مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی

اگر به دنبال مقصد اروپایی و تحصیلی مقرون به صرفه هستید، تحصیل در لیتوانی بهترین گزینه برای شما عزیزان خواهد بود. لیتوانی مکانی عالی برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی محسوب می شود. هزینه های تحصیل و مسکن در لیتوانی از مقرون به صرفه ترین ها در اروپا قلمداد می شود.

علاوه بر این تحصیل در لیتوانی به شما این امکان را می دهد که شمال اروپا را به لطف موقعیت مرکزی آن کشف کنید و لذت ببرید. برای اطلاع بیشتر در این خصوص نیز می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. اگر در لیتوانی تحصیل می کنید این تجربه تحصیلی دانش شما را غنی خواهد کرد. همچنین به شما در گسترش شبکه کمک می کند و مدارک تحصیلی بالایی به شما ارائه می دهد.

دلایل تحصیل در لیتوانی

از دلایل مهم تحصیل در لیتوانی می توان به این موضوع اشاره کرد که لیتوانی موسسات آکادمیک عالی، امکانات نوآورانه و بیش از 350 برنامه تحصیلی به انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. لیتوانی به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، تمام ارزش های اروپای مدرن را دارد و یکی از تحصیل کرده ترین کشورهای منطقه بالتیک به شمار می رود. جمهوری لیتوانی برای آموزش ارزش قائل است زیرا سطح سواد در میان جوانان لیتوانیایی بالای 15 سال 100% بوده است.

در لیتوانی می توانید به صورت تمام وقت یا پاره وقت به زبان انگلیسی تحصیل کنید. شما در این کشور قاد خواهید بود مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق آزمون زبان تافل ثابت کنید. بزرگترین دانشگاه این کشور و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های شمال اروپا دانشگاه ویلینیوس است. همچنین لیتوانی با توجه به برنامه های متنوع خود یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان مختلف محسوب می شود.

از دلایل دیگر برای تحصیل در لیتوانی می توان تصویر اشاره کرد:

دلایل تحصیل در لیتوانی

ویزای دانشجویی برای تحصیل در لیتوانی

برای تحصیل در لیتوانی دانشجویان اروپایی معاف از اخذ ویزای دانشجویی لیتوانی هستند. اما اگر شهروند غیر اروپایی هستید موظف هستید برای دریافت ویزای دانشجویی لیتوانی اقدام کنید. هزینه ویزای دانشجویی لیتوانی 80€ (یورو) می باشد و زمان رسیدگی به ویزا حدود 2 هفته است. اما خوب است که در اسرع وقت برای ویزای لیتوانی اقدام کنید. توجه داشته باشید که هنگام اقامت در لیتوانی به عنوان دانشجو به بیمه درمانی معتبر نیز نیاز خواهید داشت. اگر یک تبعه اروپایی هستید باید کارت بیمه سلامت اروپا را داشته باشید. اما اگر دانشجوی بین المللی غیر اروپایی هستید با شرکت های بیمه در اتحادیه بیمه گران لیتوانی تماس بگیرید.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در لیتوانی

مراحل درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در لیتوانی

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی لیتوانی را دارند برای اخذ ویزای این کشور باید مراحلی را طی کنند که این مراحل به شرح زیر می باشد:

  • با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری در کشور خود تماس بگیرید و وقت ویزا رزرو کنید
  • پس از دریافت نامه پذیرش خود، محل دانشگاه را بپذبرید و هزینه های لازم را به دانشگاه مورد نظر پرداخت کنید.
  • فرم درخواست ویزای لیتوانی را با تمام اطلاعات مربوطه دانلود کرده و پرینت، تکمیل و امضا کنید.
  • قبل از قرار ملاقات با سفارت لیتوانی شروع به جمعاوری تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی خود کنید. همچنین در صورت نیاز ترجمه مدارک را نیز آماده کنید.
  • در وقت ویزا در سفارت حضور داشته باشید تا بتوانید شخصا مدارک خود را ارسال کرده و هزینه درخواست را بپردازید.
  • مدارک اضافی را به سفارت لیتوانی کشور خود ارائه دهید. علاوه بر این از شما خواسته می شود که داده های بیومتریک خود را ثبت کنید.

همچنین برای اخذ ویزای دانشجویی مدارکی مورد نیاز است که در تصویر زیر به شما ارائه داده می شود:

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی لیتوانی

برترین دانشگاه های لیتوانی

جمهوری لیتوانی دانشگاه های بسیاری را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ارائه کرده است. مطالعات دانشگاهی در لیتوانی یک آموزش آکادمیک جهانی، آموزش نظری و بالاترین سطح تعالی حرفه ای را ارئه می دهد.

در این بخش قصد داریم بهترین دانشگاه های لیتوانی را داخل جدول زیر برای شما ارائه دهیم:

اسامی دانشگاه هارتبه جهانیمبلغ شهریه به یوروخصوصیات دانشگاه
دانشگاه ویلنیوس8552800€این دانشگاه برای یکی از کم هزینه ترین موسسات آموزشی عالی در اروپا رتبه اول را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، این دانشگاه دارای یک کانال کمک هزینه تحصیلی و کمک مالی بسیار قوی است.
دانشگاه ویتاوتاس مگنوس9222100€این دانشگاه اولین دانشگاه لیتوانی بود که برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را توسعه داد. همچنین تنها دانشگاه کشور است که تمرکز هنرهای لیبرال دارد.
دانشگاه صنعتی کاوناس11481800€این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی منطقه بالتیک محسوب می شود. که دانشجو در 156 برنامه مختلف تحصیل می کند که 62 مورد آن به زبان انگلیسی ارائه می شود.

کار حین تحصیل در لیتوانی

لیتوانی فرصت بزرگی برای مشاغل دانشجویی ارائه می دهد. در این کشور می توانید با کار پاره وقت در حین تحصیل به پرداخت هزینه تحصیل خود کمک شایانی کنید. دانشجویان بین المللی تا زمانی که در یک موسسه ثبت نام کرده باشند، حق دارند در حین تحصیل در لیتوانی شغل مطمئنی داشته باشند. دانشجویان پس از اخذ مجوز اقامت موقت می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

شانس بالا برای یافتن فوری شغل معمولا با حرفه های مربوط به اطلاعات و فناوری، ساخت و ساز و مهندسی در بیشتر موارد مرتبط است. در حال حاضر لیتوانی یکی از بهترین مکان ها در سرتاسر جهان در میان کشورهایی است که در آن شغلی به عنوان معلم انگلیسی پیدا می کنید. فرصت های شغلی در لیتوانی پس از فارغ التحصیلی نیز بالاست و هیچ محدودیتی در این زمینه برای دانشجویان وجود ندارد.

در تصویر زیر مکان های مختلفی که فرصت شغلی در آنها بالاست را به نمایش گذاشته ایم:

فرصت های شغلی مطلوب در لیتوانی

هزینه های زندگی و تحصیل در لیتوانی

لیتوانی در مقایسه با همتایان غربی خود بسیار ارزان تر است. با این حال سبک زندگی و عادت خرج کردن شما تعیین می کند که جه مقدار پول در ماه نیاز دارید. در لیتوانی بودجه ای بین 450€ تا 950€ (یورو) می تواند برای زندگی در این کشور کافی باشد.

در جدول زیر قصد داریم به مهمترین مسئله دانشجویان یعنی هزینه زندگی در لیتوانی بپردازیم:

انواع اقامتگاههزینه ماهانه به یورو
خوابگاه دانشجویی70€
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر450€
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر295€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر745€
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر445€

آب و برق ماهانه اقامتگاه ها را نیز فراموش نکنید که 90€ تا 160€ (یورو) ماهانه به هزینه های شما اضافه می شود. اما برای هزینه های غذا در لیتوانی باید بیش از 180€ تا 310€ (یورو) در ماه برای غذا و مواد غذایی هزینه کنید. برای کسب لطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در لیتوانی می توانید یا مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :