مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

ثبت شرکت در لیتوانی

ثبت شرکت در لیتوانی

ثبت شرکت در لیتوانی فرصتی برای گسترش افق ها، ورود به بازار اروپا با هزینه کم و افزایش تعداد مشتریان بالقوه است. لیتوانی مناسب ترین کشور در منطقه بالتیک برای راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور است. زیرا دارای اقتصادی پایدار، بخش مالی پویا و نرخ مالیات بر سود بسیار پایین است. شرکت های بین المللی که در حال حاضر در این کشور حضور دارند، استعداد، زیرساخت و تعادل بی نظیر کار و زندگی را به عنوان مزایای کلیدی لیتوانی نام می برند.

لیتوانی که به دلیل مهارت های دیجیتال و برابری جنسیتی در محل کار تحسین شده است یکی از رهبران اروپا در زمینه مشاغل محسوب می شود. همچنین لیتوانی یک کشور باز و دیجیتال است که می توانید در چند روز کسب و کار خود را راه اندازی کنید. ما این مقاله را به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آشنایی شما در خصوص راه های ثبت شرکت در لیتوانی تهیه کرده ایم.

سیستم مالیاتی در لیتوانی

سیستم مالیاتی لیتوانی وفادار است، که برخی از پایین ترین نرخ ها را در سراسر اتحادیه اروپا دارد. همچنین کارآفرین در لیتوانی می تواند از راه های قانونی معافیت مالیاتی کسب کند، و از مالیات مضاعف اجتناب کند.

اما به طور کلی سیستم مالیاتی در لیتوانی به 2 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • مالیات شرکت: در لیتوانی مالیات بر در آمد شرکت ها 15% است. شرکت های کوچک ممکن است تحت شرایط خاصی برای کاهش نرخ مالیات بر سود 5% درخواست کنند.
  • مالیات بر ارزش افزوده: در لیتوانی نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده 21% است. که در برخی از موارد به 9% و 5% نیز می رسد. به طور مثال مالیات بر ارزش افزوده 9% برای کتاب ها، نشریات اطلاعاتی، مسکن و حمل و نقل مسافر در مسیر های عادی اعمال می شود. در حالی که نرخ کاهش یافته 5% برای تجهیزات افراد دارای معلولیت، دارو ها و تجهیزات پزشکی اعمال می شود.

انواع مختلف ثبت شرکت در لیتوانی

اگر قصد ثبت شرکت در لیتوانی را دارید باید با انواع مختلف این شرکت ها در لیتوانی آشنا شوید. برای درک بهتر شما از شرکت های مختلف در لیتوانی جدولی را برای شما تهیه کرده ایم که به آن می پردازیم:

انواع شرکت هاتوضیحات
شرکت سهامی عامیک شخص حقیقی مناسب برای شرکت های متوسط و بزرگ، که قصد انجام تامین مالی خارجی را دارند. حداقل سرمایه قانونی برای این نهاد 4000€ (یورو) است.
شرکت سهامی خاصبنگاهی که به دلیل انعطاف پذیری در تاسیس و فعالیت، یکی از راحت ترین و محبوب ترین شرکت ها در بین تجار داخلی و خارجی به شمار می رود. حداقل ارزش سرمایه گذاری اشخاص حقوقی در این شرکت ها 2500€ (یورو) خواهد بود.
شرکت تضامنینوعی از کارآفرینی مشترک که می تواند با یک شریک عمومی که کاملا متعهد به کلیه بدهی های مشارکت است تشکیل شود. تعداد کل اعضا نیز نباید بیشتر از 20 نفر باشد.
شعبه شرکتفرصتی برای شرکت خارجی برای انواع فعالیت های تجاری مرتبط با کشور مبدا

جهت اطلاع از شرایط استارت آپ لیتوانی، مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

خرید یک شرکت آماده جهت ثبت در لیتوانی

کارآمد ترین راه برای ثبت شرکت در لیتوانی خرید یک شرکت آماده در این کشور است. این رویه قانونی می تواند کاملا از راه دور بدون نیاز به بازدید از لیتوانی انجام شود. همچنین در صورت خرید یک شرکت آماده در لیتوانی نیازی به مشارکت سرمایه 2500€ (یورو) نیست، زیرا قبلا به طور کامل راه اندازی شده است. در اکثر مواقع افراد غیر مقیم لیتوانی برای صرفه جویی در زمان و اجتناب از بسیاری از رویه ها این گزینه را برای ثبت شرکت در لیتوانی انتخاب می کنند.

برای خرید یک شرکت آماده در لیتوانی باید مواردی که در تصویر زیر می بینید را رعایت کنید:

به خاطر داشته باشید که شرکت های آماده حساب بانکی ندارند. زیرا تمام حساب های شرکتی باید توسط موسسان، هیئت مدیره و مالکین قبلی آنها بسته شود. همچنین قبل از خرید یک شرکت آماده تمام مدارک مربوطه به مالک آینده ارائه می شود که تایید می کند شرکت هیچ بدهی یا تعهد مالی ندارد. شرایط اخذ اقامت لیتوانی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مزایای خرید یک شرکت آماده در لیتوانی

از مزایای اصلی خرید یک شرکت آماده در لیتوانی می توان به این مورد اشاره کرد که این شرکت ها این تصور را در افراد ایجاد می کنند که این شرکت مدت هاست وجود داشته است. همچنین به مشتری این اطمینان را می دهد که می تواند از خدمات شما استفاده کند.

علاوه بر این از دیگر مزایای خرید شرکت آماده در لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در زمان (3 تا 4 روز بیشتر طول نمی کشد تا یک شرکت آماده را راه اندازی کنید)
  • نیازی به مشارکت سرمایه ثبت شده نیست (در شرکت آماده سرمایه مجاز 2500€ (یورو) قبلا واریز شده است)
  • بدون نیاز به بازدید از لیتوانی (یک شرکت آماده را می توان با پروکسی خریداری کرد)

علاوه بر این مدت زمانی که شرکت در بازار حضور داشته است می تواند مزایایی را در پروژه های تجاری که قصد راه اندازی آن را دارید فراهم کند.

مزایای خرید یک شرکت آماده در لیتوانی

ثبت شرکت در لیتوانی با وکالت نامه

ثبت شرکت در لیتوانی با مسئولیت محدود می تواند از راه دور و از طریق وکالت نامه صورت گیرد. ثبت شرکت در لیتوانی با وکالت نامه ممکن است ظرف 5 روز کاری از لحظه ارسال مدارک به ثبت نام تجاری لیتوانی صورت گیرد.

علاوه بر این رویه ثبت یک شرکت در لیتوانی با وکالت نامه به شرح زیر می باشد:

  • نمونه ای از وکالت نامه به زبان انگلیسی برای ثبت شرکت در لیتوانی ارسال شود.
  • بر اساس قوانین کشور شما لازم است، ترجمه ای از وکالت نامه ها به زبان ملی تهیه شود.
  • پس از ترجمه کلیه وکالت نامه ها به زبان دولتی، لازم است کلیه وکالت نامه ها نزد دفتر اسناد رسمی تایید شود.
  • پس از تنظیم وکالت نامه لازم است ترجمه سوگند به انگلیسی تهیه شود.
  • انتقال سرمایه به حساب موقت شرکت ضروری است.
  • پس از ثبت شرکت، امکان تغییر حساب بانکی موقت شرکت به حساب دائمی وجود خواهد داشت.

دلایل ثبت شرکت در لیتوانی

از دلایل اصلی ثبت شرکت در لیتوانی این است که این کشور یک حوضه قضایی جذاب برای اخذ مجوز اقامت در اروپاست. که در نتیجه شما می توانید آزادانه بدون ویزا در حوضه شنگن تردد کنید. علاوه بر این از نظر استراتژیک، شرکت لیتوانیایی به یک منطقه هادی بین بلاروس، روسیه، اوکراین و اروپا تبدیل می شود. که به آسانی و سریع امکان انعقاد قرار دارد با ساکنان اتحادیه اروپا را فراهم می کند.

از دلایل دیگری که باعث شده افراد زیادی از نقاط مختلف جهان لیتوانی را برای ثبت شرکت انتخاب کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجارت بدون موانع گمرکی (داخل اتحادیه اروپا)
  • بدون مالیات مصاعف
  • ثبت یک شرکت در لیتوانی حق دریافت GNH را می دهد.
  • بدون کنترل مبادله
  • مراحل ثبت نام بیش از 5روز طول نمی کشد.
  • عودت و حساب برای کد مالیات بر ارزش افزوده

امیدواریم مطالبی که در خصوص ثبت شرکت در لیتوانی برای شما عزیزان ارائه شد، مفید واقع شده باشد. اگر چنانچه قصد مهاجرت به لیتوانی و ثبت شرکت در این کشور را دارید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :