مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

راه های ثبت شرکت در ژاپن در سال 2023

ثبت شرکت در ژاپن

پیشرفت اقتصادی چشم گیر ژاپن موجب گشته است که بسیاری از سرمایه گذاران دنیا برای ثبت شرکت در ژاپن سر و دست بشکنند. وقتی در سال 1945 با بمباران سراسری و علی الخصوص بمباران هیروشیما و ناگاساکی، ژاپن با 13 میلیون نفر فرد بیکار و کمبود غذا و تورم بسیار زیاد مواجه بود توانست بصورت واقعی آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کند که دیگر ژاپن عملا تبدیل به یکی از ابر قدرت های اقتصادی جهان شود. این کشور که منابع طبیعی محدودی دارد در بخش صنعت و سرمایه گذاری گسترده و همچنین فناوری های پیشرفته به جایگاهی بسیار بالا رسید که برای مشتی نمونه از خروار می توان به نام های تجاری مانند تویتا و میتسوبیشی و هوندا و سونی و نیسان و غیره اشاره نمود.

بی شک هرجا نامی از محصول ژاپنی به میان می آید همه می دانند با یک محصول با بهترین کارکرد و بهترین کیفیت و دوام روبرو هستند. این مهم می تواند یک چرخ خیاطی در ایران باشد و یا صنایعی در ابزار و فولاد و فلزات و یا حتی صنعتی مانند کشتی سازی. ژاپن در شرق آسیا واقع شده است و حتما همه شنیده اند که چقدر ایرانی ها در سالهای گذشته به این کشور سفر داشته و سعی بر کسب درآمد داشته اند. از زمانی که پس از بمباران هیروشیما ژاپن بی قید و شرط تسلیم شد و به تصرف آمریکا درآمد با برنامه توسعه اقتصادی و علمی که در نظر گرفت از برترین قدرت های صنعتی و اقتصادی دنیا شد. در ادامه این مقاله نحوه ثبت شرکت ژاپن و چگونگی آن را که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

راه های ثبت شرکت در ژاپن

ثبت شرکت در ژاپن یا در هر کشوری مستلزم آن است که فرد یا افرادی که متقاضی این مهم هستند قبلا به این کشور سفرهای اکتشافی داشته و با تمام شرایط موجود در کشور آگاه هستند. آنچه برای سفارت این کشور اهمیت دارد زمینه فعالیت یا ارائه خدمات شرکت است که باید مطابق با نیازهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و منطقه ای و یا حتی سیاسی این کشور باشد. در واقع باید فرد با سفرهایی که به ژاپن داشته است نیازهای این کشور را شناسایی کرده و مطابق با آن محصول و خدمات خود را ارائه نماید و از دولت این کشور درخواست ویزا از این طریق داشته باشد.

یکی از راه های ثبت شرکت در ژاپن انتقال کسب و کار خود به این کشور است بطوری که قبلا خارج از ژاپن کسب و کاری راه اندازی شده باشد و فرد قصد انتقال آن را به زاپن داشته باشد و راه دیگر را می توان به مشارکت یا به عبارتی شرکت تابعه با تاسیس شرکت های سهام و یا با مسئولیت محدود و همچنین شرکت های تضامنی اشاره نمود. همچنین از آنجا که ژاپن یک کشور استارت آپی نیز محسوب می شود امکان راه اندازی و ثبت شرکت در ژاپن امکان پذیر است و چنانچه این شرکت به واسطه یک استارت آپ باشد نیز مورد حمایت دولت این کشور نیز قرار خواهد گرفت.

شرایط ثبت شرکت در ژاپن

همانطور که گفته شد یکی از شروط ثبت شرکت در ژاپن سفرهای اکتشافی به این کشور است و همچنین فرد باید موفق به اجاره یا خرید مکانی برای اجرای نگرش های تاسیس شرکت خود شده باشد. علاوه بر آن نیاز به سرمایه های کلان و همچنین برنامه ای برای ایجاد اشتغال دائمی برای شهروندان زاپن دارد. در رویکردی که برای ثبت شرکت در ژاپن باید مورد توجه قرار داد هدف گذاری های فرد برای ثبت شرکت است. عموما بسیاری از افراد در صدد اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ژاپن هستند و گمان می کنند این راه در کشورها بیش از سایر راه های مهاجرتی می تواند موفقیت برای مهاجرت را برای به ارمغان بیاورد.

واقعیت این است که ثبت شرکت به عنوان راه مهاجرتی مسیری پر پیچ و خم و زمان بر است که شرایط بسیار سختی برای آن تصور می شود. از مهمترین عواملی که مانع ثبت شرکت در ژاپن می شود علاوه بر سفر اکتشافی و نیاز یه سرمایه بالا چیزی در حدود 5 میلیون ¥ (ین ژاپن) (هر ین معادل 0.0073$ (دلار آمریکا) و خرید ملک شرکت و ایجاد اشتغال برای شهروندان، همان تاییدیه گرفتن از سفارت برای محصول یا خدمات مورد نظر است که به عزیزانی که قصد مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ژاپن را دارند توصیه می گردد.

شرایط ثبت شرکت در ژاپن

چگونگی ثبت شرکت در ژاپن

اگر متقاضیان جهت انتقال کسب و کار خود به ژاپن نیاز به شعبه ای در این کشور دارند نیازمند ثبت شرکت در ژاپن هستند و در واقع افتتاح حساب ساده ترین روش برای انتقال تجارت به ژاپن است که معایبی نیز دارد که از آن معایب، محدودیت در استقلال این شعبه در تصمیم گیری است که علی رقم اجازه اجاره املاک و افتتاح حساب به دلیل اینکه شعبه نمی تواند یک شخص حقوقی در ژاپن باشد امکان تجارت و فعالیت های تجاری اصلی در ژاپن را نخواهد داشت. اما برای ثبت شرکت بصورت مستقل در ابتدا می بایست در ژاپن دفتری را بعنوان فضای اداری متعلق به شرکت اجاره نمود.

پس از اجاره یا خرید فضای اداری شرکت طرح کلی مربوط به کسب و کار و یا خدمات و محصول را بررسی نمود. این طرح یا ایده باید نحوه رشد کسب کار و شرکت و همچنین پیش بینی سود و مکتوبات و اسناد مربوط به سرمایه گذاری در آن مشخص شده باشد. پس از آن متقاضی اقدام به افتتاح حساب بانکی در ژاپن خواهد کرد که این مورد مهم نیاز به ویزا و اجازه اقامت نیز دارد که پیش تر به ان اشاره گردیده است. برای ثبت شرکت نیاز به اساسنامه است که در شکل زیر آمده است که اساسنامه شرکت باید شامل چه چیزهایی باشد.

تامین سرمایه برای ثبت شرکت در ژاپن

برای ثبت شرکت در ژاپن بایستی سرمایه اولیه خود را برای رشد شرکت معین کرده باشید و ویزایی که روی سپرده گذاری در یکی از بانک های ژاپن دریافت کرده اید را برای انتقال این سرمایه احتیاج خواهید داشت. مبلغ سپرده گذاری طبق تعرفه هایی که دولت ژاپن معرفی می کند متفاوت خواهد بود. تامین سرمایه برای ثبت شرکت در ژاپن می بایست روی ویزای 4 ماهه مدیریت کسب و کار ارائه شود که مبلغی در حدود 5 میلیون ین است و به این واسطه می توان به مدت گفته شده اجازه ثبت شرکت را داشت.

چنانچه فرد بخواهد این ویزا را به 6 ماه ارتقا دهد باید از ویزای استارت آپ استفاده کند که تنها در شهرهایی خاص مانند توکیو و استان هایی مانند هیروشیما می توان دریافت نمود. مخاطبین گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت شرکت در جای جای این کره خاکی و بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :