مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

دانشگاه های سوئیس مکانی عالی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است، بنابراین دانشجویان به دنبال دانستن شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئیس می باشند. درجات دندانپزشکی شاخه مهمی از مطالعات پزشکی را شامل می شود که به تمام جنبه های بهداشت دهان و دندان می پردازد. علاوه بر دندانپزشکی عمومی، جراحی دندان و ایمپلنتولوژی از رشته های محبوب این درجه ها هستند. دانشکده های دندانپزشکی، دندانپزشکان آینده را برای تشخیص و درمان مشکلات دندان بیماران آماده می کنند، در حالی که برای تحصیل در سوئیس کمترین سختی را تحمل می کنند.

استقلال و بی طرفی سوئیس مدت ها است که توسط قدرت های بزرگ اروپایی مورد احترام قرار گرفته است. از این رو از سال 1815 درگیر هیچ درگیری نظامی نبوده است. ادغام سیاسی و اقتصادی اروپا طی نیم قرن گذشته و همچنین نقش سوئیس در بسیاری از سازمان های بین المللی روابط این کشور را با همسایگان خود تقویت کرده است. با این حال، این کشور تا سال 2002 رسما به عضویت سازمان ملل در نیامد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

نیازمندی ها و شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

برنامه های تحصیل در سوییس در رشته دندانپزشکی گزینه های رشد شخصی و تحصیلی و تعداد بیشماری از امکانات و گزینه های گشت و گذار را برای برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. شرایط تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئیس مشابه بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا و ایالات متحده می باشد. دانشکده های تخصصی دندانپزشکی معمولاً وابسته به یک یا چند دانشگاه بزرگ هستند، وظیفه ارائه این نوع آموزش را بر عهده دارند.

دوره های تحصیلی دندانپزشکی معمولا چهار سال طول می کشد. در 2 سال اول دانشجویان علوم دندانپزشکی و پزشکی مورد نیاز را می خوانند. در حالی که 2 سال آخر به تمرینات بالینی اختصاص می یابد، جایی که آنها فنون دندانپزشکی را زیر نظر بیمارستان مجاز دانشکده دندانپزشکی یاد می گیرند. هنگامی که دانشجویی از یکی از برنامه های دانشکده دندانپزشکی سوئیس فارغ التحصیل شد، پس از آن باید قبل از اجازه کار در سوئیس در مهارت خود تسلط پیدا کند و سپس در آزمون صدور مجوز دندانپزشکی ملی قبول شود.

نیازمندی ها و شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

شرایط بورس تحصیلی دانشگاه برن برای تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

دانشگاه برن به عنوان دانشگاهی با 8 دانشکده که طیف کاملی از دوره ها و موسسه ای را با تأکید واقعی بر تحقیق ارائه می دهد. از این رو ساختارهای جذابی را برای یک دکترای آینده دار به محققان اولیه شغلی ارائه می دهد. متقاضی می تواند در مقطع تحصیلات تکمیلی یا به عنوان بخشی از دوره پزشکی یا دندانپزشکی دکترا بگیرد، یا حتی می تواند یک دکترای سنتی نیز بگیرد. مدارس تحصیلات تکمیلی و دوره های دکترا در بسیاری از موارد به صورت میان رشته ای یا بین دانشگاهی ترتیب داده می شوند.

بورسیه های جدید MD-PhD اکنون برای متقاضیان تحصیل در سوئیس در دسترس است. این بورس تحصیلی برای پزشکان جوان آینده دار که مایل هستند علاوه بر تحصیلات پزشکی خود، یک آموزش تحقیقاتی رسمی برای کسانی که می خواهند در علوم طبیعی، علوم بهداشت عمومی، تحقیقات بالینی یا اخلاق زیست پزشکی داشته باشند، در دسترس است. هدف از این آموزش، تجهیز فارغ التحصیلان دکترا برای پیگیری حرفه ای ترکیبی از تحقیقات و کلینیک ها در یک محیط دانشگاهی، متخصص شدن در پزشکی و کمک به پزشکی است.

برای دوره های زیر امکان تحصیل رایگان در سوئیس توسط بورس تحصیلی در دسترس است:

  • دامپزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروی انسانی

بررسی هزینه تحصیل در سوئیس

در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در سوییس کم است. زیرا سیستم آموزشی در این کشور بیشتر از طریق بودجه عمومی تأمین می شود. به طور متوسط، هزینه ها در سال می تواند از 15000CHF الی 40000CHF (فرانک سوئیس) باشد. در برخی از دانشگاه ها، هزینه تحصیل در سوئیس برای دانشجویان خارجی چند فرانک سوئیس اضافی را همراه دارد. با هزینه مقرون به صرفه تحصیل در سوئیس و سطح بالای زندگی، سوئیس یکی از بهترین مقاصد تحصیلی می باشد.

دانشجو قبل از اقدام به دریافت ویزا باید توانایی مالی خود را برای تأمین هزینه زندگی و هزینه تحصیل ثابت کند. با این وجود، هزینه تحصیل در سوئیس هزینه های دیگری غیر از شهریه را نیز شامل می شود. خوشبختانه حتی هزینه زندگی در سوئیس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است.

در جدول زیر شهریه هر یک از مقاطع را مشاهده می کنید:

مقطع تحصیلیهزینه به فرانک سوئیس
دوره دیپلمسالانه 150000CHF
دوره کارشناسی تمام وقتسالانه از 6000CHF الی 24000CHF
دوره رشته MBAسالانه از CHF30000 الی 85000CHF
دوره کارشناسی ارشدتمام وقت سالانه از 3000CHF الی 13000CHF

علاوه بر هزینه های هر دوره، هزینه تحصیل در سوئیس شامل بیمه درمانی نیز می شود که ممکن است تا 500CHF (فرانک سوئیس) در سال متغیر باشد. در آخر اگر قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارید، سوئیس می تواند یک مقصد عالی باشد. برای اقدام و دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :