مهاجرت تحصیلی شیلی

تحصیل در شیلی

تحصیل در شیلی

تحصیل در شیلی با زیرساخت های بسیار توسعه یافته یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی آمریکای لاتین در خارج از کشور است. شما با تحصیل در شیلی نه تنها یک تجربه آموزشی منحصر به فرد در دانشگاه های شیلی خواهید داشت، بلکه اطلاعات بیشتری در مورد فرهنگ و مردم شیلی خواهید آموخت. شیلی کشوری است که از بیابان ها تا یخچال های طبیعی، از آتش فشان ها تا دره های سبز کشیده شده است.

شیلی یکی از قوی ترین سیستم های آموزش عالی را در خود جای داده است. شیلی یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای منطقه جنوب از نظر سیاسی است. این کشور 4200 کیلومتر در امتداد ساحل غربی آمریکای جنوبی امتداد دارد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص تحصیل در شیلی هستید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

هزینه تحصیل در شیلی

شیلی که دارای برخی از معتبر ترین دانشگاه های آمریکای لاتین است مقصد تحصیلی نسبتا مقرون به صرفه ای محسوب می شود. همه دانشگاه های شیلی، اعم از دولتی و خصوصی هزینه های تحصیل خود را تعیین می کنند. هزینه ها در سال های اخیر افزایش یافته است. اما با این وجود کمتر از آن چیزی است که در مقاصد تحصیلی مانند ایالت متحده پرداخت می کنید. به طوری که دانشگاه های خصوصی در شیلی به طور متوسط $5500 (دلار آمریکا) در سال دریافت می کنند. این مقدار در سانتیاگو، پایتخت شیلی، جایی که دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی $6300 (دلار آمریکا) پرداخت می کنند.

برای درک بهتر از هزینه تحصیل در شیلی در جدول زیر نمونه هایی از برخی دانشگاه ها را با شهریه آنها برای شما ارائه کرده ایم:

دانشگاههزینه شهریه به پزو شیلی
Pontificia catolica2400CLP
Universidad de consepcion5000CLP
Universidad de talca5500CLP

دلایل تحصیل در شیلی

اگرچه شیلی به طور کلی گرانتر از اکثر کشورهای آمریکای لاتین است. اما هنوز هم نسبت به سایر مکان های برتر برای تحصیل در خارج از کشور مانند استرالیا، کانادا، اروپا و ایالات متحده بسیار ارزان تر است. بنابراین با بودجه دانشجویی ناچیز می توانید فعالیت های فرهنگی بیشتری انجام دهید. با قیمتی مقرون به صرفه در اینجا از اوقات خود در خارج از کشور لذت ببرید.

دلایلی دیگر که افراد زیادی شیلی را برای تحصیل برمی گزینند به شرح زیر می باشد:

  • ثبات، در حال حاظر این کشور دارای یک دولت و اقتصاد با ثبات است.
  • زبان اسپانیایی، اسپانیایی پس از ماندارین چینی و هندی از نظر تعداد گویشوران بومی سومین زبان پر کاربرد است.
  • محلی های دوستانه، شیلیایی ها دوست دارند که خارجی ها در آنجا تحصیل کنند و دوست پیدا کردن در اینجا آسان است.
  • فرهنگ شیلی، اگرچه شیلی شباهت هایی با کشورهای همسایه دارد. اما ترکیب فرهنگ های بومی، استعمار اسپانیا و مهاجرت اروپایی ها زندگی منحصر به فرد شیلیایی را ایجاد کرده است.

دلایل تحصیل در شیلی

ویزای دانشجویی برای تحصیل در شیلی

برای ادامه تحصیل در شیلی ابتدا باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. با این حال، در موارد خاص مانند زمانی که دوره تحصیلی برای زمان کوتاه تری است، بسته به ملیت شما ممکن است به ویزای دانشجویی نیازی نباشد. این راهنمای کوتاه به برخی از رایج ترین سوالات شما در مورد ویزای دانشجویی شیلی پاسخ می دهد. اگر قصد دارید یک دوره آکادمیک را در شیلی دنبال کنید که بیش از 90 روز طول می کشد.

بدون در نظر گرفتن ملیت خود به ویزای دانشجویی شیلی نیاز دارید. اما اگر از مناطق معاف از ویزا هستید. مانند ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، اگر دوره شما کمتر از 90 روز طول بکشد، نیازی به ویزای دانشجویی برای شیلی ندارید. شما می توانید به سادگی وارد این کشور شوید و دوره ها را طی کنید.

برای دریافت ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را به کنسولگری شیلی در کشور خود تحویل دهید:

  • گذرنامه
  • فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش در دانشگاه
  • 3 قطعه عکس به اندازه پاسپورت
  • شواهد وجوه کافی
  • گزارش پلیس

الزامات پذیرش در دانشگاه های شیلی

2 راه اصلی برای ثبت نام در دانشگاه های شیلی وجو دارد که به شرح زیر می باشد:

  • آزمون PSU : اولین گذینه گذراندن مراحل پذیرش مشابه دانشجویان شیلیایی است. که با نتایج آزمونی به نام PSU مشخص می شود. این آزمون دانش آموزان را بر اساس نمرات عملکرد دبیرستان انتخاب می کنند. بین نوامبر و دسامبر انجام می شود و برای ثبت نام PSU باید چندین ماه قبل به صورت آنلاین ثبت نام کنید.
  • پذیرش ویژه: دومین گذینه ای که دانشجویان خارجی می توانند از آن استفاده کنند، سیستم پذیرش ویژه است. که برای افرادی که 2 یا چند سال تحصیلات متوسطه را در خارج از کشور گذارنده اند هدف قرار می گیرد.

کار حین تحصیل در شیلی

اگر در حین تحصیل در خارج از کشور به کار فکر می کنید تنها نیستید. بسیاری از دانشجویان بین المللی در طول تحصیل به دنبال کار هستند. کشورهای مختلف مقررات متفاوتی در مورد کار در دسترس دانشجویان بین المللی دارند. بنابراین مهم است که قبل از درخواست شغل آنها را بررسی کنید. موارد دیگری که باید به آن ها توجه کنید مطالعه و سبک زندگی شماست. پیشنهاد می کنیم قبل از ورود به کشور رزومه خود را تهیه کنید و به محض ورود شروع به جستجو کنید.

این نوع مشاغل ممکن است به مهارت های ارتباطی خوبی نیاز داشته باشد. اما در مورد تجربه کاری گذشته اغلب هیچ الزامات رسمی وجود ندارد. برای بررسی روش های دقیق تحصیل در شیلی با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :