مهاجرت تحصیلی موناکو

تحصیل پرستاری در موناکو

تحصیل پرستاری در موناکو

طی آمار اطلاعاتی به دست آمده سالانه بیش از 15000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل پرستاری در موناکو وارد این کشور می شوند. بر اساس داده های جهانی این رقم بسیار بیشتر از برخی از همسایگان موناکو می باشد. همچنین در سال 2023 وزارت بهداشت موناکو اصلاحاتی را ارائه کرد که ساختار پرستاری را در این کشور تغییر داد. از آن زمان تحصیل پرستاری در موناکو از برنامه های حرفه ای به برنامه های آموزش عالی انتقال یافت که با این کار پرستاران را ملزم به اخذ مدرک کارشناسی در رشته پرستاری کرد.

بنابراین برای پرستار شدن در موناکو باید یک دیپلم دولتی موناکو در رشته پرستاری داشته باشید. مضاف بر این، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به اروپا راهنمای شما عزیزان در خصوص تحصیل پرستاری در موناکو خواهد بود. تحصیل پرستاری در موناکو تجربه فرهنگی و اجتماعی فرد را غنی می کند و این تجربه یک بار در زندگی شما رخ خواهد داد. بنابراین اگر تصمیم به تحصیل در رشته پرستاری در موناکو را گرفته اید، بهتر است مهارت های فرانسوی خود را بیاموزید و آن را تقویت کنید.

هزینه تحصیل پرستاری در موناکو

هزینه تحصیل پرستاری در موناکو به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بسیار پایین است. موناکو یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی در رشته پرستاری است که به دنبال ادامه تحصیل عالی خود در خارج از کشور هستند. یکی از دلایل آن هزینه پایین شهریه در دانشگاه های دولتی پرستاری در این کشور است که در این دانشگاه ها برنامه های آموزش عالی به صورت یارانه، توسط دولت فرانسه پرداخت می شود.

به این نکته مهم توجه فرمایید که، هزینه تحصیل پرستاری در موناکو به ملیت شما نیز بستگی مستقیم دارد. زیرا دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس برای تحصیل پرستاری به این کشور سفر می کنند. می توانند به تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی موناکو بپردازند. از سوی دیگر دانشجویان غیر اتحادیه اروپا تنها باید سالانه حدود 2800€ (یورو) برای تحصیل در دانشکده پرستاری این کشور بپردازند. به طور متوسط یک دانشجویی بین المللی در رشته پرستاری، برای تامین هزینه های زندگی خود در فرانسه به حداقل 1500€ (یورو) در ماه نیاز دارند.

در نمودار زیر می توانید هزینه های تحصیل پرستاری در موناکو را مشاهده فرمایید:

هزینه های تحصیل پرستاری در موناکو

شرایط لازم برای تحصیل پرستاری در موناکو

اتباع خارجی که قصد تحصیل پرستاری در موناکو را دارند، ابتدا باید شرایط لازم برای تحصیل در موناکو را مطالعه کنند. به طور کل دانشجویان بین المللی که می خواهند در رشته پرستاری تحصیل کنند ابتدا باید دیپلم پرستاری این کشور را دریافت کنند. سپس در موناکو به دانشگاه هایی که برنامه پرستاری را ارائه می دهند درخواست دهند. این درخواست می تواند مستقیما و به صورت حضوری صورت گیرد یا از طریق پلتفرم های دانشگاه مربوطه اقدام نمایند.

علاوه بر این در موناکو، تعداد دانشجویانی که می توانند هر ساله در برنامه آموزش پرستاری ثبت نام کنند، با سهمیه ای که توسط وزارت بهداشت تعیین می شود ارائه می شود. این سهمیه بر اساس نیازسنجی تعیین می شود و سپس به موسسات آموزشی یا دانشگاه های هر منطقه اختصاص می یابد. در نتیجه هیچ محدودیتی برای تعداد دانشجویانی که یک دانشکده یا موسسه پرستاری می تواند بپذیرد وجود دارد. زبان آموزشی نیز در دانشگاه های پرستاری موناکو فرانسوی و انگلیسی است. بنابراین دانشجویان باید قبل از تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه به عنوان دانشجوی بین المللی مهارت خود را در زبان نشان دهند.

الزامات زبان برای تحصیل پرستاری در موناکو

از مهمترین الزامات زبان برای تحصیل پرستاری در موناکو این مورد است که، موناکو به عنوان کشوری شناخته می شود که در آن انگلیسی زبان رایجی نیست. به همین دلیل کل اقامت شما در موناکو بسیار متکی به مهارت در زبان فرانسه است. علاوه بر این قبل از اینکه بتوانید وارد یک دانشگاه پرستاری در موناکو شوید، ابتدا باید زبان فرانسه را یاد بگیرید. به طوری که در دانشگاه های دولتی موناکو، از دانشجویان بین المللی خواسته می شود که برای سطح نوشتاری و مکالمه زبان فرانسه در یک امتحان 3 ساعته فرانسه شرکت کنند. اما چنانچه اهل کشوری هستید که در آن زبان فرانسه صحبت می شود از شرکت در این آزمون معاف هستید. به طور کل، قبل از تحصیل در رشته پرستاری در این کشور باید آزمون های مشابهی را در اغلب دانشگاه های پرستاری موناکو بگذرانید.

الزامات زبان برای تحصیل پرستاری در موناکو

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل پرستاری در موناکو

اتباع خارجی که قصد تحصیل پرستاری در موناکو را دارند باید برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور درخواست دهند. البته آخرین مرحله تحصیل در رشته پرستاری در موناکو، پردازش ویزای دانشجویی متقاضیان است. از سوی دیگر، بسیار توصیه می شود که این مقوله را حداقل دو ماه قبل از تاریخ حرکت خود آماده کنند. تا زمان کافی برای پردازش آن در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. همچنین ویزای دانشجویی موناکو معمولا حدود 80€ تا 100€ (یورو) هزینه دارد.

علاوه بر این برخی از الزامات لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی موناکو عبارت اند از:

  • گواهی مهارت زبان فرانسه و انگلیسی
  • رسید پرداخت ویزا
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس به اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه موناکو
  • برنامه سفر پرواز
  • بیمه سلامت

مقاطع مختلف پرستاری در موناکو

پرستاری در موناکو همانند اغلب کشورهای جهان به مقاطع مختلفی تقسیم می شود. برای درک بهتر مقاطع تحصیل پرستاری در موناکو به جدول زیر توجه فرمایید:

مقاطع مختلف پرستاری در موناکوخصوصیات دوره
کارشناسیمقطع کارشناسی در دانشگاه های موناکو شما را برای یک حرفه پربار در پرستاری آماده می کند. همچنین پایه ای قوی برای طیف گسترده ای از فرصت های پرستاری حرفه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این مقطع تحصیلی شامل یک برنامه 5 ساله که منجر به دریافت مدرک کارشناسی در رشته پرستاری می شود.
کارشناسی ارشدفارغ التحصیلان پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد وظایف مختلفی از جمله ارائه مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی، امکان حمایت روانی از بیماران و خانواده آنها را بر عهده دارند. پرستاران دارای مدرک کارشناسی ارشد، به بیماران مهارت های مراقبت از خود را آموزش می دهند.

همچنین پرستاری در موناکو رشته ای از خدمات بهداشتی است که مراقبت از بیماران به منظور فراهم کردن شرایط زندگی راحت را پوشش می دهد. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در غیر این صورت اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پرستاری در موناکو هستید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :