مهاجرت سرمایه گذاری در اوکراین

سرمایه گذاری در اوکراین

سرمایه گذاری در اوکراین

اکنون زمان آن رسیده که به فکر سرمایه گذاری در اوکراین باشید، زیرا کشور اوکراین مدت هاست که به پتانسیل اقتصادی معروف بوده است. اکنون به نظر می رسد که این کشور ممکن است فرصت دیگری برای تبدیل شدن به یک مقصد سرمایه گذاری موفق داشته باشد. علاوه بر این اوکراین از نظر قلمرو بزرگترین کشور اروپایی محسوب می شود، که در این 42 میلیون نفر جمعیت و همچنین از نظر منابع طبیعی فوق العاده غنی است.

در واقع اوکراین به سبد نان جهان معروف است، زیرا صادرات این کشور بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان را تغذیه می کند. برای آشنایی بیشتر درباره روش های سرمایه گذاری در اوکراین می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مراجعه فرمایید. اعتماد، احترام و همبستگی 3 ویژگی اصلی شخصیت است که در زندگی روزمره اوکراینی ها مشهود است. همچنین اوکراین کشوری است که فرصت ها به صورت ساعتی به پروژه سرمایه گذاری تبدیل می شوند. این کشور دارای استعدادهای تحصیل کرده و با مهارت بالایی است و بزرگترین نیروی کار مهندسی فناوری اطلاعات در اروپای مرکزی را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای سرمایه گذاری در اوکراین راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سرمایه گذاری در اوکراین در بخش فناوری اطلاعات

سرمایه گذاران بین المللی که به فکر سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات این کشور هستند باید به نکات مهمی در این بخش توجه فرمایند. قبل از جنگ، بخش فناوری اطلاعات در اوکراین در حال رونق بود که بیش از 5% از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داد. اما امروزه با همکاری اغلب جامعه تجارت جهانی، به این کار ادامه می دهد. بخش فناوری اطلاعات در اوکراین توانسته است صادرات خود را تقریبا 50% در طول جنگ افزایش دهد. همچنین 70% از شرکت های فناوری اطلاعات اوکراین در آن زمان مشتریان جدیدی پیدا کرده اند و بیش از نیمی از شرکت ها انتظار رشد بالا را دارند. این الگو به احتمال فراوان به فناوری کشاورزی، ساخت ماشین آلات، تولید محصول زمانی که شرایط اجازه دهد گسترش چشم گیری خواهد یافت.

سرمایه گذاری در اوکراین در بخش کسب و کار

راه های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش کسب و کار اوکراین وجود دارد که رایج ترین آنها راه اندازی شرکت در این کشور است. که عبارت اند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود LLC  که در آن دارندگان سهام، در قبال بدهی های شرکت بیش از سرمایه هایی که مشارکت کرده اند یا متعهد به مشارکت در سرمایه هستند، مسئول نیستند. این روش از سرمایه گذاری از محبوب ترین و انعطاف پذیر ترین اشکال قانونی است. که سرمایه گذاران داخلی و خارجی معمولا برای فعالیت در اوکراین از این روش استفاده می کنند.
  • شرکت سهامی JSC، سهامداران فقط به میزان دارایی هایی که به عنوان پرداخت سهام مشارکت کرده اند در قبال بدهی های شرکت مسئول هستند.
  • دفتر نمایندگی، افراد در این نوع سرمایه گذاری به یک شخص حقوقی تبدیل نمی شود. بلکه از طرف دستور والدین خارجی خود عمل می کنند.

سرمایه گذاری در اوکراین در بخش کسب و کار

دلایل سرمایه گذاری در اوکراین

از مهمترین دلایل سرمایه گذاری در اوکراین می توان به این مورد مهم اشاره کرد که، اوکراین بزرگترین کشوری است که به طور کامل در اروپا واقع شده است. علاوه بر این می توان به دسترسی آسان به مراکز تجاری برتر اروپا مانند لندن، پاریس، برلین و استکهلم اشاره کرد. همچنین بهبود سیستماتیک کیفیت جاده ها، زیر ساخت های توسعه یافته، 13 بندر دریایی، 16 بندر رودخانه و 20 فرودگاه بین المللی از عوامل رشد سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شوند. سرمایه انسانی با استعداد، موقعیت مکانی، رقابت پذیری هزینه و در دسترس بودن قرارداد های تجارت آزاد با بازارهای جهانی، فرصت های بزرگی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در این کشور قرار داده است. علاوه بر این در سال 2021 اوکراین 60 میلیارد $ (دلار) کالا و خدمات به سراسر جهان صادر کرده است.

بخش کلیدی در سرمایه گذاری اوکراین

بخش کلیدی در سرمایه گذاری اوکراین که در آن، این کشور از دستیابی به بهره وری انرژی سود زیادی می برد، گرمایش است. گرمایش در اوکراین به دلیل میراث شوروی عمدتا متمرکز است. همچنین عدم سرمایه گذاری برای به روز رسانی یا حفظ این زیرساخت های گرمایشی قدیمی خسارات پولی و انرژی قابل توجهی ایجاد می کند. سرمایه گذاری برای نوسازی شبکه های انتقال و توزیع گرمایش و همچنین بهبود عایق بندی ساختمان ها، منابع مالی زیادی برای سرمایه گذاران بین المللی ایجاد می کند.

در عین حال به اهداف گسترده تری مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش مصرف انرژی کمک می کند. همچنین اوکراین دارای 33155 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع گرما است. استراتژی انرژی اوکراین تا سال 2035 پیش بینی می کند که دولت به تنهایی از بودجه دولتی برای توسعه زیرساخت های انرژی، حداکثر 5% تا 10% از مقدار کلی سرمایه گذاری را سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری و استارت آپ در اوکراین

سرمایه گذاری در بخش استارت آپ اوکراین درطول 5 سال گدشته 10 بار افزایش چشم گیری داشته است. که از 39 میلیون دلار در سال 2016 به 520 میلیون دلار در سال 2021 رسیده است. اوکراین با بیش از 3000 استارت آپ دارای یک اکوسیستم استارت آپی است که به سرعت در حال توسعه است. همچنین کیف، پایتخت اوکراین بزرگترین مرکز فناوری اطلاعات در اوکراین محسوب می شود که خانه بیش از 1000 استارت آپ موفق و شرکت تولید کننده است. همزمان شهرهایی مانند خارکف، اودسا، دنیپرو، وینیتسیا و لویو نیز به عنوان مراکز اصلی استارت آپی و خوشه های راه اندازی در حال توسعه قلمداد می شوند.

در این کشور شما قادر خواهید بود که استارت آپ ها، دانشجویان فناوری اطلاعات، کارآفرینان با استعداد و صنایع خلاق را زیر یک سقف بیابید. به این نکته نیز توجه فرمایید که بسیاری از استارت آپ های معروف دنیا در کیف متولد شده اند. سرمایه گذاری در اوکراین در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران مختلف از سراسر جهان قرار گرفته است. شما نیز می توانید با کمک مشاوره های دقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص سرمایه گذاری، به یک سرمایه گذار موفق در اوکراین تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :