مهاجرت تحصیلی موناکو

تحصیل پزشکی در موناکو

تحصیل پزشکی در موناکو

تحصیل پزشکی در موناکو با وجود شهریه بالا به دانشجویان اجازه می دهد تا از آموزش فوق العاده در کشوری جذاب که به زیبایی مشهور است لذت ببرند. علاوه بر این دانشجویانی که به موناکو می آیند، این فرصت را خواهند داشت که در مورد مطالعات زندگی دریایی یاد بگیرند. در پادشاه موناکو، به عنوان یک پزشک باید مهارت های کار گروهی، حل مسئله و ارتباط عالی با هم کلاسی های خود داشته باشید.

از سوی دیگر، مدارک اخذ شده پزشکی در موناکو در سطح بین المللی شناخته شده است و فرصت های زیادی را برای آینده شما فراهم می کند. همچنین دانشجویان پزشکی در موناکو می توانند برای مدیریت هزینه های خود در این کشور به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. علاوه بر این دانشگاه های پزشکی بلغارستان بر یادگیری مبتنی بر تمرین تمرکز دارند. برای درک بهتر موضوعات در خصوص تحصیل پزشکی در موناکو ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید.

بروسیه تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در موناکو

پادشاه موناکو، جهت جذب دانشجویان با استعداد از سراسر جهان که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند ارائه می دهد. انواع بورسیه های تحصیلی پزشکی برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد:

انواع بورسیه تحصیلی تعداد بورسیهخصوصیات
بورسیه روبرتا سیکلس موناکو38بورسیه روبرتا سیکلس یک بورسیه بین المللی با بودجه جزئی می باشد که برای دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی اعطاء می شود.
بورسیه انجمن سلطنتی موناکو59این بورسیه تحصیلی بیشترین تعداد بورسیه را در زمینه تحصیل پزشکی، به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
بورسیه پزشکی سفر یاران موناکو18این بورسیه تحصیلی را می توان برای پیگیری در علوم زندگی و پزشکی دریافت کرد که فقط به دانشجویان مقطع دکتری پزشکی در موناکو اعطاء می شود.

دلایل تحصیل پزشکی در موناکو

دلایل بی شماری در این کشور وجود دارد که سالانه دانشجویان بسیاری را برای تحصیل پزشکی به موناکو می کشاند. از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی
  • پادشاه موناکو کشوری مدرن با استاندارد های زندگی با کیفیت در اروپا است.
  • تحصیلات پزشکی سطح بالا و ارائه مدارک تحصیلی معتبر که در اغلب کشورهای جهان پذیرفته می شود.
  • دسترسی به بهترین بیمارستان ها و مراکز درمانی معتبر در سراسر کشور
  • موناکو کشوری است که می توانید تعطیلات آخر هفته ای خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید.
  • برگزاری دوره های پزشکی و کنفرانس های بین المللی که توسط بهترین متخصصان جهان برگزار می شود.

دلایل تحصیل پزشکی در موناکو

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در موناکو

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در موناکو را دارند باید به این نکته توجه فرمایند که، دانشگاه های این کشور شرایط متفاوتی را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته اند. اما مجموعه ای از شرایط کلی وجود دارد که در تمامی دانشگاه های این کشور اجرا می شود که عبارت اند از:

  • ارائه نمرات زیست شناسی معتبر از موسسات قبلی دانشجو
  • ارائه کپی رسمی از صفحه پاسپورت که مشخصات فرد متقاضی را ذکر می کند.
  • گواهی معتبر از مدرسه و ریز نمرات تحصیلی به زبان فرانسوی
  • ترجمه تایید شده دیپلم دبیرستان و لیست تمامی نمرات به زبان فرانسوی
  • انگیزه نامه، که از دانشجویان درخواست می شود، هدف خود را از تحصیل پزشکی در موناکو را طی یک نامه رسمی ذکر کنند.

از سوی دیگر، برای رسمیت یافتن پذیرش در دانشگاه های موناکو، باید کلیه گواهی های ارائه شده دارای مهر و امضای یک مقام رسمی باشد، این موضوع در خصوص کار در موناکو تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در موناکو

متقاضیان تحصیل پزشکی در موناکو باید در نظر داشته باشند که، هزینه تحصیل در این کشور بسته به رشته تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. علاوه بر این هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های موناکو هر ساله در ابتدای ترم پرداخت می شود. با اینکه هزینه تحصیل پزشکی در موناکو به نسبت اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی مقداری بالاست. اما کیفت آموزش ارائه شده در حوزه پزشکی جزو اولین ها در جهان تلقی می شود. که پادشاه موناکو را به مکانی عالی برای تحصیل پزشکی تبدیل کرده است.

برای درک بهتر در این خصوص می توانید در جدول زیر، هزینه های تحصیل پزشکی در موناکو را در رشته های مختلف تحصیلی را مشاهده فرمایید:

انواع رشته های پزشکی در موناکوهزینه تحصیل سالانه به یورو
پرستاری2200€
مامایی1600€
دامپزشکی1400€
دندانپزشکی2500€
پزشک عمومی2000€
آزمایشگاه1800€

البته هزینه های ذکر شده داخل جدول، به نسبت مقطع تحصیلی پزشکی شما در دانشگاه های موناکو متغیر خواهد بود.

ویزای تحصیلی موناکو

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در موناکو را دارند باید قبل از ورود به این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی موناکو اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در موناکو نیازی به دریافت ویزای تحصیلی این کشور را ندارند. با اینکه موناکو عضو کشورهای اتحادیه اروپا نمی باشد ولی قوانین مهاجرتی کشورهای عضو را جهت ورود دانشجویان رعایت می کند. علاوه بر این ویزای تحصیلی موناکو بین 4 تا 8 ماه اعتبار دارد. دانشجویان بین المللی پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های موناکو باید در نزدیک ترین سفارت موناکو در کشور خود برای دریافت ویزای تحصیل موناکو درخواست دهند.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی موناکو به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی موناکو

همچنین دانشجویان پزشکی، پس از ورود به موناکو باید برای مجوز اقامت طولانی مدت در این کشور اقدام کنند. طبق آمار رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال 2023 تعداد 295 دانشجو را جهت تحصیل پزشکی به دانشگاه های موناکو اعزام کرده است. شما عزیزان نیز می توانید برای تحصیل پزشکی در موناکو با مشاوران مجرب این موسسه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :