مهاجرت به کشور آمریکا

افتتاح حساب بانکی در آمریکا

افتتاح حساب بانکی در آمریکا

افتتاح حساب بانکی در آمریکا با توجه به تحریم ها شرایط ویژه ای را به همراه داشته که در مقاله پیشرو توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. در حال حاضر استفاده از ATM و کارت اعتباری برای خرید و انجام امور روزانه لازم است و وجوه نقدی کاربرد کمتری در زندگی ما دارند. در نظر داشته باشید که اگر شما قصد مهاجرت به آمریکا را دارید افتتاح حساب در کشور آمریکا مستلزم اطلاعات معینی است. همچنین شما برای دریافت حقوق خود و پرداخت های قبض و مالیات و خرید ها بایستی کارت اعتباری داشته باشید.

قطعا نمی توانید پول نقد زیادی در منزل خود نگهداری کنید، نگهداری وجوه در بانک ایمن و عاقلانه است. اما به یاد داشته باشید که افتتاح حساب بانکی آسان هم نیست. همچنین ممکن است با موانعی رو به رو شوید که اگر از قبل در خصوص آنها اطلاعات و دانش کافی داشته باشید بسیار کمک کننده خواهد بود.

موانع افتتاح حساب بانکی در آمریکا

توجه به قانون میهن پرستی ایالات متحده آمریکا افتتاح حساب برای غیر آمریکایی ها امکان پذیر بوده اما روند آن کار آسانی نیست. پرداختن به معامله در ایالات متحده نیز دشوار است، یا حتی تجارت با موسسات مالی آمریکا را در خارج از کشور از این قاعده مستثنی نیست. طبق این قانون بانک ها و موسسات اعتباری هنگام تأیید هویت متقاضی حساب که غیر آمریکایی است، باید از دستورالعمل های دقیق تری پیروی کنند. متقاضیان افتتاح حساب بانکی باید حداقل نام، تاریخ تولد و آدرس فیزیکی خود را از طریق قبوض تأیید کنند.

اما اگر با غیر آمریکایی ها سروکار داشته باشند، ممکن است لازم باشد موارد بیشتری ارائه دهند. متقاضیان می توانند از گذرنامه معتبر، سایر شناسنامه های صادره دولت از کشور خود و یا شماره شناسایی گرین کارت آمریکا برای مهاجرین، ویزای کار یا شناسه دانشجویی نیز استفاده کنند. البته باید اصل این مدارک را به همراه داشته باشند زیرا کپی پذیرفته نیست.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب در آمریکا

مدارک لازم برای افتتاح حساب براساس قوانین حاکم بر ایالت های آمریکا و بانک های مختلف متفاوت است. بانک ها و موسسات مالی اعتباری برای غیر آمریکایی هایی که حساب باز می کنند شرایط سختی دارند که نسبت به بومی های آمریکایی این چنین نیست. مهاجرت به آمریکا به طور کلی در مقاله مذکور شفاف سازی شده است.

مدارکی که می توان گفت قطعا برای افتتاح حساب لازم است عبارتند از:

پارامترشرح
شماره های تأمین اجتماعیبه طور کلی برای افتتاح حساب پس انداز در این کشور به شماره تأمین اجتماعی (SSN) نیازی نیست، اما عدم داشتن آن ممکن است باعث افزایش نظارت بانک بر اسناد دیگر شود.
حداقل سپردهحداقل سپرده ها در ایالات متحده معمولا کم است. از این رو حدود 100$ الی 1500$ (دلار) می باشد.
اثبات آدرسباید مدرکی مانند اجاره نامه و یا سند منزل یا ملک ارائه شود که تایید کننده آدرس فعلی باشد. آخرین صورت حساب قبوض هم می تواند کافی باشد.
حساب های دانشجوییاگر در حال تحصیل در آمریکا هستید، ممکن است بانک به مدارک ثبت نام در یک مدرسه یا دانشگاه واجد شرایط نیز نیاز داشته باشد. حساب های دانشجویی با هزینه کم یا بدون کارمزد همراه است. برای دسترسی به این مزایا ممکن است لازم باشد شناسه دانشجویی ارائه شود.
کارت شناسایی ثانویهمانند گواهینامه رانندگی، ویزای کار یا شناسه دانشجویی
اسناد مهاجرت
گواهی اشتغال از کارفرمای آمریکایی خود

مدارک لازم جهت افتتاح حساب در آمریکا

مزایا و معایب افتتاح حساب بانکی در آمریکا

داشتن حساب بانکی در آمریکا به غیر از راحت کردن پرداخت ها، امکان پس انداز را نیز فراهم می کند. حساب های پس انداز فرصت خوبی را برای قرار دادن پول در اختیار سپرده گذاران قرار می دهد که جدا از نیازهای روزمره بانکی، به افراد این امکان را می دهد که برای یک روز مبادا یا برای دستیابی به یک هدف بزرگ پس انداز کنند. علاوه بر این، اقدامات امنیتی بانک، همراه با محافظت فدرال، پول و سرمایه افراد را در برابر خطرات حفظ می کند. با توجه به رشد هر روزه اقتصاد آمریکا حساب های پس انداز فراتر از ایمن نگه داشتن وجوه سود هم دارند. بنابراین نگه داشتن هر گونه وجوه غیر ضروری در حساب پس انداز موجب افزایش سرمایه می شود.

افتتاح حساب بانکی می تواند معایبی هم داشته باشد. معمولا حساب های پس انداز محدودیت برداشت و یا محدودیت زمانی و یا معامله ای دارند. ممکن است در صورت افتتاح حساب پس انداز برای 6 ماه یا یک سال نتوانید برداشت کنید. همچنین حساب های پس انداز با مدت طولانی تر دارای مزیت های بیشتر برای آینده و محدودیت و موانعی برای حال دارد. همچنین، اگرچه نقدینگی حساب پس انداز یکی از مزایای اصلی آن است، اما می تواند یک نقطه ضعف باشد. زیرا در دسترس بودن بودجه ممکن است شما را وسوسه کند که آنچه پس انداز کرده اید مصرف کنید. در مقابل گرفتن وام و برداشت وجوه از حساب بازنشستگی یا فروش سهام بسیار دشوارتر از آن است که پول از حساب پس انداز خود خارج کنید، خصوصا اگر آن حساب به حساب چک شما مرتبط باشد.

ضرورت افتتاح حساب در آمریکا

اگر شما دانشجویی باشید که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارید علاوه بر آگاهی از بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی و تحصیل از اولین گام های شما پس از ثبت نام در دانشگاه، بایستی افتتاح حساب بانکی باشد، داشتن حساب چکینگ یا جاری از لزومات یک دانشجو است. همچنین اگر به دنبال کسب مشاغل مناسب در کشور آمریکا باشید در کنار دانستن بهترین شهرهای آمریکا برای کار و حقوق ماهیانه کار در آمریکا، برای دریافت حقوق خود و پرداخت قبوض و بدهی ها به حساب جاری احتیاج پیدا خواهید کرد.

افتتاح حساب بین المللی بانکی هم در آمریکا برای تاجران و اشخاص حقوقی میسر خواهد بود. برای اطلاع بیشتر در این مورد می توانید با مشاوران متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :