مهاجرت تحصیلی مالزی

تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی

به خاطر شرایط زندگی خوب و هزینه های مناسب بسیاری ار افراد علاقه مند به تحصیل در مالزی هستند، حتی عده ای بعد از تحصیل در مالزی مشغول به کار می شوند. مالزی دارای یکی از پر جنب و جوش ترین اقتصاد های جنوب شرقی آسیا است که حاصل ده ها رشد صنعتی و ثبات سیاسی است، مالزی یک فدراسیون چند قومیتی چند مذهبی متشکل از 13 ایالت و 3 قلمرو فدرال است. مالزی، کشور آسیای جنوب شرقی، درست در شمال خط استوا، که از 2 منطقه غیر پیوسته تشکیل شده است. مالزی شبه جزیره همچنین مالزی غربی که در شبه جزیره مالایی است، و مالزی شرقی که در جزیره بورنئو است. اهمیت استراتژیک مالزی در موقعیت آن در امتداد تنگه مالاکا است که یک مسیر دریایی اصلی است که خاور دور را به آسیا، اروپا و خاورمیانه متصل می کند.

مالزی کشوری با مردمان جذاب، طیف وسیعی از جاذبه‌ ها و طیف وسیعی از غذاهایی است که از 3 فرهنگ اصلی آن به ارث رسیده است، مالایی‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها. غذاهای برجسته  و غذاهایی که در سفر به این کشور نمی توان از دست داد شامل غذای ملی مالزی، ناسی لماک است. مالزی یک جامعه چند فرهنگی است، گروه های قومی اصلی مالایی های بومی و همچنین جمعیت زیادی از چینی ها و هندی ها هستند. هنگام بازدید از این کشور واضح است که قومیت ها مذهب، آداب و رسوم و شیوه زندگی خود را حفظ می کنند. مهم ترین جشنواره های هر گروه تعطیلات رسمی است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو سوالات مرتبط با این حوزه هستند.

شرایط درخواست ویزای تحصیلی مالزی

درخواست ویزای دانشجویی مالزی سریع و آسان است، به طور کلی کل فرآیند از درخواست تا دریافت ویزای شخص معمولا بین 4 تا 6 هفته طول میکشد. زمان پردازش نامه تایید ویزا 14 روز و زمان پردازش ویزای ورودی بین یک تا  3هفته است، به عنوان یک دانشجوی خارجی، برای واجد شرایط بودن برای ویزای کار، باید مطمئن شوید که پاسپورتتان حداقل 18 ماه اعتبار دارد. بسیاری از دانشگاه‌های مالزی برای دانشجویان بین‌ المللی بورسیه ‌های تحصیلی ارائه می‌کنند تا به دستاوردها پاداش دهند و از کسانی که شایستگی آن را دارند حمایت کنند. ویزای دانشجویی به شخص اجازه نمی دهد در موقعیتی کار کند که یک جای خالی دائمی تمام وقت را پر کند. به این معنی است که هر کاری که به صورت تمام وقت انجام می دهید، در مواردی که مجاز باشد.

دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های مالزی فارغ التحصیل می شوند تنها در صورتی می توانند به صورت قانونی در مالزی بمانند و کار کنند که کارفرمایی داشته باشند که مایل به حمایت از مجوز کار آن ها باشد. هیچ محدودیت سنی برای ویزای دانشجویی مالزی وجود ندارد، به جز موسسات زبان که 18 تا 35 سال است، شرط اولیه این است که دانش آموزان باید 12 سال تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند. مالزی یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در مالزی را دارند زیرا هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا که شریک برخی از دانشگاه ها و کالج های مالزی هستند، پایین است.

تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی

مالزی مکان خوبی برای تحصیل در خارج از کشور است، مالزی به داشتن سبک زندگی مدرن، پذیرایی از فرهنگ‌ های مختلف و داشتن رنگ ‌های مختلف معروف است. آن ها همچنین دلایل خوبی برای زندگی و تحصیل در مالزی دارند. طبق گزارش یونسکو، مالزی یازدهمین کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور است. کسب مدرک در مالزی مزایای زیادی دارد، نه تنها شخص میتواند برای خود شغلی پیدا کند  بلکه از نظر مالی سود آور است، فرصت تحصیل در خارج از کشور و تجربه یک فرهنگ جدید را نیز خواهید داشت. علاوه بر این، هزینه زندگی در مالزی بسیار کمتر از سایر مکان های بین المللی است. دوره لیسانس در مالزی معمولا بین 3 تا 5 سال برای دانشجویان تمام وقت است، یک مدرک لیسانس در یک زمینه تحصیلی عمومی مانند لیسانس هنر معمولا 3 سال طول می کشد تا تکمیل شود.

تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی

تحصیل در مالزی در مقطع کارشناسی ارشد

مدرک تحصیلات تکمیلی یک جایزه یا مدرک تحصیلی است که پس از اتمام دوره لیسانس به دست می آید، مدرک فوق لیسانس، دکترا یا گواهینامه خاص صنعت همگی نمونه هایی از مدارک تحصیلات تکمیلی هستند. مدرک کارشناسی ارشد که در مالزی بیشترین تقاضا را دارد عبارتند از:

رشته های مختلف در مقطع تحصیلی کارشناسی در مالزی

طول دوره کارشناسی ارشد مالزی در ترم های جداگانه اندازه گیری می شود، اما در عمل، برنامه ها بین یک تا 3 سال بسته به دوره خاص و حوزه موضوعی اجرا می شوند. دانش آموزانی که برای برنامه های آموزش پاره وقت یا از راه دور ثبت نام کرده اند ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

تفاوت اصلی بین کارشناسی و کارشناسی ارشد شرایط ورود آنها است، مدارک تحصیلات تکمیلی نیاز به مدرک اول یا لیسانس به عنوان مدرک پایه دارد، در حالی که برخی از مدارک کارشناسی ارشد به مدرک اول به عنوان شرط ورود نیاز ندارند. مدارک و مدارک تحصیلات تکمیلی می تواند مدارک تحصیلی یا حرفه ای باشد. آنها معمولا 9 تا 12 ماه طول می کشند تا تمام وقت را تکمیل کنند. تعداد سخنرانی ‌ها و سمینارهایی که شخص به آن ‌ها می‌رود و پروژه ‌ها و مقالات تحقیقاتی که تولید می‌کند بسته به نوع دوره و کالج یا دانشگاهی که در آن هست متفاوت است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی مالزی

مالزی تعدادی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های جهان را دارد، آن ها شهریه، بورسیه تحصیلی، و کمک هزینه به دانشجویان بین المللی دارند. برخی از بورسیه ها نیاز به آیلتس دارند و برخی از بورسیه ها بدون آیلتس در مالزی هستند و نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارند. مالزی کشور دانشجویی است که کمک هزینه های تحصیلی، کمک های مالی و برنامه های مالی زیادی برای دانشجوهای بین المللی دارد. بسیاری از دانشگاه ها بورسیه تحصیلی مالزی را برای بهترین انتخاب رشته های مرتبط ارائه می دهند.

در پایان شایان ذکر است اگر افرادی علاقه مند به تحصیل در مالزی هستند می توانند از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهند تا به صورت کامل و جامع اطلاعات مهاجرتی را در اختیار آن ها قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :