مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل پرستاری در لیتوانی

تحصیل پرستاری در لیتوانی

هدف دانشجویان برای تحصیل پرستاری در لیتوانی این است که با فارغ التحصیلی در دانشگاه ها به پرستاران حرفه ای تبدیل شوند. بدین ترتیب در حین کار، آخرین دانش و فناوری های پرستاری را در این کشور توسعه یافته به کار گیرند و سطح حرفه پرستاری را بالا ببرند. فعالیت حرفه ای یک پرستار در لیتوانی یک فرآیند پیچیده میان رشته ای است که شامل فرآیند های تئوری و عملی می شود.

از مزایا این رشته تحصیلی در لیتوانی نیز می توان به پردرآمد بودن، جذاب و پرطرفدار بودن در بین جوانان سرتا سر جهان اشاره کرد. همچنین دانشگاه های پرستاری لیتوانی از بهترین مقاصد در اروپا هستند. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های پرستاری لیتوانی می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. علاوه بر این لیتوانی دارای بسیاری از دانشگاه های پرستاری با رتبه بین المللی بالا است. که آموزش با کیفیت بالا را برای دانشجویان تضمین می کند.

کار حین تحصیل پرستاری در لیتوانی

مطالعات در دانشگاه های لیتوانی به سمت آموزش عملی می رود. عملا دانشجویان می توانند در حین تحصیل خود دوره های کارآموزی را در شرکت ها، بیمارستان ها و هتل ها بگذرانند. دانشجویانی که قصد دارند در حین تحصیل به کار در حرفه پرستاری نیز بپردازند باید به مرکز مطالعات و مشاغل دانشگاه مراجعه کنند. مرکز مطالعات و مشاغل واحدی است که کل فرآیند تحصیل را هماهنگ می کند و خدمات مدیریت شغلی دانشجویی را به دانشجویان ارائه می دهد.

علاوه بر این، این مراکز پیشنهادات شغلی و کارآموزی را از شرکت های مختلف دریافت می کنند و به دانشجویانی که قصد کار در لیتوانی را دارند ارائه می دهند. شما با کار حین تحصیل در لیتوانی می توانید بسیاری از هزینه های جاری خود را در این کشور کنترل کنید و به راحتی به تحصیل خود بپردازید.

هزینه تحصیل پرستاری در لیتوانی

لیتوانی کشوری ارزان قیمت برای تحصیل به شمار می رود. هزینه ماهانه برای دانشجویان پرستاری در این کشور حدود 500€ تا 1200€ (یورو) در ماه است.

همچنین هزینه مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ها به شرح زیر می باشد:

همچنین هزینه مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی

دانشجویان بهتر است از غذاخوری های دانشگاه و همچنین فروشگاه های مواد غذایی که تخفیف های خوبی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند استفاده کنند. وقتی صحبت از حمل و نقل در لیتوانی می شود حمل و نقل عمومی نرخ های بسیار مناسبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. علاوه بر این دولت لیتوانی مزایای صرفه جویی زیادی در قالب کارت دانشجویی لیتوانی، کارت دانشجویی بین المللی لیتوانی به دانشجویان ارائه می دهد.

در جدول زیر هزینه برخی از دانشگاه های پرستاری در لیتوانی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

دانشگاه های پرستاریدوره آموزشیهزینه شهریه به یورو
دانشگاه ویلنیوسکارشناسی ارشد2200€
دانشگاه ویتاوتاس مگنوسکارشناسی و کارشناسی ارشد2500€
دانشگاه علوم بهداشت کاوناسکارشناسی ارشد2900€

پرستاری عمومی در لیتوانی

برنامه پرستاری عمومی در لیتوانی با ادغام مطالعات نظری و عملی مشخص می شود. در طی مطالعات عملی، موقعیت های واقعی شبیه سازی می شوند. که به تقلید از بیماران و مراقبت از آنها در یک محیط بیمارستانی، یعنی محیط واقعی پزشکی می پردازند. شبیه سازی روش های مراقبتی، امکان ایجاد موقعیت های بالینی مختلف را در محیط امن، بدون هیچ آسیبی برای بیمار فراهم می کند.

در دوره پرستاری عمومی از بیماران مصنوعی و اعضای بدن مانند مانکن استفاده می شود. مطالعات عملی در گروه های کوچک با امکان کسب مهارت های عملی نه تنها در آزمایشگاه های شبیه سازی بالینی بلکه در محیط های کاری واقعی انجام می شود. علاوه بر این 50% از مطالعات به آموزش عملی اختصاص دارد. در پرستاری عمومی دانشجویان این امکان را دارند که بخشی از تحصیلات خود را در خارج از لیتوانی به پایان برسانند.

برنامه های آموزشی در تحصیل پرستاری در لیتوانی

برنامه آموزشی تحصیل پرستاری در دانشگاه ها به صورت نظری و عملی صورت می گیرد. پرستاری رشته ای از خدمات بهداشتی است که مراقبت از بیماران به منظور فراهم کردن شرایط زندگی راحت و توانبخشی موثر را پوشش می دهد. رشته پرستاری در لیتوانی به دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم می شود. که به شرح زیر می باشد.

  • دوره کارشناسی پرستاری: دوره کارشناسی پرستاری دوره های نظری و عملی را در زمینه آناتومی، سلامت روان، فیزیولوژی، پرستاری کودکان و غیره ارائه می دهد. وظایف پرستار در این دوره، اندازه گیری دما و فشار خون بیماران، نمونه برداری از بیمار و نظارت و تجویز دارها می باشد.
  • دوره کارشناسی ارشد: فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پرستاری وظایف مختلفی از جمله ارائه مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی، امکان حمایت روانی از بیماران و خانواده های آنها را بر عهده دارند. همچنین بر کارکنان نظارت می کنند از محیط کاری ایمن و تمیز اطمینان می دهند.

دلایل تحصیل پرستاری در لیتوانی

از دلایل مهم تحصیل پرستاری در لیتوانی می توان به برنامه های پیشرفته این رشته تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی اشاره کرد. که سالانه افراد زیادی را از سر تا سر جهان برای تحصیل پرستاری در این کشور ترغیب می کند.

برای آشنایی با دلایل تحصیل پرستاری در لیتوانی به موارد زیر توجه فرمایید:

  • مهارت های بالینی در بزرگترین بیمارستان بالینی در کشورهای بالتیک توسعه یافته است.
  • مدرک معتبر تحصیلی: دیپلم به رسمیت شناخته شده در اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر جهان
  • محیط چند فرهنگی و جامعه دانشجویی: دانشجویان بین المللی از 70 کشور مختلف تقریبا 17% از کل جمعیت دانشجویی را در این کشور تشکیل می دهند.
  • امکان گذراندن یک ترم در خارج از کشور با برنامه تبادل erasmus
  • سیستم حمایت از سازگاری دانش آموزان: مربیگری، کمک آموزشی و مشاوره روانشناسی

دلایل تحصیل پرستاری در لیتوانی

هدف و ساختار برنامه تحصیل پرستاری در لیتوانی

هدف برنامه پرستاری در دانشگاه های لیتوانی تربیت پرستارانی است که اصول، نظریه ها و روش های پرستاری را درک می کنند. دانشجویان باید دانش گسترده ای از علوم پرستاری داشته باشند. تا بتوانند به طور مستقل و انتقادی نیازهای پرستاری افراد سالم و بیماران مزمن را با انواع مختلف جسمی و روانی ارزیابی کنند.

اما آنچه شما هرسال در ساختار برنامه پرستاری در بلژیک یاد خواهید گرفت به شرح زیر می باشد:

  • سال اول: علوم انسانی، اجتماعی، علوم زیست پزشکی، مراقبت های بهداشتی، تکنیک های پرستاری
  • سال دوم: محیط زیست و علوم بهداشتی، پرستاری، مبانی موضوعات بالینی
  • سال سوم: تحصیل پرستاری بزرگسالان، ماژول آموزشی، مدیریت پرستاری و کار تحقیقاتی
  • سال چهارم: تحصیل پرستاری ویژه، پرستاری سالمندان، امتحان نهایی کار بالینی، تهیه و دفاع از پایان نامه کارشناسی

علاوه بر این در پایان هر ترم دانشجویان آموزش های بالینی را انجام می دهند که بخشی از توسعه مهارت های عملی است. شایستگی هایی که مطابق استاندارد های EC2022 انتظار می رود در طول آموزش بالینی به دست می آید. اگر مطالب این مقاله نظر شما عزیزان را به خود جلب نکرده می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید. که دارای مقاله های مختلفی در خصوص تحصیل پرستاری در لیتوانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :