به قاره آمریکا، همانند پلی میان شما و آرزوهای شما در خارج از کشور قرار دارد.

مشوق های سرمایه گذاری در پاراگوئه

پاراگوئه طبق قوانین این کشور به اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در پاراگوئه را دارند، مشوق های مختلفی را ارائه می دهد. یکی از این مشوق ها این است که به سرمایه گذاران معافیت های مالیانی گوناگونی اعطا می کنند. که شامل معافیت از مالیات بر درآمد شرکتی و مالیات بر ارزش افزوده است. علاوه بر این، پاراگوئه دارای یک سیستم ورود موقت است که به کالاهای سرمایه ای مانند ماشین آلات، ابزار آلات، تجهیزات و وسایل نقلیه اجازه ورود بدون عوارض کمرکی را می دهد. همچنین دولت پاراگوئه اجازه ورود موقت تجهیزات برای تحقیقات علمی، نمایشگاه ها، آزمایش، ورزش های رقابتی و اقلام مسافرتی یا توریستی را می دهد.

در نهایت اینکه پاراگوئه، اجازه ایجاد مناطق آزاد تجاری را می دهد که چندین استثنا مالیاتی از جمله پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات شرکت ها را به شرکت های فعال در بخش تجاری، صنعتی و خدمات اعطا می کند. از دیگر مشوق های سرمایه گذاری در پاراگوئه این است که، این کشور استخدام محلی را اجباری نمی کند. یا اینکه دارای ویزا، اقامت، مجوز کار یا شرایط پیچیده ای نیست که مانع از تحرک سرمایه گذاران و کارمندان آنها شود.

در نمودار زیر می توانید تفکیک بیشترین سطح سرمایه گذاری در پاراگوئه را توسط کشورهای مختلف جهان مشاهده فرمایید:

تفکیک بیشترین سطح سرمایه گذاری در پاراگوئه را توسط کشورهای مختلف جهان

 

بررسی سیستم بانکی جهت سرمایه گذاری در پاراگوئه

تمامی سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری در پاراگوئه را دارند، باید قبل از اقدام سیستم بانکی این کشور را به خوبی بررسی کنند. به طور کلی سیستم بانکی پاراگوئه شامل 18 بانک با مجموع 27.5 میلیارد یورو دارایی و 19 میلیارد یورو سپرده است. نکته قابل توجه این است که، سیستم بانکی پاراگوئه بسیار سالم است اما بیش از حد نقد باقی می ماند. علاوه بر این تامین مالی بلند مدت برای پروژه های سرمایه گذاری نادر است.

همچنین به این نکته نیز توجه فرمایید که بیشتر تسهیلات وام دهی در پاراگوئه کوتاه مدت است. بانک ها و شرکت های مالی در این کشور توسط ناظر بانکی که در داخل بانک مرکزی پاراگوئه قرار دارد و تحت هدایت آن قرار دارد تنظیم می شود. نکته قابل توجه این در خصوص سیستم بانکی پاراگوئه این است که، بازارهای سرمایه در این کشور اساسا بر روی صدور بدهی متمرکز هستند.

بررسی سیستم بانکی جهت سرمایه گذاری در پاراگوئه

سرمایه گذاری در پاراگوئه در شرکت های دولتی

یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در پاراگوئه سرمایه گذاری در شرکت های دولتی این کشور است. به طور کلی شرکت های دولتی در پاراگوئه انحصاری بوده و بدون مشارکت بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه می دهند. همچنین اکثر شرکت های دولتی در پاراگوئه به صورت مستقل عمل می کنند اما ارتباط اداری با وزارت ارتباطات این کشور دارند. اطلاعات عمومی و حساب های حسابرسی شده است. در سال 2023 نشان می دهد که شرکت های دولتی بیش از 18000 نفر را استخدام کرده اند و دارایی هایی به ارزش 5.2 میلیون € (یورو) دارند. حاکمیت شرکت های دولتی در پاراگوئه بسیار قوی و سازماندهی شده است، تا اتباع خارجی به راحتی به سرمایه گذاری در پاراگوئه در بخش دولتی اقدام نمایند.

در نهایت اینکه پاراگوئه دارای 7 شرکت بزرگ دولتی است که در بخش های زیر فعال هستند:

سرمایه گذاری در پاراگوئه در شرکت های دولتی

دلایل سرمایه گذاری در پاراگوئه

سالانه هزاران تبعه خارجی با دلایل مختلف، سرمایه گذاری در پاراگوئه را برای آینده بهتر زندگی خود انتخاب می کنند. از مهمترین دلایل سرمایه گذاری در پاراگوئه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل سرمایه گذاری در پاراگوئهتوضیحات
نیروی کار جوان و رقابتیپاراگوئه یکی از جوانترین نیروهای کار در منطقه را با میانگین سنی 25.3 سال را به خود اختصاص داده است. البته این نیروی کار به طور فزاینده ای شهرنشین شده اند.
بازده بالا در بخش املاک و مستغلاتپاراگوئه یکی از قوی ترین بخش های املاک و مستغلات را در قاره آمریکا دارد.
چشم انداز بین المللی درخشاندولت پاراگوئه طی سال های اخیر همواره در حال اتخاذ یک چشم انداز بین المللی و رو به بیرون فزاینده بوده است. که این امر سرمایه گذاری خارجی را تشویق می کند.

علاوه بر این موارد ذکر شده، یکی از مهمترین دلایل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پاراگوئه، اخذ اقامت ساده در این کشور جهت سرمایه گذاری است. از جمله اقداماتی که این کشور برای تشویق افراد بیشتر برای سرمایه گذاری در پاراگوئه انجام داده است ساده کردن فرآیند است. اخذ ویزای پاراگوئه نیز بسیار ساده است. برای اینکه بیشتر با شرایط سرمایه گذاری و هزینه زندگی در پاراگوئه آشنا شوید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :