مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه آخن آلمان

تحصیل در دانشگاه آخن آلمان

تحصیل در دانشگاه آخن آلمان، از برنامه های محبوب در بین دانشجویان است که طی سال های اخیر دارای تبادل های متعدد داخلی و بین المللی بوده است. برخی از سازمان های داخلی که این دانشگاه با آنها مرتبط است شامل سازمان های DFG، TU9 و طرح تعالی آلمان است. تحصیل در دانشگاه آخن آلمان که اولین کلاس های خود را در سال تاسیس خود با حدود 200 دانشجو و 32 عضو هیئت علمی آغاز کرد. این دانشگاه در میان برترین دانشگاه های فن آوری در آلمان محسوب می شود. در سال 1909، دانشجویان دختر برای اولین بار در این کالج پذیرفته شدند. مدارس پزشکی و فلسفی از سال 1965 آغاز به کار کردند و تعداد دانش آموزان به 10000 دانشجو افزایش یافت. جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه بفرمائید.

جزییات تحصیل در دانشگاه آخن آلمان

محوطه دانشگاه آخن، به 2 پردیس Midtown و Melaten تقسیم شده است. همچنین اخیراً، ساختمان های جدیدی نیز در این پردیس ها احداث شده است. بدین ترتیب محوطه دانشگاه آخن آلمان، که در نزدیکی برخی از جاذبه های گردشگری معروف است، شامل کلیه امکانات مورد نیاز می باشد. دانشگاه آخن آلمان حدود 4000 دانشجو را شامل می شود و بزرگترین سالن سخنرانی را در خود جای داده است. از اینرو در دانشگله آخن آلمان کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های پزشکی زیادی وجود دارد که در نزدیکی این دانشگاه قرار دارند. همچنین، سرویس حمل و نقل عمومی دانشگاه، به راحتی قابل دسترسی است. شهر آخن دارای فرهنگ ها و سنت های گوناگون است که این شهر پر جنب و جوش را به مکانی عالی برای زندگی، تبدیل کرده است. این شهر محل تلاقی 3 فرهنگ آلمان، بلژیک و هلند است. همجواری با ایفل، آردن، ماستریخت و بروکسل بسیاری از دانشجویان بین المللی را که به دنبال زندگی دانشجویی متنوع هستند، جذب می کند.

دانشگاه آخن آلمان چشم اندازهای فناوری گرا با مساحت 800000 متر مربعی، از بزرگترین پردیس های آلمان می باشد. دانشگاه آخن آلمان هیچ خوابگاه دانشجویی را در اختیار ندارد و آن را اداره نمی کند. بنابراین نمی تواند هیچگونه تسهیلات مسکن را فراهم یا تضمین کند. همچنین به دلیل وجود مهمانپذیرهای با ظرفیت محدود در حاشیه دانشگاه آخن آلمان، به دانشجویان بین المللی توصیه می شود، هرچه سریع تر نسبت به رزرو محل اقامت خود اقدام کنند. همچنین هیچ مکانی برای اسکان داوطلبان دکترا و محققان مهمان وجود ندارد. در این دانشگاه، بسیاری از خدمات مشاوره دانشجویی برای کمک به دانشجویان جدیدالورود در هنگام تحصیل در آلمان در دسترس است.

شرایط تحصیل در دانشگاه آخن آلمان

دانشگاه آخن آلمان دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. این دوره ها شامل تعدادی از موضوعات هستند که در 9 دانشکده طبقه بندی می شوند. دانشکده های هنر و علوم انسانی، معماری، مهندسی عمران، ریاضیات و علوم رایانه، مهندسی مکانیک، پزشکی، تجارت و اقتصاد، منابع زمینی و مهندسی برق، انواع آن می باشند. همچنین، بیش از 5000 دانشجوی بین المللی در برنامه های تحصیلات تکمیلی این موسسه ثبت نام می کنند. علاوه بر این، دانشگاه دارای تعدادی موسسه است که دانش های عملی، کارگاه های آموزشی، سخنرانی های مهمان های برجسته و بازدیدهای صنعتی را ارائه می دهند. برخی از موسسات معروف، موسسه زیست محیطی کاربردی، موسسه فناوری لیزر و موسسه فناوری تولید هستند.

دانشگاه آخن آلمان به طور کلی تاکنون حدود 46000 دانشجو را ثبت نام کرده است که از این تعداد حدود 12000 نفر، دانشجوی بین المللی بوده اند. داوطلبان بیش از 130 کشور دانشگاه آخن را برای ادامه تحصیل در آلمان انتخاب کردند و این مساله اثبات کرد که دانشگاه آخن، یک مکان فرهنگی و بسیار محبوب می باشد. این دانشگاه 162 دوره تحصیلی را ارائه می دهد که از این تعداد 14 دوره، خصوصی می باشند. این دانشگاه تحقیقات میان رشته ای را در زمینه های سوخت های مصنوعی پایدار، فناوری تولید، بهداشت، منابع تجدید پذیر و غیره تقویت می کند. دانشگاه آخن آلمان، بزرگترین کارفرمای منطقه آخن، همراه با تعدادی از شرکت های نوپا و مشاغل بزرگ است.

شرایط تحصیل در دانشگاه آخن آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه آخن آلمان

تحصیل در دانشگاه آخن آلمان با بیش از 100 دوره تحصیلی و 9 دانشکده، طیف گسترده ای از برنامه ها را در زمینه هایی مانند علوم مهندسی، علوم طبیعی، علوم زمین شناسی، تجارت و اقتصاد، علوم انسانی و موضوعات پزشکی ارائه می دهند. همچنین برخی از برنامه های کارشناسی ارشد تحت آموزش انگلیسی با هدف جذب دانشجویان بین المللی وجود دارد. برنامه های کارشناسی در دانشگاه آخن آلمان، معمولا 4 ترم هستند که شامل دوره های معروف ژئوفیزیک کاربردی، مهندسی عمران، علوم داده، فیزیک، مهندسی حمل و نقل و مهندسی مکانیک است.

دانشگاه آخن آلمان دانشجویان سراسر جهان را به خود جذب می کند. در ذیل برای افرادی که می خواهند در دانشگاه آخن پذیرش شوند، یک طرح کلی از روند ثبت نام ارائه شده است. برای برنامه های تحصیلات کارشناسی ارشد، ممکن است یک آزمون برای بررسی تحصیلات قبلی، مورد نیاز باشد.

مدارک مورد نیاز، برای ارائه درخواست پذیرش در دانشگاه آخن آلمان، به شرح زیر است:

  • مدارک اخذ شده تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی یا زبان آلمانی
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات
  • رزومه کاری
  • اثبات مهارت در زبان آلمانی
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی (فقط برای دوره های کارشناسی ارشد)
  • رسید پرداخت هزینه حضور در دانشگاه

بورسیه های تحصیلی دانشگاه آخن آلمان

منابع تأمین اعتبار در دانشگاه آخن محدود است و پیشنهاد می شود دانشجویان بین المللی برای تأمین هزینه های تحصیل در آلمان از طریق منابع دیگر کمک بگیرند. از طرفی، این دانشگاه، تعداد زیادی بورسیه تحصیلی را از طریق برنامه های مالی خود، به دانشجویان ارائه می دهد. این کمک ها فقط شامل کسانی که مشکل مالی دارند، می شود. همه فارغ التحصیلان دانشگاه آخن آلمان کارمندان سابق، محققان بازدیدکننده این موسسه، از طریق شبکه فارغ التحصیلی آخن، در سراسر جهان، با دانشگاه در ارتباط هستند. دانشگاه آخن دارای لیست قابل توجهی از فارغ التحصیلان است که شامل پیتر دبی (برنده نوبل) ، هلموت زان (نامزد دریافت جایزه نوبل) و بی جی حبیبی (سومین رئیس جمهور اندونزی) می شود. داوطلبان محترم، جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با کارشناسان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :