مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا به دلیل وجود دانشگاه های معتبر، تدریس به زبان انگلیسی، فرصت برای کارهای دانشجویی مورد توجه متقاضیان زیادی قرار گرفته است. علاوه بر این درخواست های ویزای دانشجویی با سرعت بررسی شده و نتایج در طول مدت کوتاهی به دانشجو اعلام می شود. شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور استرالیا و قوانین اخذ اقامت این کشور برای متقاضیان موضوع جذاب و مهمی محسوب می شود به همین دلیل تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به طور جامع به بررسی شرایط تحصیل در استرالیا بپردازند.

تحصیل در مدارس استرالیا

اگر قصد تحصیل در مدارس کشور استرالیا را دارید باید بدانید که تحصیل در مدارس این کشور در تمامی مقاطع تحصیلی برای دانش آموزان با سن کمتر از 18 سال امکان پذیر است. دانش آموزان باید از سن 7 سالگی تا پایان سن 12 یا 13 سالگی مقطع ابتدایی را به پایان رسانند و وارد مقطع تحصیلی دبیرستان شوند. با گذراندن مقطع تحصیلی متوسطه تا سن 17 یا 18 سالگی فرد می تواند وارد دانشگاه شود و تحصیلات عالی را پشت سر بگذارد. دوره کالج را می توان در دوره متوسطه جای داد. به این صورت که دانشجو از سن 15 سالگی تا 18 سالگی در کالج های کشور استرالیا تحصیل می کند.

مدارس در کشور استرالیا همانند موسسات آموزش عالی به 2 صورت خصوصی و دولتی فعالیت می کنند. از این رو دانش آموزانی که دارای تابعیت استرالیایی هستند و یا والدین آن ها دارای تابعیت این کشور می باشند می توانند در مدارس دولتی تحصیل کنند. اما اغلب دانشجویان خارجی به دلیل عدم حضور والدین در مدارس شبانه روزی خصوصی تحصیل می کنند. در حال حاضر استرالیا به والدینی که فرزندان آنها در مدارس این کشور تحصیل می کنند ویزای همراه اعطاء می کند.

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی استرالیا

دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند بدون محدودیت و شرایط خاصی در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی استرالیا ادامه تحصیل دهند، برای تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی شرایط و مقرراتی وجود دارد که به طور خلاصه به این مقررات اشاره می کنیم:

  • مقطع کارشناسی طول مدت تحصیل در این مقطع در دانشگاه های استرالیا 4 ساله است. از این رو برای تحصیل در این مقطع دانشجویان باید پس از گذراندن دوره فاندیشن می توانند سال تحصیلی را آغاز کنند. جهت اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع فرد باید دارای مدرک 12 ساله دیپلم و پیش دانشگاهی باشد. علاوه بر این لازم است مدرک معتبر زبان IELTS با نمره 6 ارائه شود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه بین 15000AUD الی 33000AUD (دلار استرالیا) برآورد شده است.
  • مقطع کارشناسی ارشد طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین یک الی 2 سال است. از این رو برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی و مدرک معتبر زبان IELTS با نمره 6.5 الزامی است. دانشجویان بر اساس موضوع پایان نامه خود در این مقطع راه را برای ورود به مقطع دکتری هموار می کنند. برای تحصیل در این مقطع باید سالانه مبلغی بین 20000AUD الی 37000AUD (دلار استرالیا) پرداخت کنید.
  • مقطع دکتری طول مدت تحصیل در این مقطع بین 3 الی 4 سال است. برای اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع ارائه مدرک معتبر زبان IELTS 7 الزامی است. در حقیقت بدون داشتن این مدرک نمی توانید پذیرش دانشگاه را کسب کنید. دانشجویان باید با ارائه رزومه تحصیلی قوی نظر استاد راهنما یا سوپروایزری را جلب کنند. هزینه تحصیل در مقطع دکتری سالانه بین 14000AUD الی 37000AUD (دلار استرالیا) می باشد.

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی استرالیا

بررسی هزینه تحصیل در استرالیا

همانطور که گفته شد شهریه دانشگاه های استرالیا بر اساس نوع موسسه و سطح مطالعاتی متغیر می باشد. طبق قوانین وضع شده دانشجویان باید پیش از شروع ترم هزینه تحصیل را پرداخت کنند. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید هزینه های جانبی تحصیل را نیز در نظر داشته باشند. از این رو با توجه به بالا بودن هزینه های تحصیل در این کشور بهتر است پیش از انجام اقدامات لازم جهت مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا تمامی هزینه های دانشجویی در این کشور را بررسی کنید تا در صورت عدم توانایی پرداخت هزینه ها از تحصیل در کشور استرالیا منصرف شوید.

جدول زیر بیانگر هزینه های تحصیل در کشور استرالیا است:

مقطع تحصیلیشهریه به دلار استرالیا
مدارس دولتیسالانه بین 10000AUD الی 18000AUD
مدارس غیر دولتیسالانه بین 25000AUD الی 60000AUD
تحصیل در مدارس شبانه روزیسالانه بین 11000AUD الی 22000AUD
مقطع کارشناسیسالانه بین 15000AUD الی 33000AUD
مقطع کارشناسی ارشدسالانه بین 20000AUD الی 37000AUD
مقطع دکتریسالانه بین 14000AUD الی 37000AUD

شرایط کار دانشجویی در کشور استرالیا

با توجه به این موضوع که سیستم آموزشی در کشور استرالیا امکان آموزش رایگان برای دانشجویان خارجی و بین المللی را فراهم نکرده است. برخی از دانشجویان تمایل دارند با کار در دوران تحصیل بخشی از هزینه های خود را تامین کنند. استرالیا به دانشجویان این مجوز را می دهد تا در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند تا علاوه بر تامین هزینه ها سوابق و روزمه کاری کسب کنند. دانشجویان می توانند در طول هر 2 هفته به مدت 40 ساعت مشغول به کار باشند. بر اساس این قانون فرد می تواند این زمان را در طول 14 روز تقسیم بندی کند. برای مثال فرد می تواند در هفته اول به مدت 15 ساعت و در هفته دوم به مدت 25 ساعت مشغول به کار باشد.

دقت داشته باشید که اگر بیشتر از زمان مشخص شده کار کنید ویزای تحصیلی لغو خواهد شد. اجازه ادامه تحصیل در این کشور را ندارید. حقوق و دستمزد مشاغل دانشجویی با توجه به موقعیت کاری و شهر متغیر است. اما معمولا دانشجویان می توانند با حقوق به دست آمده 60% از هزینه های خود را تامین کنند.

مشاغلی مثل:

  • فروشندگی
  • نیروی رستوران
  • خدمات ساختمانی
  • کار در آژانس ها و مراکز خدماتی
  • مراقبت از کودکان جزء کارهای دانشجویی

بورسیه و تحصیل در استرالیا

یکی از مزایای تحصیل در کشور استرالیا این است که به دانشجویان واجد شرایط بورس تحصیلی تعلق می گیرد. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که بیشتر بورس های تحصیلی در مقطع دکتری به دانشجویان تعلق می گیرد. اگر دانشجویی بتواند فول فاند شود می تواند به صورت رایگان در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهد. بورسیه تحصیلی در استرالیا در انواع مختلفی و با توجه به شرایط دانشجو ارائه می شود. معمولا هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه را ساپورت می کنند. برای اخذ بورسیه تحصیلی لازم به ارائه مدارک و مستنداتی است که به شرح ذیل می باشند:

  • ارائه مدرک IELTS 7 یا بالاتر
  • ارائه رزومه (CV) تحصیلی کامل و قوی
  • ارائه 2 توصیه نامه از اساتید برتر دانشگاهی که در آنجا تحصیل می کنید.
  • ارائه SOP یا بیانیه هدف قوی که شرایط شخصی دانشجو در آن شرح داده شده باشد.

اعتبار دانشگاه جهت تحصیل در استرالیا

همانطور که گفته شد سطح علمی بالای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استرالیا و کیفیت آموزشی از عواملی هستند که باعث جذب دانشجویان زیادی به این کشور شده اند. دانشگاه های این کشور رتبه های بسیار خوبی در رنکینگ های جهانی به دست آورده اند. به طوری که دانشگاه های این کشور با دانشگاه های اروپایی و آمریکایی برابری می کنند. بیشتر از 30 دانشگاه در کشور استرالیا در بین 1000 دانشگاه برتر در دنیا و تعدادی از آنها بین 100 دانشگاه برتر در دنیا قرار دارند. دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در کشور استرالیا در سال 2024-2023 را دارند باید بدانند که برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند، یعنی با تحصیل در این دانشگاه ها مدرک شما معتبر بوده و به واسطه آن می توانید در ایران مشغول به کار شوید.

ویزای دانشجویی جهت تحصیل در استرالیا

دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا علاوه بر گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه به ویزای تحصیلی این کشور نیز احتیاج دارند. ویزای تحصیلی توسط سفارتخانه یا کنسولگری این کشور ارائه می شود. از این رو لازمه دریافت آن ارائه مدارک و مستنداتی است که در ادامه به آنها اشاره می شود. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند در پی آن هستند که همراه با اعضاء خانواده به این کشور مهاجرت کنند. این امکان برای دانشجویان فراهم شده تا برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال ویزای همراه دریافت کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی
  • اثبات ثبت نام (تاییدیه الکترونیکی برای ثبت نام)
  • بیانیه ورود (GTE)
  • گذرنامه معتبر
  • اسناد دانشگاهی و تجربه کاری
  • شواهد مهارت انگلیسی شما (مدرک معتبر IELTS)
  • جزئیات بیمه نامه درمانی
  • شواهد توانایی مالی
  • عکس پاسپورتی
  • انگیزه نامه
  • ترجمه رسمی و تایید شده مدارکی که به زبان انگلیسی نیستند.
  • اگر سن شما زیر 18 سال است باید رضایت نامه والدین ارائه کنید.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با تحصیل در استرالیا به دست آورده باشید، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات تخصصی و کامل را در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های استرالیا در اختیار متقاضیان قرار دهند. بدین ترتیب پرونده های مهاجرتی آنها را با موفقیت به سرانجام برسانند. برای کسب مشاوره های تخصصی با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :