مهاجرت تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا

اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا یکی از روش هایی است که دانشجویان خارجی می توانند از آن طریق هزینه تحصیلات خود در کانادا را پرداخت نمایند. ماهیت بورسیه تحصیلی در کانادا بر پایه شایستگی دانشجو می باشد. این بورسیه ها از نوع پاداش های مالی بلاعوض می باشد. با وجود شایستگی محور بودن بورسیه ها و شرط موفقیت تحصیلی برای اخذ آن، برخی از بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارند که به متقاضیان کارهای داوطلبانه و دارندگان سابقه کار اعطاء می شود.

از شرایط اعطاء بورسیه تحصیلی کانادا می توان به تحصیل تمام وقت در این کشور اشاره کرد. همچنین دانشجویان خارجی برای درخواست بورسیه های تحصیلی در کانادا بایستی مدارکی شامل پاسپورت معتبر، ویزای تحصیلی کانادا، تجربه تحقیقات استثنائی داشته باشند. برنامه های بورسیه تحصیلی کانادا 2022 در هر 3 مقطع تحصیلی در دسترس متقاضیان قرار دارد. پیشنهاد می شود که سوالات خود را از طریق کارشناسان و وکلای متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمائید.

بررسی شرایط تحصیل در کانادا

کانادا کشوری مملو از زیبایی های طبیعی غیرقابل تصوری همانند جنگل های انبوه، دریاچه های زیبا، کوه های سر به فلک کشیده می باشد. کانادا کشوری مهاجرپذیر می باشد. به لحاظ فرهنگی از جمله جوامع چند فرهنگی محسوب می شود. مردمان کانادا مردمی خونگرم و مهمان نوازی می باشند. کانادا برای نهمین سال پیاپی توسط سازمان ملل به عنوان 3 کشور برتر جهان از نظر کار و زندگی در بین 174 کشور رتبه بندی شده است.

همچنین گزارش شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد، کشور کانادا را به خاطر تنوع دلایل برای سیستم های آموزشی برتر، سیستم درمانی کیفیت بالا، وقوع جرم و جنایت پایین و محیط زیست پاک به عنوان رتبه اول نام برده است.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

کانادا کشوری دانشجویی است که سالانه پذیرای بیش از 10000 دانشجو می باشد. میانگین هزینه تحصیل در کانادا در نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان، در سطح خیلی پایین و مقرون به صرفه ای قرار دارد. احتمالا دانشجویان در هر سال حول و حوش CAD20000 الی CAD30000 (دلار کانادا) را صرف هزینه های تحصیلی خود خواهند کرد. این هزینه هم شهریه تحصیلی آنها و هم هزینه های جانبی زندگی را پوشش خواهد داد.

هزینه های زندگی در کانادا به شرح زیر می باشد:

لیست اقلام غذاییهزینه به دلار کانادا
گوشت قرمز (یک کیلو)14.58CAD
شیر (یک لیتر)2.31CAD
سیب (یک کیلو)4CAD
قرص نان سفید (500 گرمی)3.75CAD
سینه مرغ بی استخوان و بی پوست یک کیلو13.11CAD

کار دانشجویی و بورسیه تحصیلی در کانادا

تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی دارای امتبازات خاص خود می باشد. یکی از این امتیازات، امکان انجام کار دانشجویی در داخل On campus و خارج از دانشگاه off campus می باشد. اصولا انجام کار دانشجویی پاره وقت در کانادا تا 20 ساعت در هفته برای کلیه دانشجویان خارجی مجاز می باشد. در کانادا، در صورتی دانشجویان می توانند در دانشگاه محل تحصیل خود بدون اخذ ویزای کار در کانادا Work Visa مشغول به کار شوند که:

  • تحصیل تمام وقت در موسسه آموزش عالی دولتی یا موسسه آموزش عالی خصوصی که تحت قوانین مشابه با موسسه دولتی عمل می کند.
  • دانشجویان ویزای تحصیلی معتبری در اختیار داشته باشند.

اما به منظور انجام کار خارج از دانشگاه، دانشجو بایست ویزای کار خارج از دانشگاه معتبری داشته باشد. چنین ویزایی به شما اجازه کار ضمن تحصیل در کانادا را می دهد. همچنین شرط دوم این است که موسسه آموزشی که دانشجو در آن موسسه مشغول به تحصیل است، باید قرارداد کار خارج از دانشگاه را با دولت استانی امضاء کنند.

کار دانشجویی و بورسیه تحصیلی در کانادا

کار ضمن تحصیل در کانادا

یکی از امتیازات اصلی تحصیل در کانادا بهره مندی از مزیت کار ضمن تحصیل می باشد. گزینه کار ضمن تحصیل در کانادا می تواند ابزار کمکی برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل در کانادا قلمداد شود. دانشجویان تمام وقت در کانادا با ویزای تحصیلی معتبر، که در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های دولتی یا خصوصی کانادا می باشند، ممکن است بدون ویزای کار در داخل دانشگاه کار کنند. نوع کاری که تحت این شرایط دانشجویان انجام می دهند معمولا تدریس یا انجام پروژه تحقیقاتی می باشد.

برخی دوره های دانشگاهی در کانادا به عنوان برنامه تحصیلی دارای کار صنعتی بوده و نیازمند انجام کار چند هفته ای یا حتی چند ماهه بیرون از دانشگاه می باشد. این دوره ها اغلب در مورد برنامه های همکاری (Co-op) و کارورزی دیده می شود. در چنین مواردی، دانشجویان علاوه بر ویزای تحصیلی خود بایستی ویزای کار کانادا هم اخذ نمایند.

در اکثر موارد، زمانی ویزاهای کار برای دانشجویان صادر می شود که:

  • استخدام برنامه ریزی شده بخش ضروری از برنامه تحصیلی باشد.
  • استخدام با نامه ای از طرف کارمند مسئول موسسه یا شرکتی که دانشجو در آنجا درحال تحصیل است، تایید می شود.
  • مدت همکاری یا کارورزی از 50% کل برنامه تحصیلی بیشتر نباشد.

شرایط بورسیه های تحصیلی در کانادا

هر ساله بورسیه های تحصیلی متعددی با حمایت مالی دولت کانادا و دانشگاه های این کشور به دانشجویان خارجی اعطاء می شود. بورسیه تحصیلی کانادا به لحاظ تعداد محدودیت دارد. بنابرین یافتن آن کار ساده ای نیست. بورسیه های تحصیلی کانادا به ندرت کل هزینه های تحصیلی دانشجو را پوشش می دهد و تنها مخصوص دانشجویانی است که دارای موفقیت های آکادمیک استثنائی می باشند.

فهرست بورسیه های در دسترس و نحوه درخواست این بورسیه ها را می توان در سالنامه دانشگاه های کانادا یافت. درخواست بورسیه تحصیلی باید همراه با درخواست پذیرش تحصیلی مستقیما به دانشگاه تحویل داده شود. در کانادا معمولا کالج های عمومی و فنی و حرفه ای هیچ بورسیه ای را به دانشجویان پیشنهاد نمی کنند. دانشجویان خارجی جدید بایستی همزمان با اخذ پذیرش تحصیلی، درخواست بورسیه خود را تحویل دانشگاه دهند. به طور کلی شرایط اعزام دانشجو به کانادا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

برنامه های بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه های مختلفی توسط دانشگاه های کانادا به دانشجویان ارائه می شود. فرصت های بورسیه تحصیلی در دسترس کانادا شامل بورسیه ها، کمک هزینه های تحصیلی، جوایز، پژوهانه ها برای هر برنامه تحصیلی در هر مقطع تحصیلی به شرح جدول زیر می باشد:

نام بورسیهمهلت زمانیمبلغ بورسیهدوره تحصیلیشرایط
مینی بورسیه15 دقیقه$200 الی $1000کارشناسی و کارشناسی ارشدارائه ایده ای در حداقل 15 دقیقه برای حل مسیئله کاری یا مهندسی طرح شده توسط کمپانی Fortune 500
Globalink Research Awardادامه دارد5000$کارشناسی و کارشناسی ارشدبرخورداری از استاد مشاور جهت نظارت بر پروژه تحقیقاتی
Soroptimist Foundation Grant31 ژانویه$7500کارشناسی ارشدادامه تحصیلات دانشگاهی در دوره هایی که کیفیت زندگی زنان را بهبود می بخشد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارای جذابیت ها و امتیازات خاص خود می باشد که یکی از این امتیازات اخذ بورسیه تحصیلی کشور کانادا می باشد. کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حاضر به ارزیابی شرایط مهاجرتی شما و پیشنهاد مشاوره های تحصیلی مناسب با شرایط شما می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :