مهاجرت سرمایه گذاری در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد

به جرات می توان گفت هر کسی موفق به مهاجرت از طریق ثبت شرکت در سوئد شود می تواند خود را در کنار وایکینگ ها به موفقیت در زندگی از هر نظر برساند. موفقیت از نظر فرهنگی و اقتصادی و زندگی را می توان در دایره آزادی بیان و امنیت اجتماعی و اقتصادی تعریف کرد. دقیقا همان چیزی که در سوئد درصد زیادی از آنها پاسخگوی نیازهای شهروندان است. نیاز نیست برای احقاق حقوق اولیه زندگی که تنها نشان از زنده بودن افراد دارد به خیابان آمده و مطالبه گری کنند. آنچه عیان است رشد چشمگیر اقتصادی سوئد بعد از جنگ جهانی دوم است به طوری که در اواخر قرن هجدهم میلادی یکی از فقیرترین کشورهای اروپایی به حساب می آمد.

شرایط اقتصادی مناسب و صنعتی بودن سوئد با اینکه کشور کوچکی است موجب شده است که تورم در این کشور به صفر برسد و محصولات صنعتی خود را که بیشتر شامل کاغذ و چوب و آهن آلات و فولاد و مواد شیمیایی و غیره است را به کشورهایی مانند آمریکا و آلمان و انگلستان و فنلاند و فرانسه و هلند و بلژیک و غیره صادر کند. تعداد زندانی ها در سوئد به قدری در حال کاهش بوده است که در سال 2013 قصد تعطیلی بسیاری از بازداشت گاه های موقت و زندان ها را داشتند که از مهمترین دلایل آن ملایم تر شدن مجازات جرایم و کار فرهنگی روی پذیرفته شدن زندانی ها توسط جامعه بوده است. بسیاری از افراد متقاضی ثبت شرکت در سوئد هستند بنابراین در این مقاله نگارش شده توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این مهم پرداخته شده است.

روش های مهاجرت به سوئد

تمام کشورها در سراسر دنیا برای جذب فرهنگ و سرمایه و علم راه های مهاجرتی تعریف شده ای را برای ورود افراد خارجی به کشورشان باز می گذارند و این راه های مهاجرتی مطابق با نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی هر کشوری با هم متفاوت است، بسیار به سیاست گذاری های دولت بستگی دارد. سوئد نیز مانند دیگر کشورها راه های مهاجرتی مشخصی دارد که می توان به نمونه های پر طرفدار  آنها اشاره نمود. یکی از این راه ها، مهاجرت از طریق تحصیل یه این کشور است که اغلب متقاضیان و دانشجویان با ورود و اخذ ویزا با پذیرش دانشگاه و یا دوره زبان راه و مسیر خود را برای مهاجرت به این کشور هموار می کنند.

یکی دیگر از راه های مهاجرتی به سوئد دریافت قرارداد کاری از کارفرمایان است که برای این مقصود راه های متفاوتی نظیر استفاده و ارسال رزرومه از طریق سایت های بین المللی و یا حضور به واسطه تحصیل در این کشور و مصاحبه آنلاین یا حضوری با کارفرمایان است. از دیگر راه های مهاجرتی که در کشورهای اروپایی طرفدار زیادی دارد مسیر سرمایه گذاری در کشور مقصد است که متاسفانه در سوئد امکان اخذ ویزا روی سرمایه گذاری وجود ندارد و فرد برای این کار می بایست در ابتدا در این کشور به واسطه ویزاهای نرمال و عادی حضور پیدا کند و پس از آن اقدام به سرمایه گذاری کند و یا از طریق ثبت شرکت در سوئد موفق به اخذ ویزای ورود به سوئد شود که در ادامه نحوه دریافت این نوع ویزا بررسی خواهد گردید.

در شکل زیر تعداد مهاجرانی که کشور سوئد را برای مهاجرت و سرمایه گذاری انتخاب کرده اند آمده است:

تعداد مهاجران انتخابی کشور سوئد برای مهاجرت و سرمایه گذاری

شرایط ثبت شرکت در سوئد

شرایط ثبت شرکت در همه جای دنیا مولفه های یکسانی برای واجد الشرایط بودن اولیه وجود دارد که می توان از مهمترین آنها به سفر اکتشافی قبل از ثبت شرکت در کشور مقصد اشاره کرد. فرد به جهت اینکه اثبات کند محصول یا خدماتی که به فکر ارائه کردنش در کشور مقصد افتاده است با یک بررسی دقیق و از قبل برنامه ریزی شده ای بوده است می بایست در سوابق سفرهای خود اثبات کند که برای کشف این نیاز و بررسی محیط از هر نظری که لازم به تحقیق و پژوهش داشته است، مدتی را در آن کشور حضور داشته است.

تمام آنچه در طرح تجاری ارائه می شود باید بیانگر این نکته باشد که هدف شرکت سود دهی و رشد اقتصادی کشور و همچنین زمینه ایجاد اشتغال برای شهرندان سوئد را خواهد داشت. برای این منظور توسعه شرکت و رشد سود آن و عملکرد و حوزه های فعالیت و نحوه ارائه محصول یا خدمات بطور دقیق و تفکیک شده باید در یک طرح تجاری منطقی و قابل باور و دسترسی ارائه شود و دولت سوئد با بررسی این طرح اجازه پرورش و رشد آن را صادر کند.

شرایط ثبت شرکت در سوئد

الزامات ثبت شرکت در سوئد

ثبت شرکت در سوئد به آن راحتی که متقاضیان فکرش را می کنند نیست و هرچه در این زمینه تحقیقات به اوج خودش می رسد اهمیت و سختی این برنامه در راه های مهاجرتی به سوئد بیشتر به چشم می آید. مثلا باید دانست ساال اول تاسیس شرکت بسیار مهم است  شرط ادامه دادن و یا تمدید مجوز و ویزا رشد و توسعه این شرکت خواهد بود که با بررسی نهادهای مربوطه صورت می پذیرد. یکی از این شرایط پرداخت مالیات 22% در سوئد است و یا از دیگر الزامات مجوز ثبت شرکت ایجاد اشتغال دائمی برای شهروندان این کشور خواهد بود.

از دیگر موارد الزامی برای موفقیت در ثبت شرکت در سوئد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

الزامات ثبت شرکت در سوئد

هزینه ثبت شرکت در سوئد

هزینه های ثبت شرکت در سوئد در طی فرایندهایی که برای کارهای اداری آن نیاز است به نرخ دولتی همان زمان بستگی دارد و متفاوت خواهد بود اما در مورد اینکه یک فرد چه مقدار سرمایه برای شروع یک فرایند برای ثبت شرکت و ارائه محصول یا خدمات نیاز خواهد داشت باید به نسبت استراتژی مدیرعامل برای شروع کسب و کار خود نظر داد و این مهم در ارتباط با این است که این محصول یا خدمات در چه حوزه ای است و یا در سوئد تولید می شود و یا در این کشور صرفا فروخته خواهد شد.

در مورد مهاجرت به هر کشوری مبحث یا مدارکی دال بر اثبات داشتن هزینه زندگی در مدت اقامت یا ویزای شروع کار در سوئد الزامی است به همین جهت هزینه هایی مبنی برای ارائه تمکن مالی که فرد اثبات کند هزینه های زندگی خود برای یک سال اول حضورش به واسطه ثبت شرکت در سوئد را دارد، بر عهده متقاضی خواهد بود که این تمکن طی 2 سال در مورد فرد اصلی و تمام وابستگان نیز به شرح زیر است:

نفراتتمکن مالی 2 سال به کرون سوئد
نفر اصلی200000SEK
همسر یا شریک زندگی100000SEK
به ازای هر فرزند50000SEK

راه دور زدن شرایط سخت ثبت شرکت در سوئد این است که در ابتدا فرد با یکی دیگر از راه های مهاجرتی مسیر ورود به سوئد را برای خود هموار کند و پس از آن اقدام به ثبت شرکت یا خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار خود کند. یکی از این راه ها مهاجرت تحصیلی به سوئد است که مخاطبین گرامی می توانند برای بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :