مهاجرت تحصیلی فرانسه

بورسیه تحصیلی در فرانسه

بورسیه تحصیلی در فرانسه

اگر قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارید، بد نیست درباره بورسیه تحصیلی در فرانسه اطلاعات کسب کنید تا بتوانید هزینه های مربوطه را کاهش دهید. سیستم آموزشی فرانسه یکی از بهترین سیستم ها در اروپا و جهان است. 10000 دانشگاه فرانسه مرتبا در رده بندی دانشگاه های بین المللی در رتبه های بالا قرار می گیرند. از جمله می توان به دانشگاه های پیر و ماری کوری و دانشگاه پاریس-سود اشاره کرد. فرانسه یکی از جذاب ترین کشورها می باشد، این کشور، چهارمین مقصد محبوب پس از ایالات متحده، انگلستان و استرالیا برای دانشجویان بین المللی و همچنین محبوب ترین کشور غیر انگلیسی زبان است.

سیستم آموزش عالی فرانسه هلاوه بر قرارگیری در رتبه های برتر جهانی، یکی از در دسترس ترین موارد است، همچنین با وجود شهریه پایین، تحصیل در فرانسه گزینه مقرون به صرفه ای برای دانشجویان بین المللی می باشد. موسسات و دانشگاه های فرانسه هر ساله در بالاترین رتبه های جهانی قرار می گیرند و آموزشی را ارائه می دهند که به راحتی با سایر کشورها رقابت می کند. فرانسه مخصوصا گزینه خوبی برای کسانیست که مایل به مطالعه موضوعات تجاری هستند.

شرایط بورسیه تحصیلی دولت فرانسه

دولت فرانسه، از طریق آژانس آموزش فرانسه در خارج از کشور (AEFE) و وزارت امور خارجه و امور اروپا، با ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان با سابقه علمی عالی، از دانشجویان پشتیبانی می کند. این بورسیه ها به بهترین دانشجویان غیر فرانسوی دبیرستان های فرانسه خارج از کشور اجازه می دهد که تحصیلات عالی را در فرانسه دنبال کنند. این بورسیه تحصیلی برای مدت زمان حداکثر 5 سال و تا سطح Master 2 یا معادل آن تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی دیگری به نام برنامه بورس تحصیلی برتری ایفل وجود دارد که توسط وزارت فرانسه و امور خارجه فرانسه ایجاد شد تا موسسات آموزش عالی فرانسه بتوانند دانشجویان خارجی برتر را برای ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا جذب کنند. این فرصت را به تصمیم گیرندگان آینده بخش خصوصی و دولتی در زمینه های اولویت تحصیل می دهد. از این رو متقاضیان تا 30 سال در سطح کارشناسی ارشد و متقاضیان تا 35 سال را از کشورهای در حال توسعه و صنعتی در سطح دکترا تشویق می کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در فرانسه می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط بورسیه تحصیلی دولت فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

فرانسه از یورو به عنوان ارز خود استفاده می کند. از این رو نرخ شهریه در موسسات دولتی توسط دولت تعیین می شود و بسیار مقرون به صرفه است. در واقع، نرخ شهریه در موسسات آموزش عالی دولتی فرانسه برای دانشجویان داخلی و بین المللی یکسان می باشد. هزینه های تحصیل به صورت سالانه تعیین می شود. بدین ترتیب متوسط هزینه برای دوره کارشناسی ارشد در حدود €259 (یورو) و برای دوره های دکترا حدود 393€ (یورو) است. دانشجویان اغلب ملزم به پرداخت هزینه های مدیریتی خاصی هستند که هزینه های تحصیل را اندکی افزایش می دهد.

این نرخ ها فقط برای موسسات دولتی اعمال می شود، اگر می خواهید در یک موسسه خصوصی تحصیل کنید، نرخ ها بسیار بالاتر است و سالانه به حدود €10000 (یورو) می رسد. همچنین بورسیه ها و برنامه های خاصی برای کسانی که مایل به تحصیل رایگان در فرانسه هستند در دسترس است. برخی از مشهورترین آنها شامل کمک هزینه های وزارت تحصیلات عالی و تحقیقات فرانسه، بودجه مرکز ملی تحقیقات علمی (CNRS)، جوایز شورای محلی، برنامه های اراسموس موندوس می باشد. برخلاف هزینه شهریه دانشگاه ها، هزینه های زندگی در فرانسه بیشتر از کشورهای همسایه می باشد.

شرایط و انواع بورسیه تحصیلی در فرانسه

بورس تحصیلی Stephen M. Kellen که هر ساله توسط Science Po اعطاء می شود. این بورس تحصیلی 2 سال شهریه در Science Po را شامل می شود، کمک هزینه زندگی در فرانسه $6000 (دلار) در هر سال برای 2 ترم در دانشگاه اروپایی فرانسه و آلمان و در هر سال 7000$ (دلار) در سال برای 2 سال سپری شده می باشد. همچنین این دانشگاه بورسیه دیگری به نام بورس تحصیلی Emile Boutmy 2022، ارائه می دهد. بورسیه تحصیلی Emile Boutmy برای دانشجویان غیر اروپایی است که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در فرانسه هستند.

همان طور که مشاهده می کنید، فرانسه برنامه های بورسیه تحصیلی متفاوتی را ارائه می دهد که برای دانشجویان بین المللی بسیار مفید می باشند. به علاوه، کشور فرانسه جزء بهترین کشورها برای تحصیل می باشد. اگر مایل به تحصیل در کشور فرانسه هستید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوران آنجا راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :