مهاجرت به کشور آلمان

حمل و نقل در آلمان

حمل و نقل در آلمان

یکی از مقوله هایی که می تواند باعث شناخت بهتر از کشور آلمان گردد موضوع حمل و نقل در آلمان است که در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر به دلیل رشد میل مهاجرت به آلمان از سوی مهاجرین ایرانی یکی از مولفه هایی که می تواند در زندگی شخص حائز اهمیت باشد موضوع حمل و نقل است که در این نوشتار که توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده به بیان این موضوع پرداخته ایم.

اگر برای سفر کوتاه مدت به عنوان یک توریست به آلمان می روید و یا به عنوان یک مهاجر برای زندگی در آلمان وارد این کشور می شوید شاید آشنایی با سیستم حمل و نقل این کشور با توجه به گستردگی آن در ابتدا برای شما مشکل باشد. اما با توجه به نظم و سیستم مدرن حمل و نقل و سیستماتیک این کشور خیلی سریع با شرایط سازگار می شوید. در این مقاله شما با سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان آشنایی کامل پیدا می کنید و نکات جالب و جدیدی را در مورد رفت و آمد مردم و مهاجرین در این کشور به دست می آورید.

شرکت حمل و نقل دویچه بان در آلمان

شرکت دویچه بان Deutsche Bahn یا DB شرکت ملی راه آهن کشور آلمان می باشد که تمامی سیستم های راه آهن در سراسر آلمان را اداره می کند. هر وقت علامت DB را به رنگ قرمز مشاهده کردید این یعنی اینکه شما به ایستگاه قطار مرکزی متصل می شوید که اصطلاحا به آن ایستگاه مرکزی در آلمان Hauptbahnhof یا Hbf گفته می شود. معمولا خطوط اتوبوسرانی و تراموا بیشترین استفاده را در سیستم حمل و نقل محلی شهرهای آلمان دارند و هزینه ها برای حمل و نقل با استفاده از این خطوط با توجه به مناطق شرایط متفاوتی دارند. مناطق شهری در آلمان و شهرهای بزرگ بیشتر به 3 منطقه تقسیم می شود. همچنین دسترسی به مراکز تجاری و توریستی با خطوط اتوبوسرانی و مترو فراهم است. همچنین دسترسی به فرودگاه ها با توجه به اینکه در مناطق خارج از شهر قرار دارند.

شرایط خرید بلیط حمل و نقل در آلمان

گزینه های زیادی برای خرید بلیط حمل و نقل عمومی در آلمان وجود دارد. همانند آنچه که در کشور خود ما این موضوع پیش می رود ما هم به صورت آنلاین یا مراجعه به بلیط و گیشه های بلیط فروشی بلیط را تهیه می کنیم. از این رو در اینجا به چند مرجع برای خرید بلیط در آلمان اشاره خواهیم داشت.

  • ایستگاه:

معمولا برای خرید بلیط می توانید به ایستگاه های بزرگ و اصلی مراجعه نمایید. در این ایستگاه ها دستگاه هایی وجود دارند که شما می توانید بلیط خود را از آنها دریافت نمایید. معمولا دستگاه های DB برای خرید بلیط حمل و نقل محلی و مسافت های طولانی بهترین گزینه هستند. در برخی از این دستگاه ها که زیر نظر شرکت های محلی ارائه می شوند، صرفا بلیط اتوبوس یا تراموا به فروش می رسد.

  • پیشخوان مراکز Info DB:

در ایستگاه های حمل و نقل عمومی نیز شما می توانید با مراجعه به پیشخوان بلیط های دویچه بان را با پرداخت کارمزد تهیه نمائید.

  • اتوبوس یا تراموا:

در همین وسایل عمومی شما می توانید از خود راننده بلیط را تهیه فرمائید.

  • خرید آنلاین:

شما می توانید با مراجعه به وبسایت های اصلی و یا نرم افزارهای DB نیز بلیط وسایل حمل و نقل را تهیه نمایید. اکثر دستگاه های تهیه بلیط به زبان آلمانی هستند و برخی از آنها به زبان انگلیسی نیز تنظیم می شوند. در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط خرید بلیط حمل و نقل در آلمان

انواع بلیط های حمل و نقل در آلمان

برای استفاده از سرویس حمل و نقل، بنا به نوع منطقه شهری بلیط های متنوعی وجود دارد. اما می توان به صورت کلی بلیط ها را به 3 دسته تقسیم بندی نمود:

  • بلیط تک سفره (EinzelTicket):

این بلیط در محدوده خطوط حمل و نقل داخل شهری برای انتقال شهری استفاده می شود. هزینه آن می تواند بین 2€ الی 2.8€ (یورو) باشد.

  • بلیط روز (TagesTicket):

شما می توانید با این بلیط برای یک روز در مناطقی که مشخصا برای آن خرید کرده اید، رفت و آمد داشته باشید. مدت زمانی که با این بلیط اجازه سفر دارید، لزوما از زمان خرید 24 ساعت نمی باشد و زمان اعتبار آن روی بلیط درج شده است. در برخی مناطق شهری با بلیط روز همان 24 ساعت اجازه رفت و آمد دارید. در برخی مناطق شما تا فردا ساعت 3 صبح هم اجازه تردد دارید، قیمت بلیط روز بین 6€ الی 8€ (یورو) می باشد.

  • بلیط گروهی ( GruppenTicket / GruppenTagesTicket):

با این بلیط شما اجازه سفر چند نفر همزمان را دارید که معمولا تا 5 نفر می باشد. در برخی مناطق این بلیط اجازه می دهد تا سقف 5 نفر با نرخ مساوی و در برخی مناطق برای یک نفر مبلغ ثابت دریافت می نماید. از این رو به ازای هر نفر دیگر مبلغ خاصی اضافه می گردد. مبالغ این نوع بلیط 12€ الی 20€ (یورو) می باشد.

هزینه زندگی در آلمان یکی از موارد مرتبط با موضوع حمل و نقل در این کشور است که در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

بلیط مسافت طولانی حمل و نقل در آلمان

با استفاده از قطارهای S- Buhn یا خطوط حمل و نقل منطقه ای می توانید برای مسافت های طولانی از طریق IC/ICE سفر کنید. برای تهیه بلیط این نوع خطوط حمل و نقل بهتر است از قبل بلیط را رزرو کنید. همچنین مانند رزرو بلیط پرواز هر چه دیرتر اقدام به رزرو بلیط نمایید مبلغ آن بیشتر خواهد بود. این نوع بلیط ها را می توان به 2 صورت Flexpries و یا Saving تهیه کرد. فرق این موارد برای زمانی است که شما برای شما زمان اولویت دارد یا در برخی موارد می خواهید قیمت به صرفه تر باشد. همیشه بلیط های ارزان قیمت بلیط های روزانه نیستند. از این رو بنا به مناطقی که سفر می کنید می توانید نوع بلیط مناسب خود را تهیه نمایید. یکی دیگر از مقالات پیشنهادی ما به شما مطالعه مقاله بهترین شهرهای آلمان برای زندگی می باشد.

نکات مهم حمل و نقل در آلمان

در موضوع حمل و نقل شهری بیشترین نوع راه ارتباطی را خطوط حمل و نقل عمومی مثل U- buhn یا همان متروهای زیرزمینی و اتوبوس و تراموا شامل می شوند. دوچرخه سواری در آلمان نیز بسیار پرطرفدار می باشد. همچنین یک راه فوق العاده کم هزینه برای رفت و آمد می باشد. از این رو دوچرخه شما باید بر اساس قوانین به علائم هشدار دهنده مانند چراغ عقب و جلو مجهز باشند. در صورت رفت و آمد بدون بلیط و غیر قانونی سفر کردن حتما از سوی پلیس جریمه سنگین خواهید شد. مهاجرینی که از طریق تحصیل در آلمان اقامت دارند، از جهت رفت و آمد از بلیط های تخفیف دار سالیانه بهره مند خواهند بود.

استفاده از تاکسی ها برای رفت و آمد بسیار گران می باشد. معمولا در مواقع خاصی شاید تاکسی ها توسط مردم محلی استفاده گردند. تاکسی های اینترنتی نیز در آلمان و در اکثر ایالت های این کشور بسیار کم استفاده می شود. از این رو بیشتر در شهرهای بزرگ مانند مونیخ و برلین و دوسلدورف آن هم به صورتی که قوانین رفت و آمد در آلمان را نقض نکند قابل استفاده می باشد. در حال حاضر چون بیشتر دانشجویان و نیروهای کاری جهت مهاجرت به آلمان اقدام می کنند، می توانند برای موضوع حمل و نقل و شرایط رفت و آمد در آلمان اطلاعات جزئی تری را از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :